سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کارگردان آواتار: هوش مصنوعی می‌تواند دنیا را نابود کند

کارگردان آواتار: هوش مصنوعی می‌تواند دنیا را نابود کند

کارگردان نابودگر و آواتار می‌گوید که نگران سؤ استفاده از هوش مصنوعی بوده است و برای همین ترمیناتور را ساخته است؛ چیزی که می‌تواند دنیا را نابود کند و به آن پایان دهد.

 جیمز کامرون کارگردان فیلم‌هایی چون نابودگر (Terminator) و آواتار در مصاحبه‌ای با پادکست «اسمارتلس» درباره هوش مصنوعی که در فیلم نابودگر آن را به کار برد و در قسمت دوم آن نیز با عنوان روز داوری، پیشرفت آن را به تصویر کشید، صحبت کرده است.

این کارگردان می‌گوید که بشر به سرکشی تکنولوژی نزدیک‌تر است از آنچه تصور می‌کرد. به نظرم هوش مصنوعی می‌تواند عالی باشد اما در عین حال می‌تواند دنیا را نابود کند.

کامرون اضافه می‌کند که  از تکنولوژی هیچ‌گاه به اندازه امروز به عنوان سلاح استفاده نشده است و آیا واقعاً می‌خواهیم با چیزی هوشمندتر از خودمان در دنیای خودمان بجنگیم؟ من این‌طور فکر نمی‌کنم.»

کامرون در بخش دیگری از این مصاحبه با وجود آنکه یکی از اولین کارگردانانی بوده که به موضوع هوش مصنوعی در سینما پرداخته است، اما کاری به این سوژه در فیلم‌‌های آواتار نداشته است بلکه آواتار درباره محیط زیست است. مگر اینکه بخواهد دوباره به سراغ نابودگر برود که قبلاً درباره ساخت احتمالی آن صحبت کرده است اما هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته است. او می‌گوید که اما اگر قرار باشد که فیلمی درباره آن بسازم، بیشتر به موضوع هوش مصنوعی آن می‌پردازم تا دیوانه شدن ربات‌های شرور

موضوع هوش مصنوعی در سال گذشته بار دیگر مورد توجه جدی رسانه‌ها قرار گرفته به طوری که هوش مصنوعی تازه و قدرمندی به نام «چت‌جی‌پی‌تی» ساخته شده که می‌تواند مانند انسان رفع عیب کامپیوتر کند و صحبت کند یا حتی یک مقاله بنویسد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تولید شبیه ساز احیای قلبی و ریوی به دست فناورانی ایرانی

هوش مصنوعی و فناوری

انهدام اهداف دریایی توسط پهپاد انتحاری «آرش» برای اولین بار

امیر علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.