سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / اثر بخشی رژیم روزه داری بر بهبود دیابت نوع ۲

اثر بخشی رژیم روزه داری بر بهبود دیابت نوع ۲

محققان چینی دانشگاه کشاورزی هونان، در مطالعه جدیدی نشان داده اند که رژیم فستینگ متناوب، در طول حداقل یک سال پس از قطع داروی دیابت، سطح HbA1c (متوسط قند خون) بیماران را به کمتر از 6.5٪ رساند.

رژیم های فستینگ یا روزه داری متناوب به عنوان روشی موثر برای کاهش وزن، طی سال های اخیر، رایج شده اند. در رژیم روزه داری متناوب، غذا فقط در یک زمان خاص صرف می ‌شود و اساس آن حول این محور است که رژیم ‌گرفتن برای ساعات معینی در روز یا خوردن تنها یک وعده غذایی در دو روز هفته می ‌تواند به چربی ‌سوزی بدن کمک کند. تا کنون تحقیقات مختلفی نشان داده اند که روزه داری متناوب می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

محققان اظهار داشته اند: داروهای دیابت برای بسیاری از بیماران، گران یا غیر قابل دسترس هستند؛ با این حال بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، می توانند با تغییر رژیم غذایی و فعالیت بدنی، وزن خود را کاهش دهند و از این طریق، سلامتی خود را باز یابند.

پژوهشگران اضافه کرده اند: نتایج تحقیقات ما نشان داده است که روزه‌ داری متناوب، می ‌تواند منجر به بهبود دیابت در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود. این یافته ‌ها می ‌توانند تاثیر زیادی بر بیش از ۵۳۷ میلیون بزرگسال در سراسر جهان که از این بیماری رنج می‌ برند، داشته باشند.

در این مطالعه، ۳۶ فرد مبتلا به دیابت، از یک رژیم غذایی روزه متناوب ۳ ماهه، پیروی کردند. سپس محققان دریافتند که تقریبا ۹۰ درصد از شرکت کنندگان، حتی کسانی که از داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین استفاده می کردند، پس از یک سال پیروی از رژیم روزه داری متناوب، دیگر نیازی به مصرف داروهای دیابت، نداشتند.

 یافته های تحقیقاتی در مجله Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism قابل دسترسی هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سماق گیاهی شگفت انگیز از دل طبیعت

سماق برای افراد در رده سنی مختلف مناسب و مفید است.

رایزنی‌های رئیسی نقش موثر در عضویت ایران در بریکس داشت

رسانه هندی وایر در گزارشی، رایزنی‌های رییس جمهور ایران با سران کشورهای عضو بریکس را برای عضویت تهران در این گروه، یک حرکت دیپلماتیک و موثر دانست که نقش بسزایی در نهایی کردن عضویت ایران در جمع کشورهای بریکس داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.