سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ارتباط اعضای کنگره با منافقین/آمریکا از قدرت نظامی ایران آگاه است

ارتباط اعضای کنگره با منافقین/آمریکا از قدرت نظامی ایران آگاه است

یکی از فعالان صلح طلب با اشاره به تلاش دولت ترامپ برای متهم کردن ایران به عنوان عامل بحران‌ها در منطقه گفت: ایران بخشی از راه‌حل بحران‌ها در منطقه است.

 12 تن از فعالان صلح‌طلب آمریکایی و اعضای جنبش CODE PINK ظهر امروز (سه شنبه) در نشستی خبری در محل خبرگزاری فارس به پرسش های خبرنگاران درباره فعالیت های این جنبش و تحولات کنونی آمریکا پاسخ دادند.

 

 

به گزارش فارس، در ابتدای این نشست خبری «مدیا بنجامین» ضمن تشریح فعالیت‌های جنبش «کد پینک» و سفر 9 روزه این گروه به ایران خاطرنشان کرد: در این مدت با افراد مختلفی از جمله مقامات عالیرتبه همچون ظریف و نمایندگان مجلس دیدار کردیم. فعالیت‌های خود را در گروه ضد جنگ کد پینک در مقابله با سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا و حمله نظامی به افغانستان و عراق در سال‌های 2001 و 2003 آغاز کردیم، مداخلاتی که هنوز در این کشورها ادامه دارد و درباره سیاست‌های دولت ترامپ در این منطقه بسیار نگرانیم. چرا که بر این باوریم ممکن است این سیاست‌ها منجر به درگیری‌های نظامی شود. به همین خاطر در قبال سیاست‌های دولت آمریکا، احساس مسئولیت می‌کنیم و بعد از این سفر به تنویر افکار عمومی آمریکا در خصوص اوضاع ایران خواهیم پرداخت و حس عشقی که در جای جای ایران دریافت کردیم به آمریکا ببریم.

این فعال ضد جنگ عنوان کرد: درصددیم بعد از بازگشت به آمریکا مقامات منتخب را توجیه کنیم که رویکرد مسئولانه‌ای در قبال سیاست‌های دولت ترامپ در پیش بگیرند.

بنجامین به مخالفت جامعه جهانی با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران پرداخت و افزود: ما از نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه می‌خواهیم که دولت را برای لغو این تحریم‌ها و بازگشت به برجام تحت فشار بگذارند.

 وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا گفت: این انتخابات فرصت خوبی است تا کاندیداهای ریاست جمهوری را تحت فشار قرار دهیم تا موضع خود را در قبال بازگشت به برجام (توافق هسته ای با ایران) اعلام کنند.خوشحالیم حزب دموکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای چنین موضعی اتخاذ کرده است.

 

 

بنجامین با اشاره به مخالفت این گروه با سیاست‌های اعمالی دولت آمریکا در برخی از نقاط جهان، عنوان کرد: ما گروه‌هایی را در همین راستا به عراق، افغانستان، یمن، غزه، پاکستان، کره شمالی و کوبا اعزام کرده‌ایم. ما بخشی از جامعه صلح دوست آمریکا هستیم و درصدد تبلیغ این نگاه به دیگر نقاط جهان هستیم.

این فعال ضد جنگ بیان کرد: ما قصد داریم دولت آمریکا را تحت فشار قرار دهیم که سیاست‌هایی را اتخاذ کند که به نفع مردم آمریکا باشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های تشدید جنگ و درگیری در نقاط مختلف جهان به نفع شهروندان آمریکایی نیست، اظهار داشت: منافع مردم آمریکا زمانی تأمین می‌شود که در شرایط صلح آمیز با دیگر کشورها تعامل کنیم. 

*نگران رابطه برخی از اعضای کنگره با مجاهدین هستیم

عضو جنبش «کد پینگ» اضافه کرد: به زودی لایحه‌ای در کنگره آمریکا مطرح می‌شود که خواستار بازگشت دولت ترامپ به برجام است. ما در تلاشیم که تعداد بیشتری از نمایندگان آمریکا را برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران ترغیب کنیم. ما نگران رابطه برخی از اعضای کنگره آمریکا با برخی از گروه‌های تروریستی مثل مجاهدین خلق (منافقین) هستیم و درصددیم در بین نمایندگان کنگره این آگاهی را ایجاد کنیم که روابطشان را با چنین گروه‌هایی قطع کنند. 

 

 

به گزارش فارس، در ادامه این نشست «آن رایت» یکی دیگر از فعالان صلح طلب و افسر ارتش و بنیانگذار سفارت آمریکا در افغانستان در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه مردم آمریکا از اثرات تحریم‌های اقتصادی علیه مردم ایران بی اطلاع هستند، گفت: حضور ما در ایران به این خاطر است که از اثرات این تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران آگاهی یابیم. ماموریت ما این است که این ایده را ترویج کنیم که همه کشورها این حق را دارند که آزادانه با همه جهان در ارتباط باشند و از منافع تعامل با دیگر کشورها برخوردار شوند و بتوانند نیازهای پزشکی، دارویی و … خود را تامین کنند. زمانی که به آمریکا بازگردیم گزارش‌هایی از تجارب خود را به نمایندگان کنگره ارائه خواهیم داد و قطعا از آنها خواهیم پرسید که آیا این نتیجه‌ای بود که شما در تلاش بودید از تحریم‌ها حاصل شود؟

*تحریم‌ها علیه ایران نقض قوانین حقوق بشری

وی به پیشرفت‌های پزشکی در ایران علیرغم تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نقض قوانین حقوق بشری است. کمک‌های بشردوستانه و دارویی باید معاف از تحریم‌ها باشد، ولی در قبال ایران این گونه نیست. تلاش می‌کنیم که این روند را تغییر دهیم.

بنجامین درباره انتخاب ترامپ نیز گفت: ما از انتخاب ترامپ شگفت زده شدیم و برای انتخابات آینده با چالشی جدی مواجهیم ولی در روند انتخابات آمریکا پول و سرمایه اثرگذار است.

*مردم آمریکا از جنگ خسته‌ شده‌اند

به گزارش فارس،  این فعال ضد جنگ در پاسخ به این سؤال که آیا تلاش‌های این جنبش برای جلوگیری از جنگ و درگیری موفق خواهد بود؟ عنوان کرد: ما معتقدیم کار ما می‌تواند موثر باشد چون مردم آمریکا از جنگ خسته شده‌اند و اگرچه دولت ترامپ مدعی است که ایران منبع همه چالش‌ها و درگیری‌ها در خاورمیانه است؛ ولی بسیاری از مردم آمریکا به این باور رسیده‌اند که این ادعا اشتباه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حس تردید و سوء ظنی نسبت به عربستان در بین مردم آمریکا وجود دارد نه تنها به خاطر مشارکت در جنگ یمن بلکه در قضیه قتل خاشقچی، حتی نسبت به حمایت‌های یکجانبه آمریکا از اسرائیل نیز نارضایتی‌هایی وجود دارد.

بنجامین اضافه کرد: این شرایط فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا بگوییم که ایران باید بخشی از راه‌حل باشد و هیچ راه‌حلی در منطقه محقق نمی‌شود و هیچ جنگی پایان نمی‌پذیرد، بدون اینکه ایران پای میز مذاکره با دیگر کشورها بنشیند. 

این فعال ضد جنگ با اشاره به تصویر غیرواقعی که رسانه‌های غربی از ایران به نمایش می‌گذارند، گفت: زمانی که به آمریکا بازگردیم وظیفه داریم به عنوان بخشی از جامعه صلح طلب در آمریکا تصویر واقعی ایران را به نمایش بگذاریم و فکر می‌کنیم به این وسیله قادر به اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا هستیم. بسیاری از اعضای کنگره اطلاع دقیقی از ایران ندارند و نمی‌دانند که تحریم‌ها و سیاست‌های اعمال شده در قبال ایران چقدر فاجعه‌بار هستند.

 

 

بنجامین اضافه کرد: به عنوان مثال نانسی پلوسی ارتباطاتی با مجاهدین داشت و از اثرات مخرب این ارتباط بی اطلاع بود، ولی با جلساتی که با او گذاشتیم توانستیم او را قانع کنیم که ارتباطاتش را با این گروهک متوقف کند.

*برای دفاع از دولت ایران اینجا نیستیم

وی همچنین تأکید کرد که ما برای دفاع از دولت ایران اینجا نیستیم، علیرغم اینکه رسانه‌های غربی اینگونه جلوه می‌دهند که ما بدین منظور در ایران حضور داریم. ما در این جا حضور داریم تا با مردم ایران تعامل داشته باشیم و بر این حق مردم ایران تأکید کنیم که حق دارند خودشان راجع به کشورشان تصمیم بگیرند. 

این فعال ضد جنگ با اشاره به پیشینه مداخلات آمریکا در امور داخلی ایران، اظهار داشت: این مداخلات باعث رنج زیادی برای مردم ایران در دوره‌های مختلف شده و ما می‌خواهیم به مردم ایران بگوییم که خودشان تعیین کننده سرنوشتشان هستند و هیچ کشوری مثل آمریکا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد.

بنجامین همچنین در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه برای اتحادیه اروپا مهم است که علیرغم خروج آمریکا از برجام روابط تجاری‌اش را با ایران حفظ کند، گفت: ما به عنوان یک گروه فعال مدنی با دیگر گروه‌های فعال در اروپا وارد گفت‌وگو و تعامل شویم تا راهی پیدا کنیم که به اتحادیه اروپا کمک کنیم که این روابط را حفظ کند.

این فعال ضد جنگ ضمن ابراز تاسف از محدودیت‌های اعمال شده دولت آمریکا برای سفر اتباع ایرانی به این کشور گفت: این محدودیت‌ها منشأ سیاسی دارد و در صورتی که هیچ یک از ایرانی‌ها در هیچ یک از حملات تروریستی علیه آمریکا نقشی نداشته‌اند.

 

 

«آن رایت» یکی دیگر از فعالان صلح طلب و افسر ارتش و بنیانگذار سفارت آمریکا در افغانستان نیز در این نشست با اشاره با بیان اینکه ارتش آمریکا دقیقا از قدرت ارتش ایران آگاه است،گفت: ایران 80 میلیون جمعیت و یک ارتش قدرتمند دارد که به اندازه ارتش آمریکا تجربه رزمی دارد. اگر به کشورهایی که آمریکا به آنها حمله کرده باشد نگاه کنید متوجه می‌شوید که آمریکا به کشوری که نیروی نظامی قدرتمندی داشته باشد حمله نمی‌کند. به اعتقاد من دولت آمریکا می‌خواهد از طریق تحریم‌ها ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی گفت: شخصا از دولت آمریکا درخواست می‌کنم که وارد جنگ با ایران نشود. وقوع درگیری به نفع هیچکس نیست.

بنجامین هم عنوان کرد: آمریکا در 20 سال گذشته در خاورمیانه در جنگ‌هایی درگیر بوده و به این اطمینان رسیده‌ایم که دولت آمریکا نیز در حال حاضر به دنبال این است که به جای حضور نظامی، از تحریم‌ها برای اعمال فشار استفاده کند.

 

 

این فعال ضد جنگ بر حق ایران در داشتن برنامه دفاع موشکی تأکید کرد و افزود: از آنجایی که آمریکا در اطراف ایران، پایگاه‌های نظامی را در اختیار دارد، این حق ایران است که توان دفاعی خود را ارتقا بخشد.

رایت همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمایت‌های بی چون و چرای دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی نیز گفت: دولت آمریکا اجازه انتقاد از صهیونیست‌ها را نمی‌دهد.

بنجامین نیز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تحریم‌های کنونی که دولت ترامپ علیه ایران اعمال کرده بر پایه تحریم‌هایی است که در دولت اوباما که یک دموکرات بود علیه ایران وضع شده بود، آیا فکر می‌کنید روی کار آمدن یک رئیس جمهور دموکرات جدید در آمریکا می تواند این ساختار تحریم ها علیه ایران را تغییر دهد، عنوان کرد: در دوره اوباما دموکرات‌های زیادی بودند که از توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند ولی تعدادشان به اندازه‌ای نبود که این توافق را به عنوان معاهده‌ای رسمی تصویب کنند که بعد از اوباما رئیس جمهور جدید نتواند از آن خارج شود.

وی گفت: الان در بین قانونگذاران آمریکایی تعداد زیادی هستند که خواستار لغو این تحریم‌ها می‌باشند. اگر مجددا دموکرات‌ها روی کار بیایند، قطعا ما با استناد به حمایت‌های قبلی آنها برای لغو این تحریم‌ها تلاش می‌کنیم.

وی همچنین یادآور شد که لابی اسرائیل و سعودی،صنایع تسلیحاتی و همچنین مجاهدین خلق لابی قدرتمندی در کنگره آمریکا هستند و هدف ما مقابله با برنامه‌ریزی‌ها این لابی‌هاست.

بنجامین درباره اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که پیش از این گفته بود ایرانی‌ها چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید، گفت: حتی مردمی که از دولت ایران نیز حمایت نمی‌کنند، مایل نیستند که آمریکا در تعیین سرنوشت آنها دخالتی داشته باشد.

بنجامین همچنین به مداخلات نظامی آمریکا در سوریه، یمن، لیبی، افغانستان اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که مانع مداخله آمریکا در دیگر کشورها شویم.

 

 

نشست خبری 12 تن از فعالان صلح‌طلب آمریکایی و اعضای جنبش CODE PINK، که به ایران سفر کرده‌اند ظهر امروز (سه‌شنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد.

خانم‌ها «بارابارا بریگزلستون»، «نینا آلن»، «مدیا بنجامین»، «آمبر گیلوسکی»، «ماری آنرایت»، «جانیس اولد»، «سوفیا فولر»، «پاتریشیا ویلند» و آقایان «دیوید هرتزوگ»، «کنث مک‌دونالد»، «ویلیام کالینز» و «اریک استونر»، از کارشناسان و مدرسان و مقامات سابق و فعالان سیاسی و اجتماعی آمریکایی، در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

جوزپ بورل

خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی

فریاد علیه ظلم تا مخالفت با سیاست حاکمیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.