سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ” امام خامنه ای ” یا ” مقام معظم رهبری “

” امام خامنه ای ” یا ” مقام معظم رهبری “

چرا در طول این ۳۲ سال به جای «امام خامنه ای» از «رهبر معظم انقلاب» استفاده می شود و یا امروز وقتی برای ایشان از کلمه « امام » برای برخی عجیب به نظر می رسد؛ این مسئله بر می گردد به زمانی که امام خمینی (ره) به ملکوت اعلا هجرت کردند.

مرحوم هاشمی رفسنجانی در دومین خطبه‌ اولین نماز جمعه‌ بعد از رحلت امام خمینی (ره) ( ۱۹ خرداد ۱۳۶۸ )، راجع به ولی فقیه گفتند :

« ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان «امام » بگوییم » . . .

( و توضیحاتی را درباره تلاش برای کاهش حساسیت غرب ارائه کردند. )

وقتی به جای «امام» از کلمه «رهبر» استفاده می شود، آن وقت «امّت» می شود «ملّت». یعنی عملاً سیستم «ملت -رهبر» غربی ها را پذیرفته و سیستم « امت-امامت » قرآن کریم را کنار گذاشته ایم.

متاسفانه در آنوقت به دلیل شرایط بسیار خاص رحلت امام خمینی (ره) و شدت اندوه و عزاداری ها کسی حساسیتی نشان نداد و تا امروز همین طور با بی توجهی رو به رو بوده است.

از سوی دیگر امام خمینی (ره) در دوران حیات مبارک خود بارها بر شایستگی رهبری معظم انقلاب اسلامی *امام خامنه ای* صحه گذاشته بودند که منابع فراوان در قالب فیلم صوت و متن در دسترس همگان است.

از منظر حکیم و فیلسوف فرزانه و مرجع معظم علامه جوادی آملی حفظه الله نیز قابل تأمل و مستدل است. ایشان فرمودند :

« رهبری نه پست است و نه مقام؛ بلکه امام جامعه است. چگونه است که در نماز با اقتدای چند نفر می گوییم امام جماعت؛ اما به رهبر جهان اسلام نگوییم امام؟

*هر لفظی غیر از امام خامنه ای جفاست به ایشان* »

🔸سخن پایانی

این نوشته را با گفته ای حکیمانه و دعایی از سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی به پایان می بریم که چه زیبا فرمود :

« شکر می‌کنیم خداوند سبحان را که ما را بهره‌مند کرد از دو رهبری از سلاله‌ی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، «امام دیروز» جامعه‌ ما، پایه‌گذار و بنیانگذار همه‌ خوبی‌ها امام خمینی رضوان اللّه تعالی علیه و « امام امروز » جامعه‌ ما حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه‌ای

لبیک یاخامنه ای

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یا رب این شاخه گل، از شش جهتش دارنگاه

ويدئو/کشتی نجات،سحرم دولت دیدار به بالین آمد

ما با یک پیچ تاریخی مهم مواجهیم؟؟

ويدئو/ زبیگنیِف برژینسکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.