سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دست رانت‌خوارانی که چشم به ثروت کشور دارند را قطع می‌کنیم؛ بازگشت 3 هزار واحد به چرخه تولید

دست رانت‌خوارانی که چشم به ثروت کشور دارند را قطع می‌کنیم؛ بازگشت 3 هزار واحد به چرخه تولید

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه با تلاش دولت تاکنون بیش از ۳ هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل به چرخه فعالیت و تولید بازگشته‌اند، گفت: برنامه دولت مبارزه قاطع با رانت‌خواری و فساد و قطع کردن دست مفسدان و رانت‌خواران از اقتصاد کشور است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه بازدیدهای میدانی خود از شهرستان‌های استان تهران، به شهرستان بهارستان سفر کرد و در بدو ورود به این شهرستان، از پلی‌کلینیک در حال ساخت پروژه بیمارستانی حضرت ابوالفضل‌(ع) در نسیم شهر بازدید و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات روند احداث و الزامات تکمیل این پروژه مطلع شد.

رئیس‌جمهور در این بازدید از مسئولان وزارت بهداشت خواست تا با توجه به محرومیت منطقه و فقدان امکانات درمانی کافی، تلاش کنند کلینیک این بیمارستان طی یک‌سال آینده به بهره‌برداری رسیده و همچنین ظرفیت مرکز درمانی تامین اجتماعی این شهر نیز تا یک‌سال آینده به‌اندازه ۵۰ تخت افزایش یابد. عملیات ساخت این پلی‌کلینیک از سال ۹۷ آغاز شده بود و در حدود سه سال گذشته متوقف مانده بود. احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل‌(ع) نسیم‌شهر با ظرفیت ۳۵۰ تخت‌خواب نیز قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ به پایان رسیده و این واحد درمانی به بهره‌برداری برسد.

گفت‌و‌گوی بی‌واسطه با کامیونداران

و متصدیان پایانه باربری بهارستان

رئیسی در بخشی دیگری از سفر نیمروزی خود به شهرستان بهارستان به پایانه باربری این شهرستان رفت و در جمع رانندگان، کامیون‌داران و متصدیان شرکت‌های باربری این پایانه حضور یافت و به شکل مستقیم و بی‌واسطه از مطالبات، درخواست‌ها و مسائل آنان مطلع شد.

رئیس‌جمهور، بلافاصله بعد از حضور در این پایانه دستور داد که یک گروه از مرکز ارتباطات مردمی و بازرسی ریاست جمهوری در پایانه مستقر شدند. این گروه با عموم رانندگان، صحبت و مسائل و مشکلات آنان را ثبت کرد که در گزارشی برای تصمیم‌گیری به آیت‌الله رئیسی ارائه خواهد شد.

موضوع نو‌سازی ناوگان، فرآیند پلاک‌گذاری و ورود خودروها، گرانی لوازم یدکی و لاستیک و مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر در مجموعه پایانه اکبرآباد از جمله مسائل مطرح شده در گفت‌و‌گوی بی‌واسطه رئیس‌جمهور با کامیون‌داران و متصدیان شرکت‌های باربری این پایانه بود.

تراکم جمعیتی شهرستان بهارستان

ظرفیتی برای این شهرستان و استان تهران است

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان بهارستان تهران نیز با بیان اینکه مشکلات منطقه از سوی مسئولان در دولت و شهرستان به شکل دقیق شناسایی و احصاء و راهکارهای رفع آنها نیز مشخص شده است، گفت: مسئولان شهرستان بهارستان باید با همتی مضاعف به دنبال تامین منابع و اعتبارات لازم و اجرای این راهکارها باشند تا مشکلات و مسائل مردم شریف این منطقه هر چه سریع‌تر برطرف شود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود خدمت به اهالی بهارستان را افتخاری برای دولت عنوان کرد و با اشاره به اینکه محرومیت‌های منطقه بهارستان نسبت به دیگر مناطق استان تهران بیشتر است، گفت: رفع این کمبودها نیازمند همت فوق‌العاده مدیران دولت است و از همه همکارانم در دولت و استان تهران می‌خواهم که رفع مشکلات مردم بهارستان را از اولویت‌های خودشان بدانند.

رئیسی همچنین با اشاره به مطالب مطرح شده در این جلسه درباره مشکلات موقوفات شهرستان افزود: مشکلات موقوفات شهرستان با حضور مسئولان اوقاف و پیگیری معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیگیری شود تا هر چه سریع‌تر این مسائل برطرف شده و مردم و منطقه از فواید این موقوفات بهره‌مند شوند.

رئیس‌جمهور تراکم جمعیتی شهرستان بهارستان را به رغم ایجاد برخی مشکلات با توجه به کمبود امکانات، ظرفیتی برای بهارستان و استان تهران توصیف و تصریح کرد: جمعیت برای کشورمان یک ظرفیت و نعمت است که می‌تواند برای رفع مشکلات گره‌گشا باشد.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: مردم شهرستان بهارستان مردم فعالی هستند که در زمینه‌های اقتصادی مختلف فعالیت‌های خوبی دارند و اگر از آنها حمایت شود،‌ کارآفرینان و فعالان اقتصادی منطقه می‌توانند حتی از مناطق دیگر استان و کشور نیز نیروی کار جذب کنند.

تاکید بر ضرورت نظارت

 برای پیشگیری از روابط اداری ناسالم

و فساد در نظام اداری

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در این سفر رفع مشکلات بهارستان را به عنوان گام اول پیگیری خواهیم کرد تا در گام بعدی با بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های متنوع بهارستان، این شهرستان با سرعت در مسیر پیشرفت حرکت کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت نظارت برای پیشگیری از شکل گرفتن روابط اداری ناسالم و فساد در نظام اداری تاکید و تصریح کرد: فساد و روابط ناسالم اداری، نظام اداری کشور را در نظر مردم ناکارآمد جلوه می‌دهد. بنده همواره به مسئولان تاکید کرده‌ام که با فساد اداری در وهله اول با تذکر و در وهله بعد به شکل عبرت‌آموز برخورد کنند تا سلامت اداری مخدوش نشود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفته‌ام و بار دیگر می‌گویم که افراد فاقد روحیه تحولی را از مسیر ایجاد تحول و خدمت‌رسانی به مردم کنار بگذارند تا فرصت خدمت برای نیروهای تحول‌خواه و با انگیزه فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین در واکنش به مسئله کمبود فضاهای اداری برای ادارات تازه تاسیس در شهرستان بهارستان گفت: سازمان امور اداری طرحی را به شکل آزمایشی و با موفقیت اجرا کرده که بر اساس آن در مناطق تازه تاسیس یک مجتمع اداری واحد ایجاد می‌شود تا بتواند به شکل متمرکز و چابک، با حداقل هزینه و بالاترین بهره‌وری، خدمات اداری را به مردم ارائه کند.

دستور رئیسی برای ساخت فوری ۱۰ مدرسه

با ظرفیت ۱۵۰ کلاس درس در بهارستان

رئیس‌جمهور در دیدار با عموم مردم شهرستان بهارستان نیز با اشاره به اینکه بهارستان با تراکم بالای جمعیتی نه تنها باری بر دوش تهران نشده، بلکه بعضا بار تهران را هم بر دوش کشیده است، اظهار داشت: این‌جا مردان و زنانی داریم که در عرصه‌های مختلف مشغول کارهای تولیدی هستند و افتخاری برای منطقه به حساب می‌آیند؛ کار و فعالیت و تولید از ویژگی‌های بهارستان است و نه تنها اهالی بهارستان بلکه مردم تهران و شهرهای دیگر از مواهب این تولید بهره‌مند می‌شوند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه جمعیت را از پشتوانه‌ها و مؤلفه‌های مهم قدرت و نعمتی الهی دانست و خاطرنشان کرد: باید از خانواده‌هایی که برای تربیت فرزندان بیشتر قبول زحمت می‌کنند، تشکر کرد. با توجه به امکانات و ظرفیت‌های عظیم کشور، جمعیت جوان سرمایه‌ای گرانقدر و بی‌مثال برای کشور است.

رئیس‌جمهور با اشاره به کمبود مراکز آموزشی در شهرستان بهارستان گفت: در جلسه شورای اداری مقرر شد به سرعت اقدامات لازم برای ساخت ۱۰ مدرسه با ظرفیت ۱۵۰ کلاس درس برای منطقه انجام شود تا از تراکم تعداد دانش‌آموز در کلاس‌ها کاسته شده و شرایط مطلوب‌تر آموزشی فراهم شود.

رئیسی اجرا و پیگیری طرح‌های مختلف در حوزه‌های کشاورزی، تولیدی، راه‌های ارتباطی، کمربندی و دیگر نیازهای بهارستان را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در شورای اداری شهرستان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها باید با سرعت دنبال شود تا وقتی که دوباره به شهرستان سفر کردیم شاهد باشیم که نیازمندی‌های اولیه مردم با همت دولت و مشارکت خود مردم منطقه به سامان رسیده است.

رئیسی با بیان اینکه به همکارانم توصیه کرده‌ام که از هیچ تلاشی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم فروگذار نکنند، خاطرنشان کرد: تمام همت همکاران ما بر این است که مسائل مردم به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد و در رابطه با رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، به ویژه در سالی که شعار آن ایجاد اشتغال است، رفع شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه با تلاش دولت تاکنون بیش از ۳ هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل به چرخه فعالیت و تولید بازگشته‌اند، گفت: باور ما این است که ایران با رونق تولید و با مردان و زنانی که در عرصه تولید، کار، تلاش فعال هستند و حضور به موقع در صحنه‌ها دارند،‌ قوی است.

آیت‌الله رئیسی افزود: تمام تلاش ما این است که ایران در زمینه کالاهای اساسی و تامین مایحتاج سفره مردم به خارج از کشور وابسته نباشد. اگر چه کمبودهایی نیز در زمینه نزولات آسمانی داریم، اما ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید و تامین کالاهای اساسی داریم و برنامه‌ریزی شده تا در این زمینه به استقلال دست یابیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر رویکرد فسادستیزی دولت مردمی اظهار داشت: برنامه دولت مبارزه قاطع با رانت‌خواری و فساد و قطع کردن دست مفسدان و رانت‌خواران از اقتصاد کشور است. به طور طبیعی مبارزه با فساد باعث بلند شدن جیغ عده‌ای می‌شود اما ما خودمان را برای شنیدن هر سخنی آماده کردیم. در عین حال به همه می‌گوییم که از درِ انصاف سخن بگویند، بنای دولت در حوزه‌های مختلف آن است که دست افراد سودجو، رانت‌خوار و افرادی را که می‌خواهند با فساد به بیت‌المال، حقوق مردم و ثروت‌های کشور دست‌اندازی کنند، قطع کند.

مردم ایران ثابت کردند

که اجازه نمی‌دهند دشمن فتنه کرده

و کشور را عرصه جولان خود کند

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم ایران هم در ۴۰ سال گذشته و هم در ایام اخیر ثابت کردند که پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند. ما جلوه‌های اقتدار و افتخار را در این چند ماه مشاهده کردیم و مردم نشان دادند که اجازه نمی‌دهند که دشمنان برای ملت ایران فتنه و توطئه خلق کنند و کشور عرصه جولان دشمنان انقلاب اسلامی ‌شود.

آیت‌الله رئیسی با قدردانی از همه مردم به ویژه بانوان که دشمن را ناکام گذاشتند، گفت: دشمن بداند که با همه حساب و کتاب‌هایی که می‌‌کند اما محاسباتش مثل دفعات قبل غلط از آب درآمد. دشمن فکر می‌کرد که ملت ایران هم مثل ملت‌های دیگر است و او می‌تواند فتنه کند، در صورتی که مردم ایران مردم با بصیرت و شهید داده‌ای هستند و اجازه نخواهند داد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها بخواهند به دنبال منافع‌شان برای ملت‌ ایران نقشه بکشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این افتخار و این اقتدار را به مردم ایران تبریک می‌گویم، افزود: ایستادگی در مقابل دشمن افتخار بزرگی است که مردم ما آن را خلق کردند و باید همواره به آن بالید. ظرفیت شکوفایی و ارتقای همه‌جانبه در کشور وجود دارد و ان‌شاالله با مشارکت مردم گام‌های خوبی برای فعالیت‌های ماندگار در کشور برداشته خواهد شد.

دیدار آیت‌الله رئیسی

با خانواده شهید مدافع امنیت امیر کمندی

آیت‌الله رئیسی همچنین در جریان سفر به شهرستان بهارستان، با خانواده شهید مدافع امنیت سرگرد پاسدار «امیر کمندی» که شامگاه چهارم آبان در جریان مقابله با آشوبگران به شهادت رسید، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور صبر خانواده شهدا بر مصیبت از دست دادن عزیزان خود را ستودنی و بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: ملت ایران نشان داده که قدردان ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌های معظم و معزز شهدا است.

رئیسی همچنین خنثی شدن توطئه اخیر دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی را حاصل رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار مدافعان و شهدای امنیت دانست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ابر پروژه چندمنظوره‌ای که اروپایی‌ها نتوانستند ولی مهندسان ایرانی ساختند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

نشست خبری رؤسای جمهوری ایران و سریلانکا؛ رئیسی: دادگاه‌های بین‌المللی نظام غاصب اسرائیل را مجازات کنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.