سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مصاحبه وزیر ارتباطات رویکرد قابل تقدیر وزیر جوان کابینه/ چند نکته و مقایسه برای جریانی که به خودتحقیری علاقه دارد +جزئیات

مصاحبه وزیر ارتباطات رویکرد قابل تقدیر وزیر جوان کابینه/ چند نکته و مقایسه برای جریانی که به خودتحقیری علاقه دارد +جزئیات

چند وقت قبل، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران به این مضمون گفت که : «من با قطعیت عرض می‌کنم که بعضی از پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌هایشان به مراتب بیشتر از پیام‌رسان‌های خارجی است». او مثال زد که واتس‌اپ چند وقت پیش نسخه جدیدی داد و ویرایش پیام اضافه کرد، در حالی که در پیامرسان داخلی ویرایش پیام وجود داشته و تماس صوتی و تصویری با کیفیت واستاتوس(وضعیت) هم وجود دارد.

 در این زمینه چند نکته قابل بیان است:

یک: همان گونه که وزیرارتباطات اشاره کرده است، در سکوهای داخلی نیز امکاناتی مانند تماس صوتی، تصویری، status و … وجود دارد. برای مثال، چند روز پیش بود که زارع پور در کانال شخصی خود در ایتا گزارش داد: «امسال در ایام نوروز شاهد رشد میزان استفاده هموطنان از پیام رسان های داخلی بودیم، طبق آمار دریافتی از داشبوردهای مدیریتی، در این ایام روزانه بصورت متوسط حدود ۴.۸ میلیون تماس صوتی و تصویری مجموعا در بستر پیام رسان های داخلی انجام شده است».

دو: کاربران در پیامرسان واتس اپ، سال ها تجربه عدم امکان ویرایش پیام دارند! این در حالی است که سال هاست که در پیامرسان های ایرانی این امکان وجود دارد.
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000834/nf00834507-1.mp4

 

سه: پیامرسان ایرانی بله، در کنار پیامرسان بودن، خدمات بانکی نظیر کارت به کارت، شارژ، بسته اینترنت، مدیریت مالی، اطلاع رسانی بانک ملی، استعلام و پرداخت قبوض، صورتحساب کارت و …دارد. همچنین در این پیامرسان، خدمات فروشگاهی به صورت دسته بندی شده و مجزا قابل مشاهده است.

چهار:
 روبیکا در حقیقت یک سکو است که همزمان هم شبکه اجتماعی روبینو دارد که جایگزین اینستاگرام است و هم اینکه قسمت پیامرسان دارد. در کنار اینها روبیکا یک پایگاه مستقل برای ارائه فیلم، سریال، انیمیشن و … است و خدمات فروشگاهی مجزا نیز دارد. در همان ایامی که برخی افراد در داخل کشور در حال ضریب دادن به کلاب هاوس بودند، امکان گفتگوی صوتی گروهی در روبیکا وجود داشت.تعداد نصب این سوپر اپلیکیشن فقط در مایکت، 14 میلیون و در کافه بازار، بیش از 20 میلیون ( در مجموع بیش از 34 میلیون) ثبت شده است.

پنج: تعداد نصب پیامرسان ایتا در مایکت، 10 میلیون نصب و در کافه بازار، بیش از 20 میلیون (در مجموع بیش از 30 میلیون نصب) است! البته این آمار فقط مربوط به مایکت و کافه بازار و فارغ از نسخه وب، ıos و دسکتاپ این پیامرسان است. این آمارها نشان از اعتماد کاربران دارد و نشان می دهد که برخی شبهه افکنی ها و ترساندن مردم – در مورد در معرض خطر بودن امنیت آنها و … – با شکست روبرو شده است.

شش: هر چند که وضعیت محتوا از منظر مسائل اخلاقی و فرهنگی در برخی سکوهای داخلی از جمله روبیکا بسیار قابل انتقاد و اشکال است، اما در هر صورت بخش قابل توجهی از محتوای مخرب اینستاگرام در سکوهای داخلی مشاهده نمی شود. این خودش مزیت قابل توجهی برای یک سکوی مجازی است.

هفت: با وجود اینکه پس از فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ شاهد سیل گسترده رجوع کاربران به سکوهای داخلی بودیم و میزان ورودی این سکوها افزایش چشمگیری داشت، اما خدمات آن سکوها همچنان برقرار بود و این نشان از ظرفیت بالای سکوهای داخلی در پذیرش کاربران دارد. در نظر بگیرید که یکی از این سکوها با اختلال قابل توجه همراه بود و یا هک می شد و … ، آنگاه برخی خود تحقیرها دست از سر آنها برنمی داشتند. این درحالی است که در سکوهای خارجی به طور پیوسته شاهد اختلال در روند کار و یا هک شدن و … بوده ایم.

نکته پایانی اینکه قطعاً سکوهای داخلی با همه امکانات و ویژگی های مثبتی که دارند، به معنی کامل بودن انها نیست؛ اما همه این اتفاقات نشان می دهد که می توان به جوانان این مرز و بوم اعتماد کرد، فقط کافی است دست از خودتحقیری برداریم و به آنها فرصت دهیم.

 

Volume 90%

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسید

احداث شبکه ملی اطلاعات

تعرفه‌های رومینگ موبایل در اربعین امسال ارزان‌تر از سال 98 تعیین شد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.