سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / واکنش وزارت علوم به اقدام دانشگاه سوئد/مدعیان آزادی‌بیان‌ تحمل شنیدن نام شهید سلیمانی را هم ندارند

واکنش وزارت علوم به اقدام دانشگاه سوئد/مدعیان آزادی‌بیان‌ تحمل شنیدن نام شهید سلیمانی را هم ندارند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشورهایی که تحمل نام و یاد شهید سلیمانی را ندارند، ادعای آزادی بیان دارند و مدعی هستند که در ایران آزادی بیان وجود ندارد!

واکنش وزارت علوم به اقدام دانشگاه سوئد/مدعیان آزادی‌بیان‌ تحمل شنیدن نام شهید سلیمانی را هم ندارند

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در زمینه وضعیت وحید سعادت‌طلب که در یکی از دانشگاه‌های سوئد مشغول به تحصیل است و دانشگاه به علت تقدیر از بزرگانی نظیر شهید مطهری و شهید سلیمانی موانع زیادی برای دفاع وی به وجود آورد، گفت: ایرانیان به خصوص دانشجویان و دانشگاهیان هرجای جهان که باشند، جزئی از وجود ما هستند و قطعا ما نسبت به آنها تعصب داریم و احساس وظیفه می‌کنیم. به خصوص نخبگان و فرهیختگانی که عناصر هویتی، میراث و ارزش‌ها و شخصیت‌های دینی و ملی ایران عزیز را پاس می دارند و به آنها وفادار هستند.

وی افزود: زمانی که از موضوع مطلع شدم، شخصا پیگیری و با این دانشجوی عزیز گفت‌وگو کردم. صلابت، عقلانیت، درایت و شجاعت وی درخور تحسین بود و در کلامش موج می‌زد. این دانشجو خودش را وامدار شهدا و مردم شریف ایران می‌داند.

کلانتری ادامه داد: وی در صحبتی که با یکدیگر داشتیم، تاکید داشت که هر چه هست از رب العالمین است و خداوند رب بودنش را با هدایت کردنم در وسط تاریکی غرب برایم معنا کرد و انسان باید در دریای مواج زندگی با هدایت او موج سواری کند تا به ساحل دوست برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با خانواده وحید سعادت‌طلب نیز در ایران تماس داشتم، پدر وی در قید حیات نیست، اما با مادرش که خواهر شهید است، صحبت کردم و بابت تربیت چنین فرزندی تبریک گفتم و دیگر امورات مرتبط را پیگیری کردم. مادر او هم شیرزنی است که به مواضع پسرش معتقد است و به اینکه پسرش از ارزش‌های دینی و ملی خود دفاع می کند افتخار می‌کند.

وی اضافه کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که در برابر این نوع رفتارهای فاشیستی، نژادپرستانه و دیکتاتورماب نظام سلطه در مواجهه با دانشگاهیان، که متاسفانه تازگی ندارد و بارها و بارها تکرار شده، از این عزیزان دفاع کنیم. کشورهایی که تحمل نام و یاد شهید سلیمانی را ندارند، ادعای آزادی بیان دارند و مدعی هستند که در ایران آزادی بیان وجود ندارد! البته چنین رفتارهایی تعجب آور نیست و برآمده از خوی استکباری و غرب محورانه آنها است.

کلانتری گفت: ما تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم برد از دیگر دانشگاهیانی که با تحریم ظالمانه مواجه شدند هم حمایت کنیم. خدا رو شکر، پافشاری وحید سعادت‌طلب بر موضع بحق خود و همچنین منطق و عقلانیتی که در گفتار و رفتار وی وجود دارد، موجب شد که دانشگاه از موضع ناحقش عقب نشینی کند و ان‌شاءالله او جمعه از رساله دکتری خودش دفاع خواهد کرد

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جواب مردم به معمایی سبز

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۳ ترور با یک فرمول

سه دولت، سه سپهبد شهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.