سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پنتاگون دو پایگاه جدید در عراق احداث کرد

پنتاگون دو پایگاه جدید در عراق احداث کرد

یک روزنامه لبنانی نوشت: هم زمان با تلاش گسترده جریان‌های سیاسی و نمایندگان پارلمان عراق برای اخراج ‌اشغالگران، واشنگتن برای تقویت حضور نیروهای آمریکایی، دو پایگاه جدید در استان «الانبار» ایجاد کرده است.

روزنامه «الاخبار» نوشت، در حالی که شمارش معکوس برای تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی از سرزمین رافدین (عراق) آغاز شده، آمریکا دو پایگاه جدید دیگر در الانبار ایجاد کرده است. به نوشته این روزنامه، در حال حاضر 10 هزار نظامی آمریکایی در خاک عراق حضور دارند و در 13 پایگاه مستقر هستند.

این روزنامه افزود، آمریکا در حالی قصد تقویت نیروهای خود در عراق را دارد که دولت بغداد بارها اعلام کرده، هیچ پایگاه ویژه مختص نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد و حضور آنان ، مستشاری است.

به نوشته این روزنامه، این دو پایگاه آمریکایی در نزدیکی مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن قرار دارد: پایگاه نخست در فرودگاهی که قبلا «اچ- 3» نام داشت، واقع شده است. پایگاه دوم نیز در جنوب پایگاه نخست قرار دارد.

بنا بر این گزارش، پایگاه نخست عملا فعالیت خود را آغاز کرده و پایگاه دوم نیز در مرحله آماده‌سازی است.

منابع آگاه میدانی نیز اعلام کرده‌اند که آمریکا دو پایگاه جدید در منطقه «الرطبه» احداث کرده، ولی هنوز مشخص نیست که از این پایگاه‌ها برای جنگنده‌های نظامی استفاده خواهد شد

یا خیر.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که آمریکا می‌خواهد مسیر‌های بین‌المللی بغداد – دمشق و بغداد – امان را تحت کنترل بگیرد و از این طریق، محور مقاومت «تهران- بغداد- دمشق-بیروت» را زیر نظر داشته باشد.

این اقدامات آمریکایی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، چند هفته قبل به «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا، گوشزد کرده بود که« بغداد هیچ پایگاه خارجی را در عراق نمی‌پذیرد، در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کند و تحت تاثیر هیچ طرفی قرار نخواهد گرفت».

به اعتقاد کارشناسان، در صورت اصرار آمریکا به ماندن و تقویت نیروهای خود در عراق، وقوع مجدد جنگ میان این ‌اشغالگران و نیروهای عراقی، حتمی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ بیا که رایتِ منصورِ پادشاه رسید

نویدِ فتح و بشارت به مِهر و ماه رسید

انقلاب نورانی آمریکا

براستی این بار هم چه کسی قلبها را در سطحِ وسیعی منقلب کرده؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.