سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کناره‌گیری آیت الله حائری از مرجعیت تقلید شیعیان عراق

کناره‌گیری آیت الله حائری از مرجعیت تقلید شیعیان عراق

 کناره‌گیری آیت الله حائری از مرجعیت تقلید

 اقدامی بسیار مهم و اثر گذار در عراق توسط یکی از مراجع معروف عراق(آیت الله حائری جانشین آیت الله محمد صادق صدر بزرگ جریان صدر عراق)

کناره گیری آیت الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع عراقی از مرجعیت، در عرف علماییِ شیعی معاصر، اقدامی بی همتا است. ایشان در بیانیه ای تأکید کردند، نظر به مشکلات جسمی و بالا رفتن سن، امکان انجام شئون مرجعیت را از دست داده، و از تاریخ این بیانیه پایان عهده داری مسئولیت سنگین مرجعیت را اعلام می کند.
🔹🔹🔹 ایشان پیروان خودشان را برای مرجعیت آیت الله خامنه ای توصیه کرده‌اند و رهبر انقلاب اسلامی را شایسته ترین فرد برای رهبری امت اسلامی در شرایط فعلی دانسته است.

آیت الله حائری پس از شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر، مدتی بعنوان فقیه حزب دعوت اسلامی عراق تعیین شد، و سال ها است، مرجعیت دینی جمعی از مردم عراق، به ویژه علاقمندان به شهید محمد باقر صدر، و شهید محمد صادق صدر را برعهده داشته است. او بدون نام بردن از مقتدا صدر،خطاب به علاقمندان به دو صدرِ شهید، گفته، علاقمندی به شهدا، بدون ایمان و عمل صالح و راهروی از راه آنان کافی نیست، و کسی که برای رهبری بنام آن دو شهید، و تفرقه میان عراقی ها و شیعیان تلاش می کند، و از شروط رهبری همچون اجتهاد برخوردار نیست، صدری نیست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شگفتی دیگر از سوی جبهه مقاومت

مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار از خاک عراق یک مرکز حیاتی در تل آویو را هدف قرار داده

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان

مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات

4 دیدگاه

  1. مرد خدا یعنی این، مبارزه با نفس، و دل نبستن به مقام و دنیا و…

  2. خدای خالق و برنامه ریز، گویا حوادث را طوری ترتیب می‌دهد که کم کم شخصیت های مطرح و مراجع، همچون ابر، کنار می‌روند تا خورشید برگزیده خدا در این زمانه، خوش بدرخشد و جبهه حق با رهبری واحد، دمار از روزگار طغیانگران و بی تقوایان در آورد تا به ظهور منجی عج نزدیک تر شویم ان‌شاءالله

  3. سید محمودرضا مرندی

    باسمه تعالی
    این مرد ثابت کرد که مرد خداست و دنیا در نظرش بی ارزش است. خداوند حفظش کند.

    • چقدر خوب میشد مراجع تقلید ایران هم،
      از این عالم متقی مومن به ولایت فقیه عبرت بگیرند..
      وقبل از حلول فوت شأن مقلیدشان را به سمت تبعیت و اطاعت از
      امام خامنه‌ای ایده الله تعالی سوق دهند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.