سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جان فدا| حاج قاسم و تنها امید کُردهای عراق/ حاج قاسم چگونه اربیل را ازسقوط نجات داد؟

جان فدا| حاج قاسم و تنها امید کُردهای عراق/ حاج قاسم چگونه اربیل را ازسقوط نجات داد؟

مسعود بارزانی با رسیدن داعش به نزدیکی اربیل از پنج کشور درخواست کمک کرد، اما نهایتاً‌ حاج قاسم و 50 نیروی مخصوصش به کمک او شتافتند.

جان فدا| حاج قاسم و تنها امید کُردهای عراق/ حاج قاسم چگونه اربیل را ازسقوط نجات داد؟

، داعش به دروازه اربیل رسیده بود و شرایط بحرانی بود. مسعود بارزانی درباره آن‌ روزهای پرالتهاب اربیل گفت: در آن زمان، من با آمریکا، ترکیه، انگلیس، فرانسه و حتی عربستان سعودی تلفنی تماس گرفتم و تقاضای مساعدت کردم، همه آن‌ها یک جواب دادند و گفتند: ما نمی‌توانیم کاری بکنیم.

بعد از این، با مقامات ایرانی تماس گرفتم و گفتم: اگر شما به ما کمک نکنید، من استان را از جمعیت تخلیه می‌کنم، آن‌ها شماره موبایل حاج قاسم سلیمانی را به من دادند و گفتند: ایشان نماینده تام الاختیار ما در این امور است. بلافاصله با او تماس گرفتم و خیلی دقیق اوضاع را برایش توضیح دادم.

حاج قاسم به من گفت: فردا بعد از نماز صبح من در اربیل هستم.

به او گفتم: وضعیت اصلاً مناسب نیست. فردا دیر است. همین الان بیایید.

گفت: کاک مسعود، هر طور شده امشب مقاومت کنید و شهر را نگه دارید. إن‌شاءالله صبح من آنجا هستم.

صبح روز بعد حاج قاسم به فرودگاه اربیل آمد و من به استقبالش رفتم. او همراه خودش ۵۰ نفر نیروهای مخصوص و سه محموله مهمات آورده بود. بدون فوت وقت و با سرعت، همراه با گروهی از نیروهای پیشمرگه به میدان نبرد با داعش رفتیم.

حاج قاسم نیروها را پخش کرد و هدایت آن‌ها را برعهده گرفت. ظرف چند ساعت، ورق به طرف ما برگشت و پس از آن داعش شروع به عقب‌نشینی کرد.

زمانی که ما یکی از سران داعش را اسیر کردیم و از او پرسیدیم: شما به دروازه اربیل آمده بودید، چه چیزی باعث شد نیروهایتان را عقب بکشید؟ او در جواب گفت: ما از طریق نفوذی‌های خود در اربیل خبردار شدیم که قاسم سلیمانی وارد اربیل شده، وقتی این خبر پخش شد، روحیه ما از بین رفت و نیروهایمان پراکنده و شکسته شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دیدار حاج قاسم با دیده بانی که کارهایش جالب بود

شهید مدافع حرم محمود رادمهر در منطقه خان طومان سوریه توسط تروریست ها به شهادت رسید

دستگیریِ عضوِ ارشدِ داعش در ماهدشتِ کرج

سردار سعید منتظرالمهدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.