سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گزارش مستند نشریه «کرَدل» از غارت گسترده نفت و گاز یمن و سوریه توسط آمریکا

گزارش مستند نشریه «کرَدل» از غارت گسترده نفت و گاز یمن و سوریه توسط آمریکا

نشریه انگليسي‌زبان «كردل» نوشته است در حالی که نفت یمن به راحتی به خارج این کشور صادر می‌شود اکثریت ساکنان یمن نمی‌توانند به منابع مالی حاصل از فروش نفت دست پیدا کنند چرا که کشورهایی مثل آمریکا در حال غارت آنها هستند.
طبق این گزارش، گزارش‌های منتشرشده از سوی شورای ریاستی بیانگر آن است که صادرات نفت یمن از ۶ میلیون و ۶۷۲ بشکه در سال ۲۰۱۶ به ۲۵ میلیون و ۴۴۱ بشکه در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

در تحقیقاتی که از سوی این مجله صورت گرفته، آمده است: «درگیری‌های پی‌در‌پی در یمن باعث وارد آوردن خسارات مستقیم و غیرمستقیم به صنعت نفت این کشور به ارزش ۴۵ میلیارد دلار شده، این در حالی ‌است که ائتلاف متجاوز به فروش میلیون‌ها بشکه نفت از طریق بنادر یمن ادامه می‌دهد.»

در این گزارش تاکید شده است: «آنچه که درخصوص واقعیت‌های جنگ یمن مغفول مانده این است که جنگ در این کشور، یک درگیری ژئوپولیتیک را برای به دست گرفتن کنترل منابع طبیعی در رسانه‌های خارجی آغاز کرده است. مشابه چنین اقداماتی در بخش‌های دیگری از غرب آسیا به‌ویژه در سوریه و غارت روزانه نفت و محصولات کشاورزی توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی دیده می‌شود.»
در ادامه این گزارش نوشته شده است: «نفتکش‌های حامل این منابع طبیعی، مسیر سختی پیش‌رو دارند چرا که باید از دید سیستم‌های تعیین مکان جهانی، خود را پنهان کنند.

در ماه مارس یک تحقیق منتشرشده نشان می‌دهد که نفتکش حامل نفت یمن در بندر خورفکان در امارات پهلو گرفته است. چندی بعد یک نفتکش دیگر به نفتکش مذکور نزدیک شده و خدمه هر ۲ نفتکش، محموله‌های نفتی خود را جابه‌جا و مخلوط کردند تا قابل شناسایی نباشند. در این گزارش به آمریکا و سنگاپور به‌عنوان مقاصد اصلی نفت قاچاق اشاره شده است.»

در این گزارش آمده است: «آمریکا طی دهه‌های گذشته به همراه ائتلاف نیروهای دریایی مشترک، خود را ضامن امنیت دریایی کشورهای حوزه خلیج‌فارس معرفی کرده است.

حوزه کاری این نیروها، دریای سرخ، خلیج‌فارس و خلیج عدن است. جالب آنکه آمریکا که اقدام به توقیف کشتی‌ها در این آب‌ها طی سال‌های اخیر کرده، به نفتکش‌های حامل نفت سرقتی یمن، کاری نداشته است. حضور نظامیان انگلیسی و فرانسوی در مکان‌های راهبردی یمن مانند حضرموت که مملو از چاه‌های نفتی بوده، به‌دلیل تضمین امنیت روند قاچاق نفت است.»

پيش‌تر نيز، هیئت‌رئیسه پارلمان یمن خبر داده بود که آمریکا و فرانسه، بخشی از درآمدهای ناشی از نفت غارت‌شده یمن را به حمایت از تروریست‌ها اختصاص می‌دهند.

در پایيز سال گذشته نيز گزارشي از سوي پایگاه خبری آژانس مطبوعات یمن منتشر شد كه در آن گفته شده بود: «سفرهای مکرر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به حضرموت در چارچوب مسابقه غارت منابع نفت و گاز یمن انجام می‌شود و با توجه به تلاش‌های غرب برای تامین نیازهای انرژی خود پس از جنگ روسیه و اوکراین این سفرها به شرق یمن شتاب گرفته است که آخرین آن سفر سفیر فرانسه نزد دولت ائتلافی به المکلا براي غارت نفت بود.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عجله کنید از بسیجی های اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

ويدئو/ عجله کنید از بسیجیهای اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

شکنجه در آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.