سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / خواص آلبالو از درمان بیخوابی و آسم تا کمک به کلیه‌ها

خواص آلبالو از درمان بیخوابی و آسم تا کمک به کلیه‌ها

 میوه آلبالو با داشتن طعم ترش و شیرین دارای پوست صاف و براق و قرمز رنگ بوده و یک هسته مرکزی دارد و عموماً بسته به منطقه آب و هوایی از خرداد ماه تا مرداد ماه در دسترس است.
این میوه جذاب، منبع خوبی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
آلبالو و آب آلبالو، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، آنتوسیانین و منگنز موجود، دارای خواص ضد التهابی بوده و در کاهش درد‌های مفصلی و آرتروز مؤثر هستند.
آنتوسیانین و دیگر ترکیبات موجود در خواص آلبالو، آنزیم پیش التهابی به نام سیکلواکسیژناز تولید می‌کنند که عملکردی شبیه ایبوبروفن و دیگر مسکن‌های ضد التهابی دارد و باعث کاهش تورم نیز می‌شود.
میزان زیادی تریپتوفان و آنتوسیانین در این میوه خوش طعم وجود دارد، این ۲ ماده به تولید ملاتونین در بدن کمک می‌کنند و جالب است بدانید که ملاتونین هورمون‌های خواب در انسان را تنظیم می‌کند، بنابراین اگر یک ساعت قبل از خواب، آب آلبالو بخورید، خواب بهتر و مناسب‌تری خواهید داشت، البته فراموش نکنید که آب میوه‌ طبیعی بدون شکر افزوده، مفید خواهد بود.
این میوه قرمزرنگ به دلیل داشتن ویتامین C بالا و فواید ضد التهابی خود، در بهبود آسم مؤثر است، وجود کوئرستین و آنتوسیانین باعث تأثیرگذاری آن در مقابله با عفونت‌ها بوده و می‌توانند شدت حملات آسم را کاهش دهند
همچنین کوئرستین به شکل یک برونکودیلاتور (بازکننده برونش‌ها و گشاد کننده ریه) عمل کرده و مقابله با آسم را آسان‌تر می‌سازد.
معمولاً مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان هستند، به پاکسازی و بهبود عملکرد کلیه کمک می‌کنند، یکی از این مواد غذایی آلبالو است که با پاکسازی کلیه، باعث کارکرد بهتر و سلامت این عضو می‌شود.
همانطور که گفته شد، مواد و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن و همچنین میزان پتاسیم ملایم آن، در سلامت کلیه‌ها مؤثر بوده و در دفع سنگ کلیه و عفونت‌های احتمالی تأثیرگذار خواهند بود

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ترکیب لیمو ترش و عسل؛ معجزه‌ای از طبیعت

عسل و لیمو ترش، سلامتی و آرامش

تاثیر رژیم غذایی روی سیستم ایمنی

میوه‌ها، سبزیجات، ادویه‌ها، غذاهای گیاهی و حیوانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.