سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / رونق کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا پس از آغاز جنگ اوکراین

رونق کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا پس از آغاز جنگ اوکراین

وزارت‌خارجه آمریکا هم رسما طی گزارشی اعلام کرده، ارزش فروش مستقیم تسلیحات آمریکا در سال مالی ۲۰۲۲ میلادی ۴۹ درصد افزایش نشان می دهد.

در حالی که طی یک سال گذشته کشورهای اروپایی به خاطر جنگ اوکراین متحمل شدیدترین خسارت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شده اند اما گزارش ها نشان می دهد طی این مدت شرکت های تسلیحاتی آمریکا سود سرشاری را از قِبَل این جنگ به جیب زده اند.

پیش از این خبرگزاری های غربی زیادی از کاسبی آمریکا از جنگ اوکراین نوشته بودند اما این بار، وزارتخارجه این کشور رسما به این امر اذعان کرده است. این وزارتخانه با انتشار گزارشی اذعان کرده که طی یک سال گذشته سود شرکت های تسلیحاتی این کشور نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.

ایسنا در این باره به نقل از اسپوتنیک نوشته که در گزارش وزارتخارجه آمریکا آمده «کل ارزش برای سال مالی ۲۰۲۲ میلادی ۱۵۳.۷ میلیارد دلار بود که شامل ارزش سخت‌افزارها، خدمات و داده‌های فنی مجاز از صادرات، واردات موقت، صادرات مجدد، انتقال مجدد و واسطه‌گری است.

این مبلغ بیانگر ۴۹ درصد افزایش از ۱۰۳.۴ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۱ میلادی است.»

وزارت امور خارجه آمریکا روی این نکته هم تاکید کرده که، به دلیل تغییرات احتمالی در بودجه‌بندی، مسائل امنیت منطقه‌ای و کنترل صادرات، ارقام سال جاری نمی‌توانند فروش سال آینده را پیش‌بینی ‌کنند.گفتنی است دولت آمریکا طی یک سال گذشته با افزایش چهاربرابری قیمت گاز صادراتی به اروپا سود سر شاری نیز این مسئله به جیب زده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا برای سرکوب و بازداشت اتوبوسی دانشجویان

دولت بایدن با لشکرکشی به دانشگاه کلمبیا‌، مخالفت با رژیم صهیونیستی صدها نیروی پلیس و نیروی امنیتی عملاً اشغال و ده‌ها دانشجو را بازداشت کرد.

جنایات وحشیانه، نظامیان اشغالگر آمریکا در حق مردم افغانستان

ويدئو/ جنایات وحشیانه آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.