سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور: الگوی فرزندآوری باید تغییر یابد

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور: الگوی فرزندآوری باید تغییر یابد

مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: باید الگوی فرزندآوری در کشور تغییر یابد و به سمت خانواده‌های پُر جمعیت حرکت کنیم.

زینب اختری روز دوشنبه در آیین پایانی رویداد جوانی جمعیت و رویداد زرسا (زن، رسانه، سلامت، ایران) در ارومیه افزود: در حال حاضر، یکی از مسایل که درگیرش هستیم خانواده و جوانی جمعیت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در وضعیت بحرانی جمعیت قرار داریم که برای رفع آن باید همه نهادهای مسوول فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

اختری ادامه داد: در سال‌های گذشته برخی‌ها شعار داده و تبلیغات کردند که بتوانند مفهوم کم فرزندی را در جامعه نهادینه کنند که باید این روند تغییر کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور اظهار کرد: در دنیای امروز، جمعیت قدرت ایجاد می‌کند که باید این مفهوم در جامعه نهادینه شود.

اختری با قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره و رویداد جوانی جمعیت گفت: این امر می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق کشور باشد.

وی با بیان اینکه رسانه می‌تواند بهترین ابزار برای جهاد تبیین باشد، افزود: باید از این ظرفیت در راستای فرهنگسازی برای جوانی جمعیت بهره برد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی هم در این همایش اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت، مشوق‌هایی مقرر شده که البته در اجرای همین حداقل‌ها هم با مشکل مواجه هستیم.

رضا ابراهیمی ادامه داد: عملکردها در حوزه تسهیلات بانکی برای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان عملکرد مناسبی نیست و با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی اضافه کرد: در مباحث دیگر نظیر مسکن و دیگر مشوق‌ها هم با مشکل مواجه هستیم که باید این مشکلات برطرف شود.

ابراهیمی با تاکید بر کار فرهنگی در راستای ارتقای شاخص‌های فرزندآوری گفت: باید برای نسل فعلی و آینده این را تبیین کنیم که ۲ بچه‌ کافی نیست و البته در کنار این تشویق‌ها، زیرساخت‌ها را هم تامین کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: ما باید قبول کنیم که با روند کنونی در آینده جامعه پیری خواهیم داشت و باید با برنامه ریزی مناسب، از این امر جلوگیری کنیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهیداحمد پلارک / راز شهادت «شهید عطری» چه بود؟

شهید سید احمد پلارک از مزار این شهید بوی گلاب به مشام می‌رسد

سیاست آندلسی کردن ایران

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.