سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / زردچوبه از قوی‌ترین ترکیب‌های گیاهی ضد آلزایمر، افسردگی و سرطان

زردچوبه از قوی‌ترین ترکیب‌های گیاهی ضد آلزایمر، افسردگی و سرطان

کورکومین یک ماده فعال اصلی در ترکیب‌های زردچوبه است، یک ضدالتهاب موثر با خواص آنتی‌اکسیدان قوی که ۳ درصد از وزن زردچوبه را تشکیل می‌دهد.
کورکومین به سختی در خون جذب می‌شود، اما اگر شما همراه با زردچوبه، فلفل سیاه استفاده کنید به جذب آن کمک کرده‌اید. فلفل سیاه دارای ماده‌ای به نام پیپرین (Piperin) است که جذب کورکومین در بدن را افزایش می‌دهد.
زردچوبه با وجود فعالیت‌های ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی خود، به عنوان یکی از قوی‌ترین ترکیب‌های گیاهی معرفی شده است.
آلزایمر یکی از بیماری‌های مغزی است که بسیاری از افراد از ابتلا به آن هراس دارند، زیرا تا به امروز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است، به همین دلیل در حال حاضر جلوگیری از پیدایش این بیماری مهم‌تر است.
خبر خوب این که زردچوبه نشان داده خاصیت جلوگیری از این بیماری را دارد، آن طور که مشخص است التهاب و اکسید شدن در بیماری آلزایمر نقش دارند و کورکومین زردچوبه خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان قوی دارد. به علاوه کلید بیماری آلزایمر رسوب کردن پروتئین‌هایی است که به آن پلاک‌های آمیلوئید می‌گویند و تحقیقات نشان داده است که کورکومین می‌تواند به از بین بردن این پلاک‌ها کمک کند.
افسردگی با کاهش فاکتور نورون‌زایی مشتق‌شده از مغز (Neurotrophic Factor) و کم‌کاری هیپوکمپوس یا اسبک مغز که مرکز یادگیری در مغز است، مرتبط است. کورکومین موجود در زردچوبه با افزایش میزان فاکتور نورون‌زایی مشتق‌شده از مغز این تاثیرات را خنثی می‌کند. علاوه بر این شواهدی وجود دارد که کورکومین می‌تواند پیام‌رسان‌های عصبی عامل سروتونین و دوپامین را تقویت کند.
اگر زردچوبه توانایی پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر را دارد، مشخصا خاصیت افزایش طول عمر را هم دارد، به همین دلیل است که در کشور‌های دیگر مکمل‌های غذایی کورکومین تا این اندازه محبوب شده‌اند.
سرطان یک بیماری بسیار خطرناک است که به دلیل رشد سلولی غیر قابل کنترل رخ می‌دهد.
سرطان انواع مختلفی دارد که دارای نقاط مشترک زیادی هستند و به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها به مکمل‌های کورکومین پاسخ می‌دهند. کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است و محققان به این نتیجه رسیدند که این ماده بر رشد و تکثیر سلول‌ها تاثیر می‌گذارد.
این تحقیق‌ها نشان داده‌اند که کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی، کاهش رشد رگ‌های خونی در تومور‌های سرطانی و جلوگیری از متاستاز (پراکنده شدن سلول‌های سرطانی در بدن) شود.
مطالعه‌های زیادی نشان دادند که کورکومین موجود در ترکیبات زردچوبه می‌تواند باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی در آزمایشگاه شود، این ماده در آزمایش روی حیوانات نیز رشد تومور را متوقف کرده است.
شواهدی وجود دارد که کورکومین در زردچوبه در کنار ماده‌ای مانند پیپرین که در فلفل سیاه موجود است و به جذب آن کمک می‌کند، می‌تواند از سرطان، خصوصا سرطان‌های دستگاه گوارش مثل سرطان روده بزرگ، پیشگیری کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا

دانشگاه ییل، بوستون، اوهایو، براون، پرینستون، کالیفرنیا

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.