سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تسهیلات نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان افزایش یافت

تسهیلات نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان افزایش یافت

وزیر راه و شهر‌سازی خبرداد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، ‌سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان افزایش یافت.
به گزارش فارس، مهرداد بذرپاش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بر اساس مصوبه روز چهارشنبه 20 اردیبهشت شورای پول و اعتبار، ‌سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان افزایش یافت. پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن 450 میلیون تومان در تهران بود.
‌گفتنی است دولت بارها وعده داده که ‌قرار است در چهار سال دولت سیزدهم چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود. بخش مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور شناخته می‌شود که موجب رونق 200 رشته مرتبط در صنعت می‌شود.
به گزارش ایرنا، دولت در سالی که گذشت تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی را تعیین کرد و مقرر شده بود که این وام به متقاضیان این طرح پرداخت شود، اما بحثی که همیشه در میان بود، به این مسئله بر می‌گشت که برخی از کارشناسان و البته منتقدان طرح نهضت ملی مسکن، این میزان وام را با توجه به تورم ایجاد شده ناکافی دانسته و معتقد بودند که دولت باید میزان تسهیلات را افزایش بدهد.
به همین منظور و با توجه به اینکه رویکرد دولت تسهیل‌سازی روند اجرایی شدن نهضت ملی مسکن است، به همین منظور تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.
با توجه به اینکه هزینه ساخت هر متر مربع حدود ۱۰ میلیون تومان است با این میزان تسهیلات و در کنار آورده ۴۵۰ میلیون تومانی متقاضیان، پس این امکان به همت دولت ایجاد شده که بتوان خانه‌هایی با متراژ ۷۰ تا ۱۰۰ برای هر متقاضی ساخت؛ اما مسئله اصلی که پس از از این مصوبه در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، فضا‌سازی عده‌ای به خصوص در فضای مجازی است که به نظر می‌رسد وام نهضت ملی مسکن را با وام خرید ‌اشتباه گرفتند.
این افراد بدون داشتن اطلاعاتی درخصوص وام نهضت ملی مسکن در حالی به دنبال فضا‌سازی و بار روانی منفی در جامعه هستند که در برخی از پیام‌های خود این‌گونه بیان می‌کنند که به عنوان مثال ۵۵۰ میلیون تومان هزینه خرید ده متر خانه بوده و قسط آن نیز بالاتر از حقوق دریافتی مردم است.
این فضاسازی‌ها در فضای مجازی در حالی انجام شده که این افراد وام نهضت ملی مسکن را همان گونه که در بالا عنوان شد با وام خرید مسکن ‌اشتباه گرفتند.
لازم به ذکر است که بر اساس قانون، بانک‌ها سهم بزرگی در تحقق وعده دولت و ساخت مسکن در کشور دارند، اما بررسی آمار منتشر شده از پرداخت تسهیلات پرداختی بانک‌ها، بیانگر عملکرد نامطلوب در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن است؛ به گزارش فارس، نظام بانکی بیش از دو برابر تسهیلات پرداخت به نهضت ملی مسکن را به‌اشخاص مرتبط با خود، وام داده‌ است.‌
اعداد و ارقام پرداختی بانک‌ها به بخش مسکن نشان می‌دهد که اکثریت بانک‌ها توجهی به قانون و طرح نهضت ملی مسکن نداشته‌اند؛ چنان‌که از بین ۲۷ بانک و موسسه اعتباری، ۱۹ بانک زیر ۵ درصد از سهم تعیین شده توسط بانک مرکزی را پرداخت کرده‌اند و از بین این ۱۹ بانک، عملکرد ۹ بانک نیز صفر بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن با دستور رئیس جمهور

۳۳ هزار و ۶۸۳ مسکن در ۳۱ استان کشور به مددجویان کمیته امداد امام خمینی، واگذار شد.

بازنشسته ها نگران اجرای قانون همسان سازی حقوق نباشند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.