سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / برگی دیگر از تاریخ مظلومیت مردم ایلام/ سالروز حمله وحشیانه هواپیما رژیم بعث عراق به روستا گنبد پیر محمد

برگی دیگر از تاریخ مظلومیت مردم ایلام/ سالروز حمله وحشیانه هواپیما رژیم بعث عراق به روستا گنبد پیر محمد

روستای گنبد پیر محمد در دوران دفاع مقدس پایگاه اصلی رزمنده های ملکشاهی در دفاع از مرز قرار گرفت که در ۳۰بهمن ماه سال ۶۵ روستای گنبد پیر محمد از توابع شهرستان ملکشاهی مورد هدف هواپیما های رژیم بعثی عراق قرار گرفت.

 روستای گنبد پیر محمد در دوران دفاع مقدس پایگاه اصلی رزمنده های ملکشاهی در دفاع از مرز قرار گرفت و ایستادگی و همراهی مردم این روستا باعث حفظ روحیه رزمنده‌های جان برکف ملکشاهی و دیگر نیروهای نظامی بود.

روستای گنبد پیر محمد و روستای چم انار سفلی 26 شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام کردند که  بیش از 20 نفر ازجمله زنان و مردان و کودکان در 30 بهمن ماه سال 65 در جریان بمباران هوایی این روستا توسط بمب افکن های حکومت بعث عراق به درجه شهادت نائل آمدند.

۲۸ نفر به شهادت رسیدند

کرم الله رشید پور معاون فرهنگی آموزشی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام  گفت: در ۳۰ بهمن ماه سال ۶۵  نیروهای بعثی عراق طی جنایت غیر انسان دوستانه علاوه بر تخریب منازل مسکونی باعث قتل و عام مردم استان ایلام شدند.

وی افزود: در این روز هواپیمای بعثی عراق در روستای گنبد پیر محمد طی حمله وحشیانه،  ۲۸ نفر شامل کودکان، زنان، جوانان، عشایران و کشاورزان را به شهادت رساندند و بیش از ۵۰ نفر را نیز جانباز کردند.

معاون فرهنگی آموزشی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اینکه در این جنایت نهایت عجز و ناتوانی نیرو های بعثی عراق را نشان داده شد بیان کرد: در این رابطه برگ دیگری از تاریخ مظلومیت ایلام تکرار شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در طول ۸ سال دفاع مقدس، مردم ایلام با رشادت و دلاوری در مقابل دشمن با کمترین سلاحات جنگی ایستادگی کردند و نگذاشتند وجبی از خاک را دشمن به تاراج ببرد.

این مقام مسؤول افزود: نیروهای صدام با تلاش و همکاری ابر قدرت‌های آن زمان تمام توان خود را به کار بردند تا بتواند به هدف خود برسند که نهایتا به نتیجه خود نرسیدند و ملت ایران در جبه حق علیه باطل پیروز شد.

وی در پایان گفت: با توجه به مظلومیت این حادثه همه ساله در گنبد پیر محمد یادواره برگزار می شود تا بتوانیم قسمت کوچکی از مظلومیت آنان را به نمایش بگذاریم.

شجاعت و ایستادگی مردم

سیده کبری سلیمانی از فرهنگیان شهرستان ملکشاهی نیز در ارتباط با بمباران گنبد پیر محمد توسط رژیم بعث عراق در ۳۰بهمن ماه سال ۶۵ اظهار کرد: مردم شهرستان ملکشاهی در دفاع مقدس نقش اصلی را ایفا کردند که شجاعت و ایستادگی همین مردم ، باعث ایجاد روحیه در رزمندگان اسلام شد.

وی افزود: در ۳۰بهمن ماه سال ۶۵ روستای گنبد پیر محمد از توابع شهرستان ملکشاهی مورد هدف هواپیما های رژیم بعثی عراق قرار گرفت که در این حمله هوایی بیش از ۲۰ نفر بی دفاع و بی گناه از جمله کودکان و زنان و مردان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این فرهنگی فرهیخته در ادامه بیان کرد: همچنین بیش از ۷۰ نفر نیز مجروح شدند و به همین راستا ۳۰ بهمن ماه به عنوان یک واقعه تلخ و بیاد ماندنی در ذهن مردم ملکشاهی جای گرفت.

وی در پایان ذکر کرد: به همین مناسبت در تاریخ ۳ اسفندماه ساعت ۲بعد ظهر در گنبد پیر محمد واقع در شهرستان ملکشاهی یادواره برگزار خواهد شد ، باشد که یاد و خاطره شهیدان مظلوم این حادثه گرامی داشته شود.

روحیه جهادی و ایثارگری مهم ترین سرمایه اجتماعی برگرفته از مکتب شهدا است که امروز باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بصیرت مادران محور مقاومت

ويدئو/دعای رزمنده های دفاع مقدس را طلب کنید

شهادت‌ یکی از پاسداران سپاه البرز در مرزهای جنوب شرقی کشور

پاسدار شهید علی کبودوندی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.