سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تکرار فاجعه «دشت برچی» کابل انتحاری‌ها این بار 23 دانش‌آموز شیعه را به شهادت رساندند

تکرار فاجعه «دشت برچی» کابل انتحاری‌ها این بار 23 دانش‌آموز شیعه را به شهادت رساندند

در پی حمله‌‌ای انتحاری به مرکزی آموزشی واقع در محله شیعیان در مرکز افغانستان، بیش از 50 دانش‌آموز افغانستانی به شهادت رسیده یا زخمی شدند. احتمال افزایش شمار شهدا «بالا» گزارش شده است.

صبح روز گذشته انفجاری مهیب محله مرکز افغانستان را لرزاند. به گفته رسانه‌های این کشور، این انفجار در محله برچی واقع در شهر کابل رخ داده و از سوی عناصر انتحاری تروریستی طراحی و اجراء شده است. به گفته شاهدان، عناصر تروریستی ساعت 7:30 دقیقه صبح به وقت محلی یک مرکز آموزشی را که در حال برگزاری آزمون آزمایشی کنکور بوده، مورد هدف قرار دادند. منابع خبری محلی از افغانستان می‌گویند که مهاجمان ابتدا محافظ این مرکز آموزشی را هدف گلوله قرار داده و بعد از آن وارد این مرکز آموزشی شدند و…

مجروحین این حادثه تروریستی، به کمک مردم فورا به بیمارستان منتقل شده‌اند. داعش که ساخته مراکز اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی است، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. عناصر گروه تروریستی داعش پیش از این هم بارها به مراکز آموزشی در غرب کابل حمله کرده‌اند.

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که در این انفجار دست‌کم ۲۰ نفر شهید و ۳۵ دانش‌آموز دیگر نیز مجروح شده‌اند. خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل اطلاعات تکمیلی درباره این حمله انتحاری ارائه کرده و گفته: «بر اساس آمار اولیه دست‌کم 19 نفر در حمله‌ امروز در مرکز آموزشی «کاج» جان باخته‌ و بیست‌وهفت تن دیگر زخمی شدند.» برخی مابع اما شمار شهدا را 23 و بعضا حتی 32 نفر هم اعلام کرده‌اند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این حمله ددمنشانه طی پیامی در حساب توئیتر نوشته: «طالبان  حمله به مرکز آموزشی کاج را وحشت بزرگ خوانده و آن را به شدت محکوم می‌کند. اقدامات جدی برای کشف و مجازات عاملان انجام خواهد شد.» سفارت کشورمان در افغانستان هم این حمله تروریستی را محکوم کرده است.

گفتنی است، دشت برچی عمدتا محل زندگی شیعیان افغانستان است. اهالی این منطقه طی یک سال اخیر بارها هدف حملات کور گروه‌های تروریستی بوده‌اند. تروریست‌ها پیش از این مراکز آموزشی موعود، کوثر دانش، ممتاز، مکتب سیدالشهدا و مکتب عبدالرحیم شهید را هدف حمله قرار داده و ده‌ها دانش‌آموز دختر و پسر را به خاک و خون کشیده‌اند. طالبان که پس از ده‌ها جلسه با آمریکایی‌ها، قدرت را در افغانستان به دست گرفت، بارها مدعی شده بود کار تروریست‌های داعش را یکسره کرده است!

جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته و پس از شکست داعش در عراق و سوریه، نسبت به تحرکات آمریکا در انتقال تروریست‌های شکست‌خورده به افغانستان هشدار داده و تلاش آمریکا برای بازآرایش داعش در همسایگی شرق کشورمان را به مجامع بین‌المللی گوشزد کرده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کشف ۱۰ تن مواد محترقه پرخطر؛ افزایش ۶۷ درصدی جانباختگان حوادث چهارشنبه‌سوری+فیلم

سردار منتظرالمهدی

مزاحمان چهارشنبه‌سوری و خودروی آنها تا پایان تعطیلات عید در بازداشت و توقیف خواهند بود

سردار احمدرضا رادان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.