سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / برادران لاریجانی چگونه یک دهه‌ی سیاه برای منتقدین رقم زدند/خالص‌سازی؛ ژستی‌ که به علی لاریجانی نمی‌آید!

برادران لاریجانی چگونه یک دهه‌ی سیاه برای منتقدین رقم زدند/خالص‌سازی؛ ژستی‌ که به علی لاریجانی نمی‌آید!

 روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) خبرگزاری تسنیم در خبری اختصاصی و به نقل از اطرافیان علی لاریجانی اعلام کرد که رئیس سابق مجلس قصد حضور در انتخابات مجلس با ارائه یک لیست را دارد. این خبر به سرعت و با بیانیه تند علی لاریجانی تکذیب شد. او ضمن رد حضور در انتخابات، کنایه‌هایی را هم به جریان‌های حاکم در کشور انداخت.
دفتر علی لاریجانی در حساب کاربری خود در توییتر با تیتر «رفع نگرانی از جریان خالص‌سازی؛ خبری درباره انتخابات مجلس وجود ندارد!» نوشت: خبر اختصاصی خبرگزاری وسیع تسنیم درباره ارائه لیست در انتخابات، مصداق گزاره حسن و حسین هر سه خواهران معاویه هستند، می‌باشد. نه بحثی درباره حرکت انتخاباتی در میان است و نه ارائه لیست سراسری و نه رایزنی با دیگران صورت پذیرفته، لذا بدین وسیله از جریان خالص‌سازی رفع نگرانی می‌شود و بعید است به این روش‌های برادران بتوان رقابت تصنعی ایجاد کرد. ملک را چاره‌ای دیگر نیاز است».
البته این‌ اولین‌باری نیست که علی لاریجانی از عدم حضور در انتخابات‌ها سخن می‌گوید. در کارنامه سیاسی او تکذیب‌های انتخاباتی زیادی دیده می‌شود!
در آبان ۱۳۸۶ و پس از استعفای لاریجانی از دبیری شورای عالی امنيت ملی، خبرگزاری‌های مختلف از حضور دبیر سابق شورا در انتخابات هشتم مجلس شورای سخن می‌گفتند.
علی لاريجانی اما بر خودداری قطعی‌اش از كانديداتوری در مجلس هشتم تأكيد كرده و درباره استعفای‌اش گفته بود: هرچه نگاه می‌كنم، مشكل شخصی نمی‌بينم و استعفای من ربطی به كانديداتوری مجلس ندارد».
اما کمتر از دو ماه بعد و در روز ۲۱ دی‌ماه سال ۸۶، زمانی‌که علی لاریجانی در ستاد انتخابات کشور حاضر شد، مشخص شد که تکذیبه‌اش تنها یک بازی انتخاباتی بود!
اما این آخرین تکذیب انتخاباتی لاریجانی نبود‌.
از ماه‌ها پیش از شروع انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، گمانه‌زنی‌ها از حضور لاریجانی در انتخابات خبر می‌داد؛ درحالی‌که این حضور همواره توسط خود او و اطرافیانش تکذیب می‌شد!
در ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، یکی از نمایندگان سابق مجلس از حضور لاریجانی در انتخابات سخن گفت‌‌.
۲۴ ساعت بعد اما همان نماینده با بیان اینکه روز گذشته علی لاریجانی با وی تماس گرفته و حضورش را قاطعانه تکذیب کرده است از موضع قبلی خود عقب نشست!
سه روز بعد اما این علی لاریجانی بود که بازهم اعتبار تکذیب‌هایش را به سخره گرفت و به کارزار رقابت انتخابات ریاست جمهوری وارد شد!
یکی از کلیدواژه‌های استفاده شده در بیانیه لاریجانی، کنایه یکدست ساختن حاکمیت است که در روزهای گذشته محل بحث و جدل زیادی قرار گرفته است!
کنایه یکدست شدن قوا و ژست اپوزیسیون گرفتن اصلا به علی لاریجانی نمی‌آید.
ادعای خالص‌سازی توسط رییس سه دوره مجلس شورای اسلامی در حالی است که در دوره‌ی ده ساله‌ی ریاست برادر وی در دستگاه قضا، عملا یکی از سیاه‌ترین دوران پس از انقلاب در مواجهه با منتقدین یک رییس قوه رقم‌ خورد!
تنها از نحوه بازداشت تا صدور احکام سنگین برای منتقدین علی لاریجانی یا آملی لاریجانی می‌توان هزاران صفحه سوگنامه نوشت!
این خفقان ملال‌آور به‌حدی رسیده بود که حتی گاهی به برخورد با کامنت‌های انتقادی مخاطبین سایت‌ها نیز تَسَرّی پیدا کرده بود!
امروز علی لاریجانی در حالی دیگران را متهم به تلاش برای خالص‌سازی می‌کند که گویی فراموش کرده با همراهی برادرش، اسب خود را زین کرده بودند تا در مسیر خالص‌سازی کشور هیچ صدای انتقادی شنیده نشود! آن‌هم نه انتقاد از وضعیت کشور یا دیگر مسئولین بلکه فقط خاموش کردن صدای انتقاد از برادران لاریجانی!
همچنین از طرفی دیگر کسی که بیش از ۳۰ سال در پست‌های مهم اجرایی کشور حضور داشته است این‌روزها از «چاره دیگر برای ملک» سخن می‌گوید!
کسی که باید پاسخگوی قوانین تقنین شده در دوران طولانی مدت ریاستش بر مجلس باشد، اکنون خود را تافته‌ی جدا بافته نشان می‌دهد!
بنظر می‌رسد کت اپوزیسیون بودن زیادی بر تن رئیس سابق مجلس زار می‌زند و اگر این سخنان نمایشی برای کسب رای از مردم باشد باید بداند که حنایش نزد مردم رنگی ندارد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تخفیف بالای ۵۰ درصدی مدیریت مجلس سابق به نمایندگان برای خرید منازل بالای شهر

ويدئو/ آقای علی لاریجانی،

اعتماد: علی لاریجانی تایید هم می‌شد رای نمی‌آورد

رد صلاحیت لاریجانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.