سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معاون روحانی یا سخنگوی کاخ سفید؟!

معاون روحانی یا سخنگوی کاخ سفید؟!

معاون سابق حسن روحانی با تقطیع صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور تلاش دارد تا اوضاع مذاکرات احیای برجام را بحرانی نشان دهد!

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در دولت روحانی در صفحه توییتر خود با انتشار فیلمی ۳۴ ثانیه‌ای و ناقص از رئیس جمهور مدعی شده صحبت‌های آیت الله رئیسی در خصوص دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران منجر به عمیق‌تر شدن بن بست مذاکراتی شده است.

 حمید ابوطالبی گفته است: ‏متاسفانه حاصل این نشست سالیانه‌ی دیپلماتیک، که به جای تبیین روابط دیپلماتیک و آینده تعاملات پیش‌رو، در آن اعلام می‌شود که «طرف غربی گرفتار توهّم ومحاسبه‌ی غلط شده است»، چیزی جز عمیق‌تر شدن بن‌بست مذاکرات هسته‌ای، ماندگاری تحریم‌ها، وبحرانی‌تر شدن وضعیت درماه‌های آتی نخواهد بود.

اما صحبت دقیق رئیسی چه بود؟ رئیس جمهور در سخنان خود به محاسبه غلط و توهمات غربی‌ها در خصوص اغتشاشات اخیر اشاره و تاکید می‌کند که غرب به جای تمرکز روی مسأله هسته‌ای، دخالت در امور داخلی ایران به عنوان بهانه جدید را انتخاب کرده و خود را از فرصت مذاکرات محروم کرده است. رئیس جمهور در سخنان خود تصریح کرده ایران همچنان آماده امضای توافق است.

فیلم تقطیع نشده صحبت‌های رییس‌جمهور | دانلود فیلم 

با این حال معاون سابق حسن روحانی با تقطیع صحبت‌ها تلاش دارد تا این اظهارات را به معنی بحرانی نشان دادن شرایط معرفی نماید.

این درحالی است که آمریکایی‌ها نیز در هفته‌های اخیر بارها در سخنان رسمی به این مساله اذعان داشته‌اند. آنها مکررا اعلام کرده بودند که تمرکز آنها نه بر مساله مذاکرات که بر اغتشاشات بوده است. با این حال در روزهای گذشته و با فروکش کردن اغتشاشات مقامات اروپایی و آمریکایی طی پیام‌ها و مصاحبه‌های گوناگون از غیرممکن بودن مساله براندازی و لزوم از سرگیری مذاکرات سخن گفته و به شکست خود در برابر ایران و نداشتن مسیری غیر از مذاکرات اعتراف کرده اند.

با این وجود ابوطالبی خود را به جای مقامات آمریکایی نشانده و این سخنان واضح و صریح را تحریف کرده و مدعی بحرانی شدن وضعیت شده و سخنان وی به سرعت مورد توجه رسانه‌های ضدایرانی و اصلاح‌طلب قرار گرفته است.

او درحالی نقش وکیل مدافع شیطان را بازی می‌کند که دولت باهوش و مودب اوباما در سال ۱۳۹۳ به وی برای تصدی نمایندگی ایران در سازمان ملل ویزا نداد. این اقدام آمریکا در اوج تنش‌زدایی و عقب نشینی‌های دولت روحانی به خوبی این پیام را به حمید ابوطالبی و دولتمردان سابق داده بود که آمریکا شریک قابل اعتمادی برای آنها نخواهد بود‌.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.