سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ۸۴ درصد به اولین پیامک پاسخ مثبت دادند

۸۴ درصد به اولین پیامک پاسخ مثبت دادند

سردار سعید منتظرالمهدی دیروز گفت: بی‌شک رعایت قوانین و ارزش‌های
ایرانی ـ اسلامی، نقطه مشترک قاطبه مردم فهیم کشور است و بانوان و دختران محترم بر اساس مسئولیت اجتماعی و تکلیف ایمانی، انسانی و شهروندی خویش برای جلوگیری از رواج ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت روان جامعه نسبت به رعایت پوشش مناسب و در شأن و منزلتشان، اقدام می‌کنند.
منتظرالمهدی افزود: پلیس به‌استناد قانون، به‌عنوان مجری و ضابط قضائی و در تعاقب ابلاغیه‌های قوه قضائیه و وزارت کشور و حکم شرعی و اجتماعی در جامعه‌ای که اغلب دیندار و مقید به رعایت حدود الهی هستند، ملزم به پیگیری و مفاد قانون است، آشکار است که رفتار پلیس حتماً متناسب با جامعه و فرهنگ ایرانی با کمترین تزاحم و تقابل خواهد بود، البته پلیس، در مواجهه با معدود افرادی که گویی از کره‌ای دیگر آمده‌اند و از عرف و هنجارهای کشور مطلع نیستند و قوانین را نادیده می‌گیرند خلاف قانون می‌کنند، اعمال قانون می‌کند.
وی یادآور شد: از زمان اجرای طرح و طی 24 ساعت، چند صد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس ثبت شده است و از طریق پیامک به اطلاع صاحبان خودرو رسیده است که بالغ بر 84 درصد تمکین کرده‌اند و صرفاً پیامک دوم برای تعداد انگشت‌شماری که رعایت نکرده‌اند ارسال شده است که پیامک دوم مبنی بر توقیف سیستمی خودرو است یعنی در صورت تکرار برای بار سوم، خودروی آنان متوقف و راهی پارکینگ می‌شود.
سخنگوی فراجا بیان داشت: قبل از اجرای طرح، فرماندهان انتظامی استان‌ها اقدام به برگزاری جلسات توجیهی با متصدیان و نمایندگان واحدهای صنفی و اماکن عمومی مبنی بر لزوم رعایت ابلاغیه‌های صادره در زیرمجموعه‌شان کرده‌اند که همکاری اصناف و رعایت متصدیان بی‌نظیر بود.
منتظرالمهدی ادامه داد: در تداوم اجرای این طرح، سه هزار و 500 پیامک در راستای رعایت قوانین و ضوابط اجتماعی و نظارت بر پوشش متصدیان به واحدهای صنفی ارسال شد که 532 تعهد الکترونیکی اخذ شد و متأسفانه همکاران ما مجبور شدند 137 مغازه و فروشگاه و 18 رستوران و باغ‌تالار را به‌علت عدم‌توجه به تذکرات قبلی، پلمب کنند و پرونده قضائی تشکیل دهند. به‌گفته وی، در حوزه معابر و اماکن عمومی نیز تعداد قلیلی از هنجارگریزان به مراجع قضائی ارجاع شدند.
تاکید بر صحت عملکرد دوربین‌های نظارتی
فرمانده کل انتظامی کشور هم پیش از این با‌اشاره به اجرای طرح مقابله با کشف حجاب از 26 فروردین ماه، در پاسخ به اینکه درصد خطای دوربین‌هایی که قرار است در طرح عفاف و حجاب استفاده شود تا چه ‌اندازه است؟ گفته بود: مطمئن باشید که هیچ خطایی نخواهد داشت.
سردار احمدرضا رادان اظهارداشت: همکاران من در سه حوزه معابر عمومی که کشف حجاب بعضا در آن صورت می‌گیرد، خودرو و اماکن اقدام‌هایی را انجام دادند و به‌صورت جدی با اعلام خبر قبلی از شنبه ۲۶ فروردین همکاران من به‌صورت جدی در این سه حوزه عمل می‌کنند به‌ صورتی که در حوزه معابر با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته فرد شناسایی می‌شود؛ به فرد توجه و تذکر داده می‌شود و بعد از آن فرد با مدارک به دستگاه قضایی معرفی می‌شود تا به مورد آن رسیدگی کنند. در حوزه خودرو بار اول به فرد تذکر و توجه داده می‌شود و بار دوم خودرو توقیف می‌شود به سه نحو ممکن؛ توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل یا توقیف در پارکینگ هرکدام که عملی باشد که توصیه می‌کنیم که رانندگان عزیز دقت داشته باشند به‌خصوص صاحبان خودرو.
به گفته رادان، در حوزه صنوف هم صنوفی که متصدیانش احیاناً کشف حجاب می‌کنند حتماً مورد توجه جدی قرار می‌گیرد‌، توجه به آنها داده شده و اخطار پلمب گرفته و پلمب می‌شوند و این موضوع شامل باغ‌تالار‌ها و رستوران‌ها و مراکز بزرگ از این دست هم می‌شود که باید متوجه باشند. وی اعلام کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم برای حفظ سلامت جامعه قانون را عمل کنیم و از قانون هم کوتاه نیاییم و فکر می‌کنم مردم هم همین‌ها را از ما بخواهند. رادان افزود: ما بار اول تذکر می‌دهیم و در همان تذکر از فردی که تذکر می‌گیرد با همان سرپیامک می‌خواهیم اگر ما اعلام کردیم و نظری بود و ‌اشتباهی بوده به ما اعلام کند و حرف ایشان را می‌پذیریم؛ اما اگر دو بار تکرار شد نشان می‌دهد شاید ‌اشتباهی صورت نگرفته و بار دوم حتماً هم اگر همان سرپیامک باشد دیگر به آن توجه نمی‌شود. قطعاً از فناوری و هوشمندی استفاده خواهیم کرد و مدارک قطعیت خواهد داشت حتی در مرحله اول هم که مدارک قطعیت دارد اگر فرد گفت نبوده می‌پذیریم چرا که اعتماد به مردم‌مان داریم اما فقط در یک مرحله.
نوبت سایر دستگاه‌هاست
گفتنی است، اکنون که در پی درخواست‌های مکرر مردم مسلمان و مومن کشورمان برای مقابله با پدیده ناخوشایند کشف حجاب در معابر و واحدهای صنفی و…، پلیس بر اساس وظیفه قانونی با جدیت اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی را از سر گرفته است، نباید از مسئولیت چندین و چند دستگاه مختلف دیگر که طبق قانون درخصوص بحث حجاب مسئولیت مستقیم دارند غافل شد و مانند گذشته پلیس را در بحث حجاب تنها گذاشت.
بی شک اجرای درست این وظایف و تکالیف از سوی این دستگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، ارشادی، اجتماعی، آموزشی، رسانه‌ای و… می‌تواند تا حد زیادی سنگینی بار را از روی پلیس بردارد و شاهد بهبود وضعیت حجاب در جامعه باشیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در محضر قرآن _ رابطه عفاف و ولایت

ساختار سوره نور

این کشف حجاب ها به درد لاله زار و بی بند بارها می‌خورد نه افراد متمدن

کشف حجاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.