سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بهره‌برداری از 34 پروژه بزرگ در سفر امروز رئیسی به خوزستان

بهره‌برداری از 34 پروژه بزرگ در سفر امروز رئیسی به خوزستان

رئیس‌جمهور در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، امروز به استان خوزستان سفر خواهد کرد و رهاورد این سفر بهره‌برداری از 34 پروژه بزرگ صنعت آب و برق برای مردم خونگرم دیار آب و آفتاب خواهد بود.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی و برای هفتمین بار وارد استان خوزستان خواهد شد.
به گفته معاون سیاسی استاندار خوزستان حضور هیئت دولت در خوزستان یک تفاوت بارز دارد، معمولاً در سفرهای استانی حداکثر ۶ وزیر رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند ولی در سفر به خوزستان ۱۱ وزیر و با احتساب معاونان وزرایی که خارج از کشور هستند، ۱۴ وزارتخانه در این سفر حضور دارند؛ همچنین پنج معاون رئیس‌جمهور در این سفر شرکت می‌کنند.
در این سفر 34 پروژه عظیم آب و برق در استان خوزستان با اعتبار 16.8 هزار میلیارد تومان با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو افتتاح و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
بر این اساس، 27 پروژه انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان افتتاح می‌شود. این پروژه‌ها شامل 2389 مگاولت آمپر پست انتقال برق، 128 کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، 25 مگاوات نیروگاه DG و 4.8 مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود 8000 میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تامین برق پروژه‌های صنعتی در کنار افزایش پایداری شبکه برق استان از جمله اهداف اجرای این پروژه‌هاست.
همچنین در این سفر، پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای که برق مورد نیاز کارخانه NGL900 شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را تامین خواهد کرد، به بهره‌برداری می‌رسد؛ این پست برق با سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد ریال اجرا شده است.
در نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور و وزیر نیرو در سال 1402، در کنار بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق، نیروگاه گازی دو کوهه به ظرفیت 307 مگاوات در ‌اندیمشک و واحد بخار غرب کارون با ظرفیت 196 مگاوات در اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.
علاوه‌بر آن، عملیات آبرسانی به 174روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی با حضور آیت‌الله رئیسی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور 7138 روستا است که از این تعداد 766 روستا مربوط به روستاهای واقع در استان خوزستان می‌شود.طرح جهاد آبرسانی تاکنون در 451 روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفت که از این میان 174 روستا متعلق به استان خوزستان می‌شود.
در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع)، 640 روستا از محل محرومیت‌زدایی قرار گرفته است که این 174 روستا بخشی از آن است. تاکنون مشکل آب شرب 1753 روستا در استان به صورت کامل برطرف شده است.
همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز به بهره‌برداری می‌رسد. این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 5000 متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.
اسکله آبگیر، دو واحد پیش ته‌نشینی، دو واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.
در این سفر، افتتاح پروژه تامین آب و توسعه شبکه و ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و احداث خط انتقال برق به طول 11 کیلومتر با هدف افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری و اصلاح خط برق بنه‌باشت جهت اراضی شبکه آبیاری مدرن کشاورزی منطقه در دستورکار قرار می‌گیرد.
بهره‎‌برداری از طرح تامین و انتقال آب به 600 هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشاورزی و‌اشتغال پایدار در منطقه می‌شود از دیگر برنامه‎‌های اجرایی در این سفر استانی است.
همچنین تصفیه‌خانه آب شرب شیبان جهت ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان به بهره‌برداری می‌رسد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ابر پروژه چندمنظوره‌ای که اروپایی‌ها نتوانستند ولی مهندسان ایرانی ساختند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

نشست خبری رؤسای جمهوری ایران و سریلانکا؛ رئیسی: دادگاه‌های بین‌المللی نظام غاصب اسرائیل را مجازات کنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.