سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران به حیاط خلوت تبدیل شده‌اند

بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران به حیاط خلوت تبدیل شده‌اند

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: تا پایان سال یکی از معاونت‌های شهرداری تهران باید حذف شود و ارکان‌های سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری که تبدیل به حیاط خلوت شهرداری نیز شده است، باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید حسن رسولی در تذکرات پیش از دستور یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: از شهرداری تهران بابت اجرای مناسب بند یک تبصره ۴ بودجه سال ۹۷ در جهت اصلاح ساختار سازمانی و همچنین اجرای دستورالعمل ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص حذف پست‌های قائم‌مقامی و جانشینی در شهرداری تهران تشکر می‌کنم.

وی خطاب به شهردار تهران گفت: شایسته است گزارش شهرداری در مورد اجرای بند ۸ تبصره ۴ بودجه مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی سطوح سازمانی و عناوین شغلی و پست‌های سازمانی غیرضرور را تا پایان ماه اسفند سال جاری به شورای شهر ارائه شود و حداقل باید یک معاونت از معاونت‌های شهرداری حذف شود.

عضو شورای شهر تهران در مورد ساماندهی ارکان سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت: بر اساس ماده ۸ بخش اول و ماده ۷۲ بخش پنجم از قانون تجارت و مقررات آن و همچنین تعداد اعضای هیأت مدیره و طرز انتخاب و مدت مأموریت آنها در اساسنامه ذکر شده است. در خصوص سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری رئیس مجامع کل سازمان‌ها و شرکت‌ها شهردار تهران است. در سازمان‌ها از ۵ نفر عضو شورای شهرداری تهران و یکی از معاونین مربوطه طبق اساسنامه ملاک عمل از اعضای شورای سازمان هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۰۸ بخش ششم قانون تجارت مجمع عمومی هیأت مدیره سازمان، شرکت را تعیین می‌کند، تصریح کرد: اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها و سازمان‌ها بین ۳ تا ۵ نفر هستند، لذا با توجه به ضرورت تعیین اعضای جدید هیأت مدیره سازمان‌ها و شرکت‌ها در دوره پنجم شورای اسلامی تهران و به تبع آن تعیین مدیرعامل برای تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها نسبت به ساماندهی ارکان‌ سازمانها به فوریت اقدام کنند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: شهردار تهران در حال حاضر ۱۵ درصد از سازمان‌ها و ۱۳ درصد از شرکت‌ها و درکل ۱۴ درصد از مجموع سازمان‌ها و شرکت‌های ۴۴ گانه را با سرپرست اداره می‌شوند مغایر با ماده ۳۶ قانون تجارت است. این وضعیت علاوه بر اینکه مغایر قانون تجارت قانون شهرداری و قانون شوراهاست، حکایت از عدم اهتمام مدیریت شهری به حوزه مذکور دارد.

رسولی با اشاره به اینکه بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌های تهران به عنوان حیاط خلوت معرفی می‌شوند، گفت: در تعیین تکلیف ارکان سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری خصوصا معرفی کارشناس متخصص شورای سازمان‌ها باید تسریع شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قدرت سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی

ويدئو/

تقدیر جانانه برنامه سید خندان از معلمین

روز معلم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.