سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / لکه های انار و لبو را به سادگی مغلوب کنید

لکه های انار و لبو را به سادگی مغلوب کنید

شب یلدا که می رسد، آنچه بیش از همه چشم مان را خیره می کند، شکوه رنگ قرمز و میوه های خوش رنگ و لعاب سرخ رنگی است که انگار برای خودنمایی، پا به دوئلی سخت گذاشته اند تا با جلب نظر مهمانان، برنده نهایی دورهمی یلدا باشند اما همین خوش رنگ های یلدایی گاهی آنقدر آدم را فریب می دهند که ناگهان از دستان مان سر می خورند و مهری یادگاری بر روی وسایل خانم میزبان باقی می گذارند!

چه شده، نگرانید؟ یلدایتان با تمام دورهمی ها و زیبایی هایش به پایان رسیده و شما مانده اید با لکه های قرمزرنگ و سرسخت انار و لبو؟ خب کمی ریخت و پاش و لک شدن بعضی چیزها در چنین شبی که همه اهالی خانه حسابی شور و شوق بلندترین شب سال را دارند، اتفاقی طبیعی است، پس لطفا اوقات را به کام خودتان تلخ نکنید و مطمئن باشید که چند لکه رنگ در قبال اوقات خوشی که در کنار خانواده تان گذرانده اید، اصلا ارزش ناراحتی ندارد. حالا هم اگر می خواهید هرچه زودتر از شر لکه های قرمز رنگ خلاص شوید، با ما همراه باشید، چون ما اینجاییم تا ضمن احترام به قرمزهای خوشمزه، مانع از نگرانی شما و ماندگاری لکه های مزاحم شویم. این شما و این هم ترفندهای کاربردی ما.

خداحافظی با لکه انار

مثل خیلی از لکه های دیگر، پاک کردن لکه انار باید در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد تا برای همیشه روی پارچه جا خوش نکند، بنابراین سریع دست به کار شوید و نگذارید لکه کهنه شود. راستی صبوری کنید و از پاک شدن لکه ناامید نشوید. بالاخره این هم یکی از روش های منحصر به فرد برای تمرین صبوری و پیشگیری از خشم های بی مورد است!

روش اول: برای پاک کردن لکه انار نباید به یکباره کل لباس را زیر آب بگیرید و با شوینده ها، شروع به چنگ زدن کنید، بلکه باید فقط همان قسمت لک شده را در آب سرد خیس کنید و با فرچه یا مسواک به طور متناوب روی آن بکشید تا لکه حسابی کمرنگ شود. حالا می توانید شوینده آنزیم دار یا مایع ظرفشویی را با نوک انگشتتان روی لکه بمالید و این کار را تا از بین رفتن کامل لکه ادامه دهید. اگر بازهم اثری از لکه باقی ماند، از کمی آب اکسیژنه استفاده کنید اما قبل از این کار از عدم آسیب رسانی این ماده بر روی بافت پارچه مطمئن شوید.

روش دوم: حتما از کاربردهای جوش شیرین زیاد شنیده اید، پس لطفا به جوش شیرین اعتماد کنید و از شر لکه انار خلاص شوبد. مقدار یک قاشق جوش شیرین را در داخل یک لیوان کاسه آبجوش حل کنید و سپس قسمت های لک شده را در آن خیس کنید و بعد از پاک شدن لکه، با آب سرد آبکشی کنید. برای این روش هم باید حواستان به بافت لباس باشد که مبادا با استفاده از جوش شیرین آسیب ببیند.

روش سوم: نمک و آبلیمو هرکدام به تنهایی می توانند به شما در پاک کردن لکه انار کمک کنند. در این روش فقط لازم است چند قطره آبلیمو را با دستمال یا اسفنج مرطوب روی لکه بمالید و این کار را تا از بین رفتن کامل لکه ادامه دهید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای پاک کردن لکه با نمک هم می توانید ابتدا محل لکه را نمدار کنید، مقداری نمک روی آن بریزید و برای چنددقیقه با دستمالی تمیز روی آن بکشید و نهایتا با آب ولرم، آبکشی کنید.

و اما فرش و مبلمان: ابتدا با یک دستمال مرطوب، سطح لکه را پاک کنید. سپس یک فنجان آب سرد را با مقداری مایع ظرفشویی و خمیردندان مخلوط کنید و با یک اسفنج یا دستمال، لکه را کاملا پاک کنید. احتمالا با این روش به خوبی نتیجه می گیرید اما اگر اثری از لکه باقی ماند، دستمال تمیزی را به سرکه سفید آغشته کنید و به تمیز کردن لکه ادامه دهید. در پایان هم با دستمال مرطوب، محل لکه را کاملا از مواد شوینده پاک کنید. این روش در مورد لباس ها هم بسیار اثرگذار است.

رهایی از لکه لبو

لبو از آن خوراکی های خوشمزه ای است که به خاطر طعم شیرین و احتمالا اضافه کردن شکر در زمان پخت، ممکن است به سختی از روی پارچه پاک شود اما نگران نباشید، فقط باید هرچه سریعتر وارد عمل شوید و درحین کار، ظرافت را فراموش نکنید. به هرحال شما خانم های کدبانو از هر انگشتتان یک هنر می بارد و پاک کردن این لکه ها هم گرچه ممکن است کمی وقتتان را بگیرد اما قطعا بر هنر و تجربیات تان می افزاید، پس به لکه ها مثل یک کار اضافی نگاه نکنید و مطمئن باشید که با این نگاه، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

روش اول: ابتدا با یک دستمال کاغذی، رطوبت ناشی از لکه را از بین ببرید. سپس کمی آب روی لکه اسپری کنید و دوباره رطوبت آن را بگیرید. در مرحله بعد، روی محل لکه، مقداری پودر آنزیم دار یا مایع ظرفشویی بریزید و 15 دقیقه بعد، آن را بشویید. فقط مراقب باشید که لکه در حین شست و شو پخش نشود.

روش دوم: بعد از آنکه رطوبت لکه را به روش اول گرفتید، مقداری آبلیمو یا سرکه روی لکه بریزید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند. بعد از این مدت، کمی با انگشت روی لکه را ماساژ دهید تا لکه کاملا از بین برود و بتوانید با خیال راحت، لباس را آبکشی کنید.

و اما لکه فرش و مبلمان: برای پاک کردن لکه روی مبل و فرش باید حسابی دقت کنید تا لکه به اطراف پخش نشود. اگر لکه رطوبت دارد، ابتدا با یک دستمال تمیز، رطوبت آن را بگیرید و سپس وارد عمل شوید. در مورد لکه فرش باید با کمک یک مسواک، مقداری مایع ظرفشویی رقیق شده را به آرامی روی لکه بمالید. البته باید این کار را از اطراف لکه به سمت داخل انجام دهید تا لکه پخش نشود. بعد از این کار اگر بازهم اثری از لکه باقی ماند، همه مراحل را از اول تکرار کنید و در نهایت با یک پارچه نمدار تمیز، محل لکه را از شوینده تمیز کنید. در مورد لکه مبلمان هم می‌توانید همه این مراحل را انجام دهید اما با این تفاوت که باید به جای مواد شوینده، از محلول یک قاشق غذاخوری آمونیاک و نصف فنجان آب سرد استفاده کنید.

حالا که روش های پیشنهادی ما را خواندید، خوب است بدانید که ما هم کاملا مشتاق روش های تجربی شما برای پاک کردن لکه های لبو و انار هستیم؛ پس اگر روش های دیگری را سراغ دارید، حتما با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ترفندهای فراری دادن مورچه ها از خانه و آشپزخانه

یک قاشق چای‌خوری صابون مایع و جوش شیرین

دوستش داشتم، خیلی …

مزار شهید سیدمحمدحامد مسکون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.