سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گزارش منتشر نشده ساواک از آشفتگی وزارتخانه‌ها پس از قیام 15 خرداد

گزارش منتشر نشده ساواک از آشفتگی وزارتخانه‌ها پس از قیام 15 خرداد

در سندی از اسناد ساواک وضعیت ادارات و وزارتخانه‌ها پس از قیام 15 خرداد گزارش داده شده است. در این گزارش که در 19 خرداد 1342 یعنی به فاصله 4 روز پس از قیام 15 خرداد به دست مسؤولان ساواک رسیده، آمده است: وضع کلیه وزارتخانه‌ها این روزها کاملا آشفته است و حتی معاونان و مدیران کل وزارتخانه‌ها نگران و از آینده بیمناک هستند.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: واقعه 15 خرداد 1342 یکی اثرگذارترین وقایع قرن اخیر ایران بود. اسناد و شواهد زیادی این گزاره را تأیید می‌کنند چه تورقی در خاطرات شاهدان عینی قیام 15 خرداد و همچنین اسناد منتشر شده ساواک نشان از تأثیرگذاری عمیق حرکت روحانیت مبارز به رهبری امام خمینی دارد.

در همین رابطه سندی از اسناد ساواک وضعیت ادارات و وزارتخانه‌ها را پس از قیام 15 خرداد گزارش می‌کند. در این گزارش که در 19 خرداد 1342 یعنی به فاصله 4 روز پس از قیام 15 خرداد به دست مسئولان ساواک رسیده، آمده است:

وضع کلیه وزارتخانه‌ها این روزها کاملاً آشفته است و حتی معاونین و مدیران کل وزارتخانه‌ها نگران و از آینده بیمناکند.

گرانی قند و شکر، بدی وضع نان و گرانی گوشت که برخلاف ادعای شهردار و وزیر کشور هم جنس نان خراب شده و هم گران فروخته می‌شود. عدم پرداخت اضافه حقوق کارمندان، اصولا کارمندان دولت را در حالت ناراضی قرار داده و بدون اینکه باطناً موافقتی با اقدامات روحانیون داشته باشند از اینکه فعالیت آن‌ها جنبه ضد دولتی دارد پاره‌ای از اقدامات مخالفین را که جنبه حاد و اخلالگری نداشته و اصولی باشد تائید می‌کنند.

بعد از واقعه 30 تیر 1330 و همچنین 28 مرداد سال 1332 فقط یکی دو روز وزارتخانه‌ها دچار اختلال شده و همه کارمندان در انتظار حوادث شدیدتر و تضاد بیشتری بین دولت و طرفداران روحانیت هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اثرپذیری از تلاوت زیبای مادر تا حفظ قرآن و آرامش به اسرا در زندان ساواک

در این ماه (رمضان) خیلی قرآن خواندم و خیلی هم حفظ کردم.

۲ شهید گروه فجر انقلاب در مبارزه با طاغوت

۱۷ اسفند سالگرد شهدای گروه فجر انقلاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.