سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / عقب‌نشینی روسیه از خرسون، دلایل و پیامد‌ها

عقب‌نشینی روسیه از خرسون، دلایل و پیامد‌ها

 

عقب‌نشینی روسیه از خرسون، دلایل و پیامد‌ه

 

در حالیکه غربی‌ها عقب‌نشینی روسیه از خرسون را شکستی تحقیرآمیز قلمداد می‌کنند، فرماندهان و تحلیلگران روسی آنرا اقدامی تاکتیکی و موقتی می‌دانند.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ از مسکو، عقب‌نشینی نیرو‌های روسی از ساحل غربی رودخانه دنیپر در شهر خرسون، با موجی از واکنش‌ها مواجه شده است.

از الحاق خرسون به خاک روسیه حدود ۴۵ روز سپری می‌شود، شهر و منطقه‌ای راهبردی در جنوب شرق اوکراین که بیش از ۸۷ درصد از ساکنانش در همه‌پرسی الحاق به روسیه، آری گفتند.

 

 

ژنرال سرگئی سورویکین، فرمانده میدانی نیرو‌های روسی، تصمیم‌گیری درباره عقب نشینی موقت از خرسون، اقدامی شجاعانه برای حفظ جان سربازان روسی برشمرد و گفت: در شرایط فعلی، مناسب‌ترین گزینه، سازماندهی دفاعی در امتداد ساحل چپ رودخانه دنیپر است.

به فاصله کوتاهی پس از اظهارات ژنرال سورویکین، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: همه نیرو‌ها، تجهیزات، ادوات نظامی و نیز بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان ساکن در خرسون به مناطق امن منتقل شده‌اند و عملیات خارج کردن ۸۰ هزار نفر دیگر از ساکنان باقیمانده و نیرو‌های امدادی تا صبح شنبه تکمیل می‌شود.

 

ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در نشستی با فرماندهان بلندپایه نظامی کشورش گفت: من با نتیجه گیری و پیشنهادات نظامیان بلندپایه موافقم، اما نیرو‌های ما باید در اسرع وقت با تمرکز و آمادگی کامل، اهداف اصلی عملیات ویژه نظامی را محقق کنند.

در همین حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، دستور عقب نشینی از خرسون را تصمیم وزارت دفاع عنوان کرد و گفت: کرملین دراین‌باره نظری ندارد.

پسکوف همچنین خرسون را بخشی جدایی ناپذیر از خاک روسیه دانست و تاکید کرد، هیچ تغییری در وضعیت این منطقه ایجاد نخواهد شد.

همزمان با این تحولات، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، عقب نشینی روسیه از خرسون را دلگرم کننده برشمرد و بار دیگر ادعا کرد، پیروزی روسیه در جنگ فاجعه‌ای برای اوکراینی‌ها خواهد بود که ناتو را نیز آسیب‌پذیر می‌کند، از این رو نباید اجازه داده شود روسیه پیروز جنگ باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش‌های آمریکا برای نجات اوکراین و اسرائیل با تصویب کمک 95 میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان

نجات اوکراین و رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ

باز هم بگویید قدرت نظامی ایران بلوف است!

علی عبدی - کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.