سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جان‌باختن کودکان سرطانی در صنعا به دلیل مصرف داروهای آلوده

جان‌باختن کودکان سرطانی در صنعا به دلیل مصرف داروهای آلوده

محاصره هشت ساله مردم يمن از سوي ائتلاف متجاوز سعودي به ايجاد بحران انساني در يمن منجر شده و اين بحران اكنون جان كودكان سرطاني را به‌دليل كمبود دارو با خطر جدي مواجه كرده است.
هزينه‌هايي كه هشت سال جنگ ائتلاف سعودي بر مردم يمن تحميل كرد، تنها به هزينه‌هاي نظامي و اقتصادي محدود نيست، بلكه جنگ بزرگ‌ترين هزينه‌هاي خود را بر سلامتي و وضعيت بهداشتي شهروندان بويژه كودكان تحميل كرده است. طي بيش از هشت سال گذشته كه جنگ در يمن جريان داشته، ائتلاف سعودي با محاصره غيرانساني و ضدحقوق بشري تلاش كرد تا هزينه جنگ براي يمني‌ها را افزايش دهد. محاصره جنگ زدگان يمني نه تنها به بحران انساني ناشي از قحطي و بحران غذايي منجر شد، بلكه دسترسي يمني‌ها به امكانات بهداشتي و درماني را به شدت كاهش داد. شرايط محاصره در بيش از هشت سال گذشته به كمبود دارو منجر شد و همين كمبود و فقدان دارو، بازار قاچاق را در يمن رواج داد. طي چند روز گذشته نيز وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن فهرستي از داروهای آلوده را براي ممنوعيت مصرف منتشر کرد، اما اين وزارتخانه روز يكشنبه اعلام كرد كه حداقل 10 کودک مبتلا به سرطان خون به‌دليل مصرف داروهاي قاچاق جان باخته‌اند. اين وزارت‎خانه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که 19 کودک 3 تا 15 ساله که در «بیمارستان کویت» صنعا به علت ابتلا به سرطان خون بستری هستند بر اثر دریافت «دارویی آلوده که توسط یک داروخانه خصوصی به صورت قاچاق وارد شده» وضعیتشان وخیم گزارش شده است و 10 تن از این کودکان جان خود را از دست داده و وضعیت یک کودک هم بسیار وخیم است و 8 کودک دیگر نیز درگیر عوارض این داروهاي قاچاق هستند.

قحطي يمن به دليل محاصره
یمن در طول سال‌هاي اخیر شاهد بزرگ‌ترین محاصره و تجاوزگری جهان بوده است. متجاوزان بعد از ویران کردن ساختار زیربنایی یمن و بمباران بیمارستان‌ها و مزارع و بازارها و چاه‌های آب، فرودگاه صنعا را از اوت سال 2016 میلادی و سپس همه بنادر مهم یمن را بستند.ائتلاف متجاوز سعودي، محدودیت‌ها و روند بازرسی سختگیرانه‌ای را بر همه محصولات وارداتی يمن اعمال مي‌كند، به گونه‌ای که این امر باعث مي‌شود که تاریخ مصرف بسیاری از کالاها به دلیل انباشت طولانی مدت در مبادی ورودی تمام شود. این وضعیت به نوبه خود باعث تشدید وخامت اوضاع انسانی شده و امنیت غذایی و بهداشتی یمن را تهدید مي كند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مردم در سراسر کشور دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید کردند

وفاداری خود به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پیش چشم دوست و دشمن قرار دادند.

سرود،دین بی ولایت ول معطلیه

ويدئو/ نوای شیرین لری نهاوندی در حسینیه معلی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.