سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پس از فرقه ضاله بهائیت، رژیم صهیونیستی هم زیر چتر عبدالحمید آمد

پس از فرقه ضاله بهائیت، رژیم صهیونیستی هم زیر چتر عبدالحمید آمد

حالا علاوه بر زیر سوال بردن احکام صریح اسلام و ایفای نقش در جبهه ضدایرانی، عبدالحمید پروژه مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی را کلید ‌زده است.

: در هفته‌های اخیر خطبه‌های نماز جمعه عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان تبدیل به سوژه رسانه‌های ضدانقلاب شده که از شکست پروژه براندازی اخیر خود عصبانی هستند.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه با اتخاذ مواضع خلاف امنیت عمومی جامعه و حتی ضداسلامی، خوراک رسانه‌ای جریان ضدایرانی را تأمین می‌کند. او در جدیدترین اظهارات خود به حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته و بدون اشاره‌ به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در جنین و به شهادت رساندن تعدادی از مردم مظلوم فلسطین گفته است: حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند. فلسطین باید سرزمین مستقل خود و اسرائیل نیز حکومت و سرزمین مستقل خود را داشته باشد.

مشروعیت‌بخشی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان به اسرائیل و اشغالگری چند دهه‌ای رژیم اشغالگر قدس در شرایطی است که او در گذشته مواضعی نسبتاً ضدصهیونیستی داشته و از اشغالگری صهیونیست‌ها صحبت کرده است.

عبدالحمید که امروز از نظریه ۲ دولتی در فلسطین صحبت کرده و خواستار این شده است که رژیم صهیونیستی بخشی از سرزمین‌ فلسطین را تحت حکومت مستقل خود بگیرد، خردادماه سال 95 در هفتمین کنفرانس مجمع جهانی اسلام با اعلام ضرورت جهاد با اسرائیل گفته بود: «امروز افراط‌گرایان صهیونیست بیش از 60 سال است فلسطین را به اشغال خود درآورده‌اند و حاضر به صلح و سازش و گفتمان و اجرای عدالت نیستند. لذا جهاد اسلام در مقابل چنین افرادی لازم است که حاضر نیستند پای میز مذاکره بنشینند». او در اظهارات دیگری در ارتباط با رژیم صهیونیستی، آنها را «منشأ تروریسم» دانسته و گفته بود: «یهودی‌ها بنیانگذار تروریسم هستند. آنان بسیاری از پیامبران را ترور کرده‌اند. اکنون نیز رژیم صهیونیستی منشأ تروریسم است. اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده و به مسلمانان این کشور ظلم می‌کند». اسماعیل‌زهی در اظهارات مشابهی نیز گفته بود: «منشأ تروریسم و تمام ناامنی‌ها خود اسرائیل است و بنده برای این سخنم دلیل دارم. اسرائیل به ظلم خود علیه ملت مظلوم فلسطین ادامه داد و مجامع و سازمان‌‌های بین‌المللی به‌ جای حمایت از عدالت از اسرائیل حمایت کردند. حمایت از اسرائیل بزرگ‌ترین اشتباهی بود که جامعه بین‌المللی مرتکب آن شد».

او اردیبهشت ماه سال 96 نیز در جمع مردم چابهار در مواضعی ضدصهیونیستی گفته بود: «منشأ تمام بحران‌های جهانی اشغال فلسطین و ظلم‌ها و زورگویی‌هایی ا‌ست که علیه ملت فلسطین انجام می‌گیرد. تا زمانی که مسأله فلسطین حل نشود، بحران‌های منطقه مهار نخواهند شد. برای پایان ‌دادن به بحران‌ها ابتدا باید مسأله فلسطین حل شود». امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه دوم تیرماه 96 نیز که با روز قدس همزمان شده بود، ضمن قدردانی از مردم ایران بابت حضور در راهپیمایی روز قدس گفته بود: «رژیم نامشروع صهیونیستی چند دهه است که یک کشور اسلامی را به اشغال خود درآورده است و به هیچ منطق، مذاکره و گفتمانی هم پایبند نیست. مسیر و بنای رژیم صهیونیستی بر افراط‌گرایی، تندروی و اشغالگری است. واقعا جای تعجب و تاسف است دنیایی که مدعی رعایت حقوق بشر بوده و ادعای توسعه و پیشرفت را دارد چگونه بدون هیچ دلیل موجهی از یک رژیم اشغالگر، متجاوز و قاتل حمایت می‌کند؟» او در خطبه‌های نماز جمعه هفدهم آذرماه سال 96 نیز در واکنش به اقدام آمریکا در شناسایی بیت‌المقدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با انتقاد از رئیس‌جمهور وقت آمریکا گفته بود: «دولت و کشور آمریکا بدون هیچ توجهی به احساسات و حقوق ملت فلسطین و سایر مسلمانان جهان، در کنار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و با توسل به زور می‌خواهند سرزمین فلسطین را برای همیشه به ‌نام خودشان ثبت و ضبط کنند. بنده از این تریبون نماز جمعه در یکی از کشورهای اسلامی به آمریکا و اسرائیل هشدار می‌دهم بازی بسیار خطرناکی را آغاز کرده‌اید. شما مسلمانان را وادار می‌کنید به «جهاد» برخاسته و در مقابل شما بایستند. شما هستید که منطقه را ناامن کرده، صلح و امنیت را به مخاطره می‌اندازید».

تاریخ گواهی می‌دهد افراد و گروه‌های ضدانقلاب در دشمنی‌ورزی با جمهوری اسلامی به قدری پیش رفتند که حتی حاضر شدند گذشته‌شان را نیز منکر شوند. اکنون با توجه به مواضع اخیر عبدالحمید اسماعیل‌زهی که اغلب برخلاف اسلام و امنیت ملی است، به نظر می‌رسد ظاهرا او نیز چنین مسیری را طی می‌کند. اسماعیل‌زهی حداقل در چند ماه گذشته نشان داده برای تعریف خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران حاضر است روبه‌روی احکام شریعت نیز بایستد. چنانکه او در خطبه‌های نماز جمعه روز 25 آذر امسال، با تشکیک در حکم محاربان علیه نظام اسلامی، به حمایت از اغتشاشگرانی که دست‌شان به خون شهید روح‌الله عجمیان آلوده است، پرداخت. عبدالحمید اسماعیل‌زهی که در ماه‌های اخیر در کسوت امام جمعه اهل سنت زاهدان به اتخاذ مواضع مغایر با اسلام می‌پردازد، در خطبه‌های یکی از نمازهای جمعه‌ دی‌ماه نیز به حمایت از بهائیت پرداخته بود! عبدالحمید در حالی از بهائیت حمایت کرد که این فرقه ضاله یک انحراف مذهبی آشکار بوده و حکم آن نیز مشخص است و از همین رو علاوه بر تشیع، اهل تسنن نیز قائل به ارتداد و کفر بهایی‌ها هستند. حالا علاوه بر زیر سوال بردن احکام صریح اسلام و ایفای نقش در جبهه ضدایرانی، عبدالحمید پروژه مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی را کلید ‌زده است.

در رابطه با عبدالحمید اسماعیل‌زهی این ظن وجود داشته است که مواضع خود را از ریاض دریافت می‌کند، اینکه در ارتباط با موضوعات مختلف چه موضوعی اتخاذ کند اما اکنون موضع اخیر او نسبت به اشغالگری رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن اسرائیل، این ظن را بیش از پیش به یقین تبدیل کرده است. عربستان سعودی در چند سال گذشته تلاش خود را به کار بسته تا افکار عمومی را برای علنی کردن به رسمیت شناختن اسرائیل آماده کند. تاسیس سفارت رژیم صهیونیستی در امارات و بحرین نیز که با چراغ سبز عربستان انجام شد، مقدمه‌ای برای پروژه عادی‌سازی روابط با اسرائیل بود.

عربستان سعودی در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه اخیر فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در قدس اشغالی نیز اعلام کرد ریاض «هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کند». وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با هرگونه عملیات علیه غیرنظامیان مخالف بوده و خواهان توقف درگیری‌ها و حفظ صلح و ثبات میان ۲ طرف هستیم». باید گفت تربیون نماز جمعه مسجد مکی زاهدان نیز به  بلندگویی برای تکرار مواضع ریاض برای پیشبرد این طرح ضداسلامی تبدیل شده است.

رفتار و مواضع عبدالحمید پرتناقض بوده و قابل تحلیل در هیچ استانداردی نیست. عبدالحمید جمیع تناقضات را یکجا دارد؛ هم طرفدار سرسخت تفکرات طالبانی است و هم در چند ماه گذشته سعی کرده خود را طرفدار و حامی حقوق زنان نشان دهد. از طرفی تریبون نماز جمعه را به محل اختلاف‌افکنی و ایجاد تشنج و آشوب تبدیل می‌کند و از طرف دیگر نسخه آرامش و مداراجویی برای نظام اسلامی می‌پیچد. اکنون نیز در حالی تلاش می‌کند خود را به‌عنوان چهره تراز اسلامی نشان دهد که به صراحت از موجودیت دشمن اصلی مسلمانان دفاع می‌کند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهید گلفروش، عاشق حاج قاسم عزیز ما

پریسابامری مادر شهید امیر علی بامری شهید حادثه تروریستی کرمان

بهائیت در ایران عصر قاجار چگونه شکل گرفت؟/ «از شیراز تا حیفا»روایتی از بنیاد و تاریخ فرقه بابیه

«از شیراز تا حیفا»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.