سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / یک شهر در توفند ویران شد

یک شهر در توفند ویران شد

فرماندار ایالت فلوریدا در آمریکا گفته است که شهر «فورت مایرز» این ایالت در پی شدت گرفتن توفند «ایان» ویران شده است.

این یکی از خطرناک‌ترین توفندهایی است که آمریکا در سال‌های اخیر به خود دیده است. توفند «ایان» در عین حال ۲.۴ میلیون خانه و کسب‌وکار را در فلوریدا بدون برق گذاشته است. فرماندار ایالت فلوریدا، این توفند را رویدادی خواند که هر ۵۰۰ سال یک بار اتفاق می‌افتد.

«ران دسنتیس» همچنین نسبت به آسیب‌های بی‌سابقه به سواحل مرکزی غربی هشدار داد و گفت که ارتباط با بسیاری از مراکز قطع شده است. تیم‌های جست‌وجو و نجات در تلاش برای دسترسی به افراد در معرض خطر هستند و تعداد تلفات هنوز مشخص نیست.

توفند به سمت دریا حرکت کرده است اما دیروز هشدار توفند در امتداد خط ساحلی این ایالت صادر شد.

این توفند تاکنون خسارات فراوانی به ویژه در فلوریدا به بار آورده و گزارش‌های محلی حاکی از احتمال برجای ماندن تلفات است. تا کنون مرگ یک مرد ۷۴ ساله در حادثه‌ای مرتبط با این توفند تأیید شده است.

«ایان» اکنون به یک طوفان گرمسیری تنزل یافته، با این حال به مردم هشدار داده می‌شود که همچنان به پناه گرفتن در جاهای امن ادامه دهند چون باد و باران شدید در سراسر ایالت در حال چرخش است.

به گزارش بی‌بی سی، روز پنج‌شنبه شرکت‌های هواپیمایی در مناطق طوفان زده، دو هزار پرواز را لغو کردند و بیش از هزار پرواز نیز برای روز جمعه لغو شده‌ است.

گفتنی است، توفَند به یک سامانه جوی به شدت متلاطم گویند که مشخصه آن یک مرکز کم فشار است که همراه با بارندگی شدید توأم با بادهای با سرعت و سیلاب است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از شعار زن، زندگی، آزادی در اروپا و آمریکا چه خبر؟!‌

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا

یک عده نمی‌خواهند در شهر کار انجام شود!

دکترعلیرضا زاکانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.