سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / وقتی علم در برابر دختران سرزمینم تعظیم می‌کند

وقتی علم در برابر دختران سرزمینم تعظیم می‌کند

حضور دختران ایران در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد رگ غرور هر ایرانی را قلقلک می‌داد و حس افتخار را در وجود ایرانیان برجسته می‌کرد.

هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آخر هفته گذشته برگزار شد و آنچه در این مسابقات بیش از هر چیز نمایان می‌شد قدرت علم ایران بود که از سنین دانش‌آموزی تا دانشجویان کشور در آن نقش دارند.

با اعضای هر کدام از تیم‌های شرکت کننده که صحبت می‌کردیم حتما متوجه حضور جوانان ایرانی در کنار یکدیگر می‌شدیم که پا به پای هم برای اعتلای قدرت ایران تلاش می‌کردند.

دخترانی شاد و پر از هیجان که این شادی را به هر آنکه آنجا بود منتقل می‌کردند، با دیدن مسابقات آن‌ها خیال می‌کردیم در حال تماشای یک رقابت ورزشی میان ایران و یک کشور دیگر هستیم، با همان حس افتخار، قدرت و هیجان.

* دختران ایرانی و انجام کارهایی که کارستان است

با همتا نیک نظر از اعضای تیم MRL  دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که در لیگ ربات‌های فوتبالیست انسان نما ربوکاپ ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه اول شده است، گفت‌وگو کردیم؛ نیک نظر حوزه رباتیک را یکی از حوزه‌های پیچیده در دنیای کامپیوتر برشمرده و درباره تیم خودشان گفت: تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین یکی از تیم‌های شناخته شده در دنیاست که تکنولوژی‌های مختلفی برای دید، حرکت، الکترونیک و مکانیک ربات توسط اعضای گروه ما توسعه داده شده است.

با یکی دیگر از دختران حاضر در مسابقات ربوکاپ گفت‌وگو کردیم، او که عضو تیم دانش آموزی بود، گفت: حتما فرزندانتان را از سنین کودکی وارد دنیای علم کنید، کشور باید از علم استعدادهایش بهره‌مند شود.

یکی دیگر از دختران تیم ربات‌ها گفت: ربات‌ها در آینده نقش بسیار زیادی را در جوامع ایفا می‌کنند و کشور ما نیز باید در این زمینه پیشرفت کند، البته که در حال حاضر نیز ما قدرت بسیار زیادی در علم رباتیک دنیا داریم اما به طور کلی اینکه بتوانیم برای خودمان و کشورمان افتخار بیافرینیم و به همه جهان ثابت کنیم که جوانان ایران می‌توانند موفق‌تر از همه باشند، جای خوشحالی دارد.

برخی از اعضای تیم‌ها بخصوص دانش آموزان با والدین‌شان برای حضور در مسابقات آمده بودند.

با پدر یکی از آن‌ها گفت‌وگو کردیم، گفت: شاید خیلی‌ها فکر کنند رباتیک یک امر مرد محور است اما دختران ایرانی نشان  دادند که اینگونه نیست، دختران سرزمین ما کارهایی انجام می‌دهند که تصورش را هم نمی‌توان کرد.

مادر یکی از اعضای تیم رباتیک نیز گفت: از اینکه دخترم می‌تواند مایه افتخار علم ایران باشد خوشحالم و معتقدم این علم به زودی فراگیرتر از آنچه همین حالا هست، می‌شود.

به گزارش فارس، با دیدن تعداد زیاد دختران ایرانی در مسابقاتی در اندازه ربوکاپ آزاد ایران به یاد حرف وزیر علوم می‌افتیم که گفته بود: پیروزی انقلاب اسلامی مسیر را برای ورود بانوان به عرصه‌های علمی، دانشگاهی و اجتماعی باز کرد و بانوان کشورمان نیز نشان دادند که می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته باشند به طوریکه در حال حاضر همه نقش بانوان در پیشرفت‌ها را به رسمیت شناخته‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معجزه/ پرهام فروتن

درمحضر قرآن، حافظ کل قرآن پرهام فروتن

مراقب باشید میان این فرشته‌ها گم‌ نشوید

پوستر بزرگ «روزه اولی‌ها»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.