سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / روزنامه اعتماد پیرامون وضعیت اصلاح طلبان؛ تطهیر موسوی با چاشنی رپرتاژ برای سید حسن خمینی

روزنامه اعتماد پیرامون وضعیت اصلاح طلبان؛ تطهیر موسوی با چاشنی رپرتاژ برای سید حسن خمینی

روزنامه اعتماد در ۳۰ بهمن تحلیلی از وضعیت اصلاح‌طلبان پیرامون وقایع پاییز ۱۴۰۱ و اغتشاشات آن ارائه داده است. اما خروجی کار از تکرار مکررات و مشهورات خوانش طیف اصلاح‌طلب فراتر نمی‌رود و نهایتا تبدیل می‌شود به پروژه تطهیر موسوی و رپرتاژ برای سیدحسن خمینی!

  روزنامه اعتماد تحلیلی از وضعیت اصلاح‌طلبان پیرامون وقایع پاییز ۱۴۰۱ و التهابات و اغتشاشات آن ارائه داده است. در این گزارش تلاش شده تا نمایی از صفحه شطرنج سیاسی داخل ایران، با محوریت مهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب به نمایش گذاشته شود؛ صفحه‌آرایی‌ای که تلاش می‌کند مرز مشخصی را میان اپوزیسیون خارج از کشور که عنوان براندازی را یدک می‌کشد با اپوزیسیون داخل کشور که طیف اصلاحات-اعتدال است، ترسیم کند.

 اما خروجی کار از تکرار مکررات و مشهورات خوانش طیف اصلاح‌طلب از وقایع اخیر فراتر نمی‌رود. بگذریم که در همان هم لنگ میزند و نهایتا تبدیل می‌شود به پروژه تطهیر موسوی و رپرتاژ برای سیدحسن خمینی! آنجا که فاصله میان موسوی و خاتمی را در بیانیه‌هایشان چنان کم می‌کند که گویی یکی هستند. موسوی زمانی اهل خانه بود، الان فقط نان‌خور اضافی این خانه است! و جای دیگر از سید احمد خمینی چنین یاد می‌کند «اما در میانه طیف اپوزیسیون، مردی بلند قامت اما تنها ایستاده…»
دست و پا زدن برای دست پر نشان دادن طیف اصلاحات نیاز به سعی و تلاش و واقع‌ بینی بیشتر و ارتباط دقیق‌تر با جامعه  دارد و با کلیشه‌هایی که فاصله شگرفی با واقعیت دارند امکان‌پذیر نخواهد شد.
اپوزیسیونی که دست خود در وضعیت فعلی تا مرفق آلوده است چگونه می‌خواهد نسخه‌ی به زعم خود رهایی‌بخش ارائه کند؟
نویسنده با گمان واگذاری زمین به خارج‌نشینان می‌نویسد: «در سكوت اپوزيسيون داخل كشور، زمين بازی كاملا در اختيار اپوزيسيون برانداز خارج‌نشين قرار گرفت».
در حالی که سران اصلاح‌طلبان اگر میتوانستند در اثنای اغتشاشات کلاهی برای خود بدوزند قطعا این کار را می‌کردند. جمعیت کمی که در خیابان‌ها حاضر شد، در محدوده سنی ۱۶ تا ۲۵ سال قرار دارد. این نسل تنها خاطره‌ای که دارد، دوران سیاه حسن روحانی است با مجموعه‌ای از مشکلات پیچیده که کشور با آنها رها شده بود. بنابراین و تفاوت زیست بخشی از این نسل، باید گفت ارتباطی میان آنها و سران اصلاحات وجود ندارد.
البته کانال ارتباط اصلاح‌طلبان کاملا قطع نیست و به عناصر و چهره‌های هنری و رسانه‌ای و ورزشی انتقال یافته که همچنان توانایی بازتولید نوع دیگری از اصلاح‌طلبی(فرهنگی) را دارد اما در عرصه سیاسیِ وضعیت برای سران اصلاح‌طلب شبیه گره کور است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از جدال محصولی با اصلاح‌طلبان تا پیشنهاد بحث برانگیز مجید انصاری

دومین نشست رئیس جمهور با احزاب و فعالان سیاسی در یک شب نیمه سرد زمستانی؛ نشستی داغ و در برخی لحظات پرتنش با حضور ۵۰ فعال سیاسی از تمامی طیف‌های سیاسی کشور برگزار شد.

من از سال ۶۶ وارد مطبوعات شدم/ اولين دوره‌ای است كه هر طور دلمان می‌خواهد درباره هر موضوعی مثل حجاب، سیاست خارجی و حتی رهبری مطلب می‌نویسیم/ چرا به دروغ بگوییم اختناق توتاليتاريستي حاكم شده؟

دولت دارد از خودش تحمل نشان مي‌دهد. چرا نبايد اين را ببينيم و به جايش بگوييم اختناق توتاليتاريستي حاكم شده است؟ اين چه اختناق توتاليتاريستي است كه من مي‌توانم راحت درباره مسائل حرف بزنم و وقتي از اينجا بيرون مي‌روم مرا نمي‌گيرند؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.