سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 80 میلیون آمریکایی شب‌ها گرسنه می‌خوابند

80 میلیون آمریکایی شب‌ها گرسنه می‌خوابند

چهره دموکرات انتخابات ریاست‌‌جمهوری در آمریکا در اعترافی تاریخی، اذعان کرد عناصر هم‌حزبی او عامل اصلی پیدایش داعش هستند. او همچنین این را هم گفت که یک چهارم آمریکایی‌ها نمی‌توانند غذای کافی تهیه کنند.
همزمان با داغ شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در آمریکا و آغاز کارزارهای انتخاباتی در میان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، چهره‌ای نام آشنا در میان چپ‌های آمریکا خود را به‌عنوان یک نامزد مطرح و رقابت‌های انتخاباتی را آغاز کرده، برادرزاده جان‌اف کندی رئیس‌جمهور اسبق آمریکا رقیب جدید بایدن در انتخابات است.

او در سخنرانی انتخاباتی خود، اظهاراتی جنجالی بر سر زبان آورده که باطن آمریکا را بیش از پیش بر ملا می‌سازد.

او در حین اظهارات خود، برخی از جلوه‌های فسادانگیز آمریکا را بیان کرد و کشورش را بدون روتوش به جهان معرفی کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از حزب دموکرات با استناد با آماری تاکید کرد: «یک‌چهارم آمریکایی‌ها(80 میلیون نفر) شب گرسنه می‌خوابند،۳۳هزار نظامی سابق آمریکایی بی‌خانمان‌ هستند و روزانه به‌طور متوسط ۲۳ نظامی سابق خودکشی می‌کنند و جوانان اوکراینی قربانی سیاست آمریکا برای براندازی دولت روسیه هستند».

کندی در ادامه سخنان خود پلیس آمریکا را فاسد خواند و سپس در یک اعتراف تاریخی از سوی یک سیاستمدار دموکرات در این کشور گفت: «ما داعش را ایجاد کردیم».

کندی توضیح داد که چطور سیاست‌های کشورش منجر به آوارگی دو میلیون شد و اینکه چطور این افراد روانه اروپا شدند و مشکلاتی را ایجاد کردند و زمینه‌ساز بی‌ثباتی دموکراسی در اروپا و برگزیت شد. نامزد انتخابات آمریکا تاکید کرد: « ۸ هزار میلیارد دلار هزینه جنگ عراق است.

۱۶ هزار میلیارد دلار برای تعطیلی‌های ناشی از آن هزینه کردیم که در مجموع ۲۴ هزار میلیارد دلار هزینه شد.

این هزینه‌ها نتیجه‌ای جز ویرانی طبقه متوسط در آمریکا نداشته است و ما باید به این وضعیت پایان دهیم».

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه انتقاد از سیاست خارجی آمریکا اعتراف کرد: «راهبرد ما همواره استفاده از تسلیحات نظامی برای نمایش قدرت یعنی استفاده از ارتش برای نمایش قدرت در سراسر جهان بوده است. اما چین کار متفاوتی کرده‌ است. آنها فلسفه راهبرد عمومی مرا اتخاذ کردند.

ما هشت هزار میلیارد دلار خرج کردیم تا پل‌ها‌، بنادر، جاده‌ها و بیمارستان‌ها را بمباران کنیم اما آنها هشت هزار میلیارد دلار برای ساخت پل‌ها، بنادر، جاده‌ها و بیمارستان‌ها هزینه کردند».

این سیاستمدار آمریکایی افزود: «آنها (چین) در حال گرفتن جای ما به عنوان شریک تجاری در اکثر کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین هستند. برزیل از دلار به ارز چین روی آورد و عربستان سعودی نیز این کار را انجام داد».
کابوس تیراندازی در آمریکا
از سوی دیگر بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در آمریکا، در ۱۱۱ روز اول سال جاری میلادی، ۱۷ مورد تیراندازی دسته جمعی در آمریکا رخ داده است. ۸۸ نفر در مجموع و در پی این حوادث تیراندازی، جان خود را از دست داده‌اند و در همه موارد، قاتلان از سلاح گرم استفاده کرده‌اند.

بر اساس آنچه آسوشیتدپرس و یواس‌ای‌تودی منتشر کرده، از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۲ هزار و ۸۴۲ نفر در تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.
کاهش محبوبیت بایدن
خبر دیگر این که بر اساس یک نظرسنجی، نرخ محبوبیت بایدن به زیر ۴۰ درصد رسید. این آمار پایین‌ترین میزان در دوران ریاست جمهوری او محسوب می‌شود. این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۳۹ درصد از شرکت کنندگان در آن عملکرد جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا تایید می‌کنند.

این جدیدترین نظرسنجی توسط خبرگزاری رویترز و موسسه نظرسنجی ایپسوس نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن سه درصد نسبت به ۴۲ درصد نظرسنجی ماه گذشته کمتر است.

همچنین، وقتی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی روز چهارشنبه درباره بزرگ‌ترین مشکل آمریکا سؤال شد، ۲۰ درصد گفتند که مسئله مهم اقتصاد است و ۱۰ درصد اعلام کردند که محیط زیست و جرایم بزرگ‌ترین مشکلات کشور هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.