سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دلیل سکوت و اهمال برخی رؤسای دانشگاه‌ها در قبال آشوب‌ها چیست؟!

دلیل سکوت و اهمال برخی رؤسای دانشگاه‌ها در قبال آشوب‌ها چیست؟!

بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند: دلیل بنیادین سکوت و اهمال رؤسای دانشگاه‌ها در قبال آشوب‌ها و تجاوزها به حریم معنوی و فیزیکی دانشگاه‌‌ها چیست؟ چرا هیچ اراده‌ای برای برخوردِ اهرم‌های درون‌‌دانشگاهی با این افراد دیده نمی‌شود؟
بسیج‌‌ دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تهران (دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، خواجه نصیر، شریف، بهشتی، علم‌وصنعت، و امام صادق(ع)، امیرکبیر) طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیرامون «وقایع تلخ این‌روزها و آشوب‌های دانشگاهی» تاکید کردند: دردمندانه باید گفت امروز دانشگاه توسط «اقلیتی خودخواه» از عرصه نقد و گفت‌وگو به «صحنه جولان آشوب‌گران هتّاک» تبدیل شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: سرویس‌های جاسوسی بیگانه اقدام به طراحی گسترده جنگ ترکیبی علیه امنیت و استقلال جمهوری اسلامی کرده‌اند. نشانه‌های این منازعه امروز بیش از هر زمان دیگری برای ملت ایران آشکار گشته است؛ تروریست‌ها در زاهدان و شیراز اقدام به جنایت بی‌رحمانه علیه مردم می‌کنند، گروه‌های جنایت‌کار کومله و حدکا مشغول تحرکات گسترده در غرب کشور هستند، دولت‌های منحوس رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلستان و سعودی خیالِ باطلِ جابه‌جایی مرزهای شمالی ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند، ضدّ انقلاب در خیابان‌های تهران و برلین علیه اصیل‌ترین ارزش‌های ملت ایران صف‌آرایی کرده و درنهایت ترورجو‌های به ظاهر دانشجو صحن مقدس دانشگاه‌ را میدانِ زیاده‌خواهی، هتاکی و حرمت‌شکنی‌های بی‌سابقه خویش قرارداده‌اند.
بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران در بخش دیگری از بیانیه تاکید کردند: هم‌پای خیابان، آشوبِ دانشگاهی نیز کلید خورده است؛ مسلماً دانشگاه جایگاه گفت‌وگو، تضارب آراء و سنگری برای مخالفت، نقد و حتی اعتراض اصیل دانشجویی است. اما متأسفانه این‌روزها این نهادِ مقدس مورد بهره‌کشیِ تجاوزگرانه دشمنان خارجیِ دین، ملت و دولت قرار گرفته است؛ برخی نیز آگاهانه یا ناآگاهانه در این تجاوزِ بی‌رحمانه مشارکت کرده‌اند و با هتّاکی‌، ضرب‌وشتم، کشف حجاب، توهین صریح به ارزش‌های اسلامی و نیز تعرض به اموال عمومی دانشگاه‌ها عرض‌اندام می‌کنند.
در ادامه بیانیه با اشاره به اینکه در حوادث اخیر با جریان اصیل دانشجویی مواجه نیستیم، آمده است: زیر سؤال بردن مدت‌دار اخلاق اصیل دانشگاهی تا چه زمانی تحمل خواهد شد؟ آیا دولت و وزارت علوم تصور کرده با یک حرکتِ اصیل دانشجویی مواجه است که اقدام به صدور حکم تعلیق و محرومیت از تحصیلِ اقلیّت هتاک و آشوب‌گر دانشگاهی نمی‌کند؟ به راستی دلیل بنیادین سکوت و اهمال رؤسای دانشگاه‌ها در قبال آشوب‌ها و تجاوزها به حریم معنوی و فیزیکی دانشگاه‌‌ها چیست؟ چرا هیچ اراده‌ای برای برخوردِ اهرم‌های درون‌‌دانشگاهی با این افراد دیده نمی‌شود؟
همچنین در این بیانیه آمده است: دردمندانه باید گفت امروز دانشگاه توسط «اقلیتی خودخواه» از عرصه نقد و گفت‌وگو به «صحنه جولان آشوب‌گران هتّاک» تبدیل شده است. البته از گذشته بوده‌اند هتاکان و حرمت‌شکنانی که دانشگاه را محفلِ هوچی‌گری خویش تلقی و اقدام به ضرب و شتم مخالفان فکری و نیز تعرض به حریم اموال عمومی دانشگاه می‌کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 پرتغال بابت تاریخ سیاه استعماری‌اش از آفریقا عذرخواهی کرد

مارسلو ربلو دِ سوسا» رئیس‌جمهوری پرتغال

طنز/ بابا نداشت!

جو بایدن، رئیس‌جمهور خُل و چِل آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.