سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شورش فرماندهان صهیونیست علیه حاکمیت

شورش فرماندهان صهیونیست علیه حاکمیت

نارضايتي و بي‌ثباتي سياسي و اقتصادي در سرزمین‌های ‌اشغالی باعث شده تا بحران به حوزه نظامي و ارتش رژيم صهيونيستي نيز كشيده شود و زمزمه‌هاي بسياري درباره نافرماني مدني در ميان نظاميان و شورش عليه حاكميت شنيده مي شود. شورشي كه مي‌تواند ارتش تل‌آويو را به طور كامل از درون فرو بپاشد.
شورش در ميان فرماندهان نظامي رژيم صهيونيستي آخرين پازل مورد نياز براي تكميل بحران در مناطق‌اشغالي فلسطين است. شورش نظامي در كنار بحران سياسي، اقتصادي و امنيتي، كلكسيون بحران در تل‌آويو را تكميل خواهد كرد و اكنون نشانه‌هاي مشخصي از شكل‌گيري اين شورش‌ها در رژيم صهيونيستي به چشم مي‌خورد. عمیچای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به وجود شورش فرماندهان نظامي اذعان كرده و گفته است كه درگیری‌های نظامی و امنیتی در جبهه‌های مختلف چيزي جز شورش فرماندهان ارشد سرویس‌های امنیتی عليه نتانياهو نيست. اين وزير كابينه نتانياهو با تاکید بر اینکه فرماندهان ارشد دستگاه‌های‌ امنیتی در حال شورش علیه کابینه هستند، افزود: «رفتار فرماندهان امنیتی چيزي جز شورش نيست.» نارضايتي و نافرماني مدني در تل‌آويو و ديگر شهرهاي‌اشغالي در بالاترين سطح است و شورش فرماندهان نظامي نشان‌دهنده آن است كه آنها مي‌خواهند خود را با جنبش اعتراضی علیه برنامه‌های كابينه دست راستی نتانياهو همسو کنند. ارتش رژيم اسرائیل پیش از این با اتهامات جنایات جنگی به دلیل حملات هوایی خود به غزه و کشته شدن غیرنظامیان فلسطيني مواجه بوده است و حتي برخی از مقامات نظامي صهيونيست با حکم بازداشت اروپایی مواجه هستند. در اين شرايط شورش در ميان نظامياني كه برخي از آنها با اتهامات ضد حقوق بشري رو‌به‌رو هستند، تير خلاصي بر پيكره ضعيف ساختار پربحران تل‌آويو خواهد بود.
از سوي ديگر فراخوان‌های گسترده برای نافرمانی در واحدهای نظامی ارتش رژيم اسرائیل بی‌سابقه است. در رژيم صهيونيستي، اکثر شهروندان باید در ارتش خدمت کنند و بسیاری از آنها برای چندین دهه در نیروهای ذخیره داوطلب می‌شوند، لذا ارتش‌اشغالگر برای انجام ماموریت‌های ویژه خود به نیروهای ذخیره وابسته است و اگر اين نيروها به سمت نافرماني مدني و شورش كشيده شوند، در عمل ارتش براي انجام ماموريت‌هاي خود با بحران رو‌به‌رو خواهد بود.
به طور كلي‌تري، نافرمانی در ميان نيروهاي ارتش یک خط قرمز پررنگ در ميان نظاميان در همه جاي دنياست و در صورت تداوم نافرماني شکاف‌هایی در ميان نظاميان ايجاد خواهد شد که ممکن است هيچ گاه ترميم نشود. «امیر آویوی»، فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي نيز به ان پي آر مي‌گويد که ارتش همواره باید از سیاست دور نگه داشته شود، اما اين روزها ارتش در تل‌آويو غرق در سياست زدگي و اعتراضات داخلي است.
جلسه پرتنش نتانياهو با نظاميان
تنش و شكاف در ميان نظاميان را در جلسه روز دوشنبه نتانياهو با نظاميان مي‌توان رديابي كرد. نشریه الشرق الاوسط در اين ارتباط از حمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فرماندهان ارتش این رژیم در خلال جلسه‌ای در محل ستاد کل ارتش اسرائیل خبر داد و گفت نتانیاهو در ابتدای جلسه با‌اشاره به اهمال و کم کاری ارتش در مهار اعتراضات و مشارکت بسیاری از نظامیان در اعتراضات علیه کودتای قضایی وی افزوده: «شما ارتشی 20 میلیارد دلاری هستید اما در تظاهرات‌ها علیه کابینه مشارکت می‌کنید. این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست. چگونه به سربازان ذخیره اجازه می‌دهید تا هر طور که دوست دارند رفتار کنند؟ در صورت عدم فرمانبری آنها از دستورات، تمرد سراسر ارتش را فراخواهد گرفت.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با مقایسه ارتش این رژیم با ارتش فرانسه و نقش آن در اعتراضات سراسری ضددولتی در پاریس افزود: «در فرانسه همه ملت در حال تظاهرات هستند، اما ارتش در امور سیاسی دخالت نکرده و نمی‌کند. ارتش ما هم باید این چنین باشد.»
 افول جايگاه نتانياهو
عملكرد مبهم و بحراني نتانياهو باعث سقوط جايگاه او شده است. براساس یک نظرسنجی جدید که توسط کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شده، محبوبیت ائتلاف حاکم بر سرزمین‌های‌اشغالی بین صهیونیست‌ها به شدت کاهش یافته و براساس این نظرسنجی، اگر امروز انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های‌اشغالی برگزار شود، ائتلاف راست به رهبری «بنیامین نتانیاهو» فقط ۴۶ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را به دست خواهد آورد. این در حالی است که در انتخابات اخیر، ۶۴ کرسی را کسب کرده بودند.
نگراني صهيونيست‌ها از «وحدت ميداني مقاومت»
از سوي ديگر، وحدت ميان گروه‌هاي مقاومت، ترس بر‌اندام صهيونيست‌ها‌ انداخته و يك روز پس از ديدار مهم و سه جانبه رهبران مقاومت فلسطين و لبنان شامل سيد حسن نصرالله، اسماعیل هنیه و صالح العاروری در بیروت، «حیزی سیمینتوف»  خبرنگار امور عربی شبکه 13 اسرائیل  اعلام کرد که اهمیت این دیدار  هماهنگی بین  مواضع حماس و حزب‌الله  لبنان است و هدف آن گسترش وحدت در محور مقاومت سوریه، ایران، حماس و حزب‌الله و همچنین هماهنگی بسیار نزدیک بین مواضع نصرالله،‌هانیه و العاروری است. همچنين «روعی کایس» خبرنگار امور عربی شبکه «کان» رژیم صهیونیستی با‌اشاره به اینکه بیانیه حزب‌الله از اهمیت زیادی برخوردار است، اعلام کرد که  این دیدار«بسیار مهم»  است؛ چراکه گزارش شده که آمادگی محور مقاومت و برخورد با تحولات مختلف محور  بحث و گفت‌وگوی دو طرف بوده است.
شبکه 13 رژیم صهیونیستی نیز عکس مشترک دیدار  سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه را منتشر کرد و در آن نوشت: «به نظر می‌رسد که در این نشست همگی لبخند می‌زنند و  این پیام مهمی را  ارسال می‌کند و آن این است که آنها تلاش می‌کنند تا بگویند ما باهم هستیم.» شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز با‌اشاره به عکس مشترک  رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس  و دبیرکل حزب‌الله لبنان  اعلام کرد که اين تصویر بیش از هزاران حرف در خود دارد و (سید) حسن  نصرالله در این تصویر به گونه‌ای نمایان است که گویا انگشت خود را در چشمان اسرائیلی‌ها فرو کرده است. «تال لو رام» مفسر امور نظامی در روزنامه صهیونیستی  «معاریو» نيز نوشت که هشدار نهادهای امنیتی و نظامی  درباره این  حقیقت که احتمال اتحاد  همه عرصه‌های مختلف تهدیدآمیز در ماه رمضان  وجود دارد، عملی شده است.
نابلس ناآرام
در چند روز گذشته صهيونيست‌‎ها تقریباً در همه جبهه‌ها از جمله بيت المقدس، کرانه باختری، نوار غزه، لبنان و سوریه با شعله‌ور شدن خشونت‌ها مواجه بودند. گويي تل‌آويو در داخل دستخوش تحولات بی‌سابقه‌ای است که جرقه آن را طرح عجيب نتانياهو براي تغيير قوانين قضايي زد و اكنون آتشي كه به پا شده، خاموش نمي‌شود و ناامني سراسر مناطق فلسطين‌اشغالي را فراگرفته است. همزمان با اين ناامني‌ها، رسانه‌های عبری زبان صبح دوشنبه از زخمی شدن یک افسر و سرباز در درگیری‌های مسلحانه در نابلس خبر دادند. از سوي ديگر روز دوشنبه یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در اردوگاه «عقبه جبر» در اریحا به شهادت رسید تا خشم فلسطيني‌ها از ‌اشغالگران بارديگر شعله‌ور شود. «محمد بلهان» نوجوان 15 ساله فلسطینی بود كه در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر از ناحیه سر هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.
همزمان روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که در سایه تنش و ناامنی موجود در اراضی‌اشغالی، قرار است ۷ وزیر كابينه نتانياهو در تظاهرات صهیونیست‌ها به سمت تجمع شهر‌ک‌نشینی اویتار در نزدیکی نابلس شرکت کنند. این تظاهرات در واکنش به افزایش عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان برگزار خواهد شد.
ضربه بزرگ اقتصادي
همچنين رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال اوضاع امنیتی پرتنش فلسطین‌اشغالی به‌ویژه در مناطق شمالی، درباره بروز «یک ضربه بزرگ اقتصادی» ابراز نگرانی کرده‌اند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: «۹۰ درصد بازدیدکنندگان و گردشگران که اماکنی را برای سپری کردن تعطیلات خود در شمال فلسطین‌اشغالی رزرو کرده بودند، سفرشان را لغو کرده‌اند.» برپایه این گزارش، درپی این اتفاق صهیونیست‌ها نگران یک ضربه شدید اقتصادی به دلیل وضعیت امنیتی در این منطقه هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حماسه آفرینان عرصه جهاد وشهادت

شادی روح امام و شهدای دفاع مقدس صلوات هدیه بفرمایید

شما یک بار هم حاج قاسم را پشت میز نمی‌دیدید

حاج قاسم در کار شوخی نداشت؛ چند بار من را بیرون کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.