سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مسابقه اینترنتی کشوری  _ بسوی نورالله  

مسابقه اینترنتی کشوری  _ بسوی نورالله  

 متن را ببینید : مسابقه بسوی نور

مسابقه اینترنتی کشوری

 بسوی نورالله  

۱۱۰ جایزه‌ نقدی‌

مبلغ هر جایزه ۴۰۰هزار تومانی

به ۱۱۰ نفر اهدا می‌شود

جهت اطلاع از جزئیات‌ این #مسابقه_بزرگ وارد شوید

http://eitaa.com/joinchat/2843344896C652a978a9a

.

مقدمه :
سپاس خدایی را که آسمانها و زمین را آفرید و ظلمت و نور را قرار داد.
سپاس خدایی که شب و روز را و برطرف کردن تاریکی شب توسط نور را آیه و نشانهای از هدف آفرینش خود قرار داد.
و سالم و صلوات خداوند بر پیامبر اسالم ص و خاندان مکرّم ایشان که نور خدا در آسمانها و زمین هستند وخداوند به وسیله ایشان ظلمتها را برطرف میکند همچنان که با حضور و والیت ایشان در زمین، خداوند مؤمنان را از ظلمتها به سوی نور بیرون میبرد در حالی که شیطان و طاغوت، پیروان خود را به ظلمتها رهنمون میکنند.
یکی از بزرگترین کارهای این بزرگواران، تبیین مصادیق نور و ظلمت بود که انسانها را به خوبیها و کارهای نیک دعوت کردند که در قیامت به صورت نور جلوه خواهد کرد و از گناه و ظلم بازداشتند که در قیامت به صورت ظلمت و تاریکی جلوه خواهد کرد.
و یکی از مصادیق این انوار، وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است که از ابتدای خلقت فرشتگان در آسمانها، با تعلیم تهلیل و تسبیح و تقدیس به آنها، مسیر بندگی خدا را به ایشان نشان داد و پس ازخلقت حضرت آدم علیه السلام و نسل او، با نور خود مسیر حرکت در راه خدا را برای ایشان روشن ساخت و درظلمت ها به یاری ایشان شتافت و پیامبران خدا پیوسته از فضائل او برای اقوام خودشان سخن می گفتند تا اینکه خداوند بر مؤمنان منّت نهاد و ایشان را به همراه بزرگترین رسولش به دنیا فرستاد تا یاور و وصیّ او باشد.
و خداوند از نسل او و فاطمه سلام الله علیها ، یازده نور را به دنیا آورد تا با نورافشانی خود، مسیر حرکت به سوی خدا را برای بندگانش روشن کنند و نور خدا را در قلب مؤمنان بتابانند و زمینه را برای رشد آنها فراهم کنند.
همانطور که در خطبه غدیریه، سیدمان محمد مصطفی ص میفرمایند:

» مَعَاشِرَ النَّاسِ آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی ]التغابن8] أُنْزِلَ مَعَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها ]النساء47 ] مَعَاشِرَ النَّاسِ النُّورُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِیَّ مَسْلُوکٌ ثُمَّ فِی عَلِیٍّ ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إِلَى الْقَائِمِ الْمَهْدِیِّ …

 اى مردم! ایمان بیاورید به خدا و رسول خدا و نورى که با او فرو فرستاده شده است، پیش از آنکه چهره هایى را هالک کنیم و آنها را واژگونه سازیم. اى مردم! نور از جانب خداوند عزّ و جلّ در من نهاده شده و سپس درعلى و پس از او در نسل اوست تا قائم که مهدى عج است …

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تفسیر آیه اهدنا الصراط المستقیم

حکایت خوبان 

شرایط فعلی جامعه و نوع نگاه مسئولین، سران سه قوا و مجموعه های تحت مدیریت شان به حوادث اخیر چگونه است ؟(بخش دوم)

فهم برنامه ی خدا در صحنه ها چگونه میسر است؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.