سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دختری که در ۳سالگی حافظ قرآن شد

دختری که در ۳سالگی حافظ قرآن شد

برنامه محفل حدیث نظری حافظ کل قرآن که از ۳ سالگی کل قرآن را حفظ کرده و خواهرش ثنا نظری مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی گرفته و بازتاب گسترده ای در فای مجازی و در بین مردم داشته است.

حدیث نظری متولد دهه ۸۰ و ثنا نظری متولد دهه ۹۰ در یکی از روستاهای فریدونشهر اصفهان است.

حدیث توسط راهنمایی مادرش و گوش دادن به قرائت های اساتید قرآن را حفظ کرده، اما ثنا خواهر کوچکترش کاملا خودآموز و بدون استاد و کلاس توانسته در ۳ سالگی حافظ کل قرآن شود.

ثنا نظری نخبه قرآنی سوره حمد را به ۵ زبان (عربی، فارسی، انگلیسی، ترکی‌استانبولی و فرانسوی) در برنامه محفل خواند و تسلطش به خواندن قرآن به ۵ زبان زنده دنیا باعث گفتی و حیرت تماشاگران و کارسناشان برنامه شد!

خانواده

خانواده نظری از اهالی روستاهای فریدونشهر اصفهان که صاحب سه فرزند هستند، این خانواده پنج نفره صاحب دو نخبه قرآنی باشد.

حدیث و ثنا نظری دو خواهر حافظ قرآن هستند که در برنامه محفل روز ۲۴ فررودین ۱۴۰۲ حضور پیدا کردند و تلاوت قرآن بسیار زیبایی را اجرا کردند که توانایی ثنا در خوانده سوره حمد به پنج زبان مختلف همه بینندگان و مخاطبان را شوکه کرد

بیوگرافی حدیث نظری و ثنا نظری حافظ کل قرآن برنامه محفل و خواهرش ثنا + فیلم تلاوت و خانواده

ثنا نظری، دختر ۷ ساله فریدونشهری که تا سه سالگی حافظ کل قرآن کریم شد با حضور در محفل درباره نحوه حفظ کل قرآن گفت: از یک سالگی با گوش کردن به آیات قرآن حفظ این کتاب آسمانی را آغاز کردم و در سه سالگی حافظ کل قرآن شدم.

الان چهار سال و نیم است که حافظ قرآن هستم.

ثنا و حدیث نظری، دو خواهر حافظ قرآن، علاوه بر حفظ کل قرآن، حافظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز هستند و از نخبه های قرآنی کشورمان محسوب میشوند.

تلاوت قرآن حدیث و ثنا نظری به ۵ زبان دنیا در برنامه محفل ۱۴۰۲

https://dl.harfetaze.com/up/1-88.mp4?_=1

 

……………..

ثنا و حدیث نظری، دو خواهر حافظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه  .

https://www.namasha.com/videos/dl/7402979030-360p 

ثنا نظری، دختر هفت ساله که تا سه سالگی حافظ کل قرآن کریم شد با حضور در «محفل» گفت: از یک سالگی با گوش کردن به آیات قرآن حفظ این کتاب آسمانی را آغاز کردم و در سه سالگی حافظ کل قرآن شدم. الان چهار سال و نیم است که حافظ قرآن هستم.

مصاحبه

ثنا و حدیث نظری، دو خواهر حافظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه حضور پیدا کردند. ثنا نظری حافظ قرآن به چند زبان درباره فراگیری قرآن کریم گفت: از بدو تولد حفظ قرآن برای من شروع شد و تا سه سالگی قرآن را حفظ شدم و الان هم ۶سال دارم. صبح و عصر و شب طبق برنامه به قران گوش می‌دهم.

حدیث نظری، خواهر بزرگتر هم درباره خود گفت: دانش آموز پایه نهم هستم و همزمان دانشجوی فوق لیسانس هم هستم. در سن ۱۱سالگی به دلیل حافظ قرآن بودندر آزمون کارشناسی علوم و حدیث شرکت کردم و از سال ۹۹دانشجوی ارشد علوم و حدیث در دانشگاه اصفهان شدم. او درباره خواهرش گفت: ثنا حافظ مسلط قرآن است که در محافل قرآنی شرکت می‎کند و به عنوانخرد سال‌ترین حافظ قرآن درجهان اسلام هم مشناخته شده است.

حدیث نظری درباره فعالیت های روزانه خودش گفت: در حال حاضر مشغول کلاس های مدرسه، دانشگاه، فراگیری زبان و کلاس های تدریس قرآن خودم هستم.

برنامه محفل برنامه معنوی

برنامه محفل صرفاً به دنبال پر کردن اوقات فراغت مردم نبود و می‌تواند موج جدی اهتمام به قرآن را در جامعه شکل دهد و باید این موضوع را جدی بگیریم. نباید به یک برنامه تلویزیونی بسنده کرد و باید از موفقیت این برنامه برای یک حرکت بزرگ قرآنی تبدیل در سطح اجتماعی بهره بگیریم و این موضوع را با جدیت دنبال کنیم.

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما ضمن تجلیل از تولیدکنندگان برنامه محفل و سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه مرکز هنری رسانه‌ای نهضت گفت: این عزیزان برادرانه در کنار ما بودند و زحمت کشیدند تا این برنامه به سرانجام برسد و امیدوارم که محفل، قابل قبول مصحف شریف قرآن کریم باشد و توانسته باشیم کمی قرآن را از مهجور بودن دربیاوریم و توفیق خدمت به قرآن را داشته باشیم.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قرآن کتاب هدایت به اقوم

ويدئو/ کتاب آسمانی،

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.