سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / مصرف میوه‌ها و غذا‌های ضد آلودگی هوا میوه‌های دارای ویتامین‌های A، C و E که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، در مراقبت از سلول‌های بدن مقابل آسیب در شرایط آلودگی هوا مؤثر هستند.

مصرف میوه‌ها و غذا‌های ضد آلودگی هوا میوه‌های دارای ویتامین‌های A، C و E که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، در مراقبت از سلول‌های بدن مقابل آسیب در شرایط آلودگی هوا مؤثر هستند.

با توجه به افزایش آلودگی هوای کلانشهر‌ها و قرار گرفتن کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس سالمندان، کودکان، بانوان باردار و بیماران قلبی و ریوی که بیش از سایر شهروندان در معرض آسیب‌ها و خطرات هوای آلوده قرار دارند، این گروه حساس باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند.
متخصصان تغذیه مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان شامل مرکبات و میوه‌های با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز، موز، خرمالو، انار، کیوی و انواع فلفل‌های سبز و نارنجی را توصیه می‌کنند.
افزایش مصرف آب و مایعاتی همچون شیر کم‌چرب و ماهی به دلیل وجود ویتامین E و اُمگا ۳ به کاهش آثار و عوارض آلودگی هوا کمک می‌کند.
همچنین مصرف سبزی‌هایی مانند کاهو، هویج، گشنیز، جعفری، تره، کرفس، خُرفه، ریحان، کلم، گُل‌کلم، سبزی خوردن، پیازچه، سیر و لیموترش در روز‌های آلوده ضروری است.
در روز‌های آلودگی هوا وعده‌های غذایی سبک جایگزین وعده‌های غذایی سنگین شده و عموم افراد به‌ویژه سالمندان، غذا‌های بخارپز و آب‌پز را در برنامه غذایی خود بگنجانند، علاوه بر اینکه سوپ‌ها و آش‌هایی مانند آش سبزیجات به دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن کمک می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاثیر رژیم غذایی روی سیستم ایمنی

میوه‌ها، سبزیجات، ادویه‌ها، غذاهای گیاهی و حیوانی

آیا مصرف غذاهای کپک زده خطرناک است؟

میوه‌ها و سبزیجات، نان، گوشت سرد، مربا و ژله، سس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.