سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شکنجه روحی دانش‌آموزان مسلمان در مدارس استرالیا!

شکنجه روحی دانش‌آموزان مسلمان در مدارس استرالیا!

معلم مدرسه‌ای در استرالیا با نشان دادن تصویر یک کاریکاتور موهن در کلاسی که شاگردان مسلمان حضور داشتند، به پیامبر اسلام (ص) توهین و دانش‌آموزان مسلمان را مجبور به تماشای این کاریکاتورها کرد.
یکی از دانش‌آموزان کلاسی در شهر ملبورن استرالیا گفته: «معلم رسانه من یک کاریکاتور را روی تلویزیون نشان داد و گفت متعلق به حضرت محمد(ص) است. من یکباره شوکه شدم. من واقعاً ناراحت و شوکه شدم.» این دختر ۱۶ ساله ادامه داد: «من تنها کسی نبودم که در کلاس شوکه شد، همه همکلاسی‌هایم هم همین‌طور بودند. آنها هم مانند من زبانشان بند آمده بود. چند دانش‌آموز مسلمان دیگر هم در کلاس من هستند.»
آن‌طور که ایسنا نوشته، این دختر نوجوان ناراحتی خود را از این مسئله در کلاس نشان داد و اجازه گرفت تا از کلاس خارج شود اما معلمش به او این اجازه را نداد تا مجبورش کند به این کاریکاتورها نگاه کند.. او با اشاره به این مسئله که نمی‌خواهد دیگر با کودکان چنین رفتاری شود افزود: «معلم درباره اینکه چطور مسلمانان مردم بیگناه را که چنین کاریکاتوری را می‌کشند، به قتل می‌رسانند، صحبت کرد. این حرف‌ها واقعا ناراحت‌کننده هستند.» پرسش این است که آیا خود «توهین» به مقدسات عده‌ای کار درستی است؟ آیا اجبار کودکان به دیدن این تصاویر توهین‌آمیز کار درستی است؟ آیا توهین صریح ذیل آزادی بیان قرار می‌گیرد یا نفرت‌پراکنی؟
پدر این دخترِ دانش‌آموز از مسئولان مدرسه خواسته تا این آموزگار تعلیق و عذرخواهی رسمی نیز از سوی مدرسه ارائه شود. او گفت: «ما نمی‌توانیم توهین به پیامبر و اسلام را تحمل کنیم. وقتی من به مدرسه رفتم تا دخترم را بردارم، او‌گریه می‌کرد. او گفت که آنها چه دیده‌اند.» درست پس از این مسئله، این پدر با مسئولان مدرسه صحبت کرد و برای اداره‌های دولت استرالیا نامه نوشت.
گویا این کاریکاتور همان کاریکاتوری بوده است که مجله فرانسوی شارلی ابدو با چاپ آن در سال ۲۰۱۵ باعث اعتراضات گسترده در جهان اسلام شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در سایه عجز شورای امنیت دفاع مشروع ضروری است

وزیر امور خارجه

طنز/ امکانات خاص استرالیا

پاورقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.