سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مراسم 250 میلیون پوندی تاجگذاری پادشاه انگلیس و زنانی که برای اجاره خانه مجبور به تن‌فروشی می‌شوند!

مراسم 250 میلیون پوندی تاجگذاری پادشاه انگلیس و زنانی که برای اجاره خانه مجبور به تن‌فروشی می‌شوند!

از یک طرف از مؤسسات انگلیسی گزارش می‌شود که برخی از زنان در این کشور مجبور می‌شوند در ازای مسکن یا رفع سایر نیاز‌های اولیه‌شان تن‌فروشی کنند و از طرف دیگر خبر می‌رسد که مراسم قریب‌الوقوعِ تاجگذاری پادشاه انگلیس 250 میلیون پوند هزینه برداشته است تا نمکی بر زخم انگلیسی‌ها باشد.
«پس از رسوایی‌های اخلاقی در پلیس انگلیس دامنه رسوایی‌ها به سازمان آتش‌نشانی این کشور هم رسیده است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد فساد اخلاقی و تبعیض نژادی در سازمان آتش‌نشانی انگلیس، کار را به جایی کشانده که برخی از کارکنان آن مجبور به کنار گذاشتن شغل‌شان شده‌اند تا در امان باشند.»

این گزاره درست است؛ اما تبعیض همیشه به این صورت بروز نمی‌کند، گاهی تبعیض در لباس تمایزی که بین فرادستان سیاسی-اقتصادی و فرودستان هست، بروز پیدا می‌کند. یعنی دیگر بحث رنگ پوست و گرایش مذهبی نیست، بلکه بحث سر این است که فرادستانی هستند و فرودستانی که حتی نمی‌توانند خیال رسیدن به فرادستان را در سر بپرورانند.
به دنبال افزایش هزینه‌ها در انگلیس برخی از مؤسسات خیریه این کشور هشدار داده‌اند که زنان، از جمله آن‌هایی که آسیب‌های روحی و روانی دارند، در ازای مسکن یا رفع سایر نیاز‌های اولیه‌شان، مجبور به رابطه جنسی و تن‌فروشی می‌شوند. زنان به‌دلیل بحران هزینه‌های زندگی در میان وخامت شرایط برای آسیب‌پذیرترین اقشار انگلیس، به‌طور فزاینده‌ای مجبور به «رابطه جنسی برای بقا» می‌شوند. این موضوع به ویژه در میان زنان مهاجر و پناهجویان مطرح است.
«گاردین» نقل کرده، موسسه خیریه «Beyond the Streets» گزارش می‌دهد که بحران مالی باعث می‌شود کسانی که در حال حاضر آسیب پذیر هستند به سمت رابطه جنسی برای زنده ماندن بروند تا هزینه قبض و اجاره را تأمین کنند که این امر منجر به افزایش استثمار و سوءاستفاده می‌شود. سخنگوی این موسسه خیریه می‌گوید که بحران در هزینه‌های زندگی عاملی برای رابطه جنسی برای بقا است و کسانی که از قبل آسیب پذیر هستند با استثمار قابل توجهی رو‌به‌رو هستند. کمبود بودجه دولتی برای حمایت از نیاز‌های زنان وجود دارد و مؤسسات خیریه نیز با کاهش درآمد، افزایش هزینه‌ها و تقاضا مواجه هستند.
حالا در اوضاع با نزدیک شدن به مراسم تاجگذاری «چارلز سوم»، پادشاه انگلیس، گزارش‌ها حاکی از آن است که مبلغ هنگفتی به ارزش تقریباً ۲۵۰ میلیون پوند برای چنین مراسمی در نظر گرفته شده است.‌ آن‌طور که ایسنا «از هندوستان تایمز» نقل کرده است، حدود ۱۵۰ میلیون پوند از این مبلغ صرف استقرار افسران پلیس و تدابیر امنیتی مراسم و باقی‌مانده این بودجه نجومی خرج تدارکات صحنه و سه روز مراسم متوالی خواهد شد. این یعنی عیان شدن بخشی از تمایز فرادستان و فرودستان و تبعیض جاری ناشی از این تمایز.
مراسم تاجگذاری چارلز سوم از تاریخ ششم ماه مه (۱۷ اردیبهشت) با حضور تعداد زیادی از مقامات بلندپایه از کشورهای مختلف و هنرمندان و خواننده‌های جهانی برگزار خواهد شد. هزینه تاجگذاری ملکه «الیزابت دوم» در سال ۱۹۵۳، ۱.۵۷ میلیون پوند بود اما تهدیدات امنیتی اخیر، اعتراضات و نارضایتی‌های داخلی در انگلیس موجب افزایش این هزینه‌ها شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، گویا دولت انگلیس پیشتر هزینه تمهیدات امنیتی را ۱۰۰ میلیون پوند تخمین زده بود اما اکنون مجبور شده این رقم را به ۱۵۰ میلیون پوند افزایش دهد تا از جان چارلز سوم، پادشاه ۷۴ ساله‌ انگلیس مراقبت کند.
گفتنی است، به هر حال این مراسم تاجگذاری به همراه هزینه‌های هنگفتش برگزار خواهد شد، در شرایطی که بسیاری از اتحادیه‌ها و کارمندان انگلیس از میزان حقوق خود ناراضی هستند و ماه‌هاست که دست به اعتصابات و اعتراضات گسترده می‌زنند و دولت پاسخگوی مطالبات آنها نیست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

فقط خودمان بودیم.

عبدالله گنجی آنچه مهم‌تر است اینکه در آن شب مدافعان مقابل ما، چهار قدرت اتمی دنیا، یعنی امریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل بودند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.