سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تداوم درگیری‌های مسلحانه در بغداد؛ آژیرهای هشدار در سفارت آمریکا به صدا درآمد

تداوم درگیری‌های مسلحانه در بغداد؛ آژیرهای هشدار در سفارت آمریکا به صدا درآمد

رسانه‌های عراقی بامداد سه‌شنبه از وقوع تیراندازی‌های مجدد و شنیده‌شدن صدای چند انفجار در منطقه سبز واقع در مرکز بغداد خبر می‌دهند.

 در ادامه درگیری‌های مسلحانه در عراق به دلیل آشوبگری حامیان جریان صدر به رهبری «سید مقتدی صدر»، تیراندازی‌ها در منطقه سبز بغداد ادامه دارد.

رسانه‌های عراقی بامداد سه‌شنبه از وقوع تیراندازی‌های مجدد در مجاورت منطقه سبز واقع در مرکز بغداد خبر می‌دهند.

به نوشته کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، گفته می‌شود در استان بصره نیز درگیری‌های مسلحانه شدیدی رخ داده است.

 برخی منابع عراقی نیز گزارش دادند به دلیل اصابت یک خمپاره در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز، آژیرهای هشدار در این مجتمع به صدا درآمدند.

منابع محلی نیز می‌گویند بر اثر شلیک چند خمپاره به منطقه سبز و تشدید درگیری‌ها، صدای چند انفجار در این منطقه شنیده شد.

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز دوشنبه مدعی شد که از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور بیانیه وی آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند.

حامیان جریان صدر نیز در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف این منطقه به راه افتاده و برخی در حمایت از مقتدی صدر شعار می‌دهند و برخی نیز تلاش دارند وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی شوند. بر روی پل «المعلق» نیز نیروهای ویژه مستقر شده‌اند تا مانع ورود دیگر حامیان صدر به منطقه سبز شوند، همزمان تمامی درهای منطقه سبز نیز بسته شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی مقابل آن‌ها مستقر شده‌اند.

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند. به گفته کارشناسان امید می‌رود تا با کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی، به مرور بساط چنین تجمعات و آشوبگری‌ها نیز برچیده شود.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح با فراخواندن همگان به آرامش، از همه طرف‌ها خواست که استفاده از سلاح‌های گرم و تیراندازی را متوقف کنند.

خ

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جنایات وحشیانه، نظامیان اشغالگر آمریکا در حق مردم افغانستان

ويدئو/ جنایات وحشیانه آمریکا

چه کسی باور می‌کرد در دانشگاه‌های آمریکا شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند؟

حسن رحیم‌پور ازغدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.