سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 6 میلیون افغانستانی حتی یک وعده غذا برای خوردن ندارند

6 میلیون افغانستانی حتی یک وعده غذا برای خوردن ندارند

«مری آلن» رئیس‌برنامه جهانی غذا در امور افغانستان درباره بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم این کشور هشدار داده و گفته بیش از

6 میلیون افغانستانی حتی یک وعده غذا برای خوردن ندارند.

ملت مظلوم افغانستان این روزها با بحران‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. در یک سالی که از خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور می‌گذرد از یک سو میلیاردها دلار پول مردم افغانستان در بانک‌های آمریکا بلوکه شده و دولت بایدن هر روز برای ندادن این پول‌ها بهانه تازه‌ای جور می‌کند و از سوی دیگر نیز بحران اقتصادی میلیون‌ها افغانستانی را به زیر خط فقر کشانده طوری که آنها قادر نیستند روزانه حتی یک وعده غذا بخورند.

سازمان ملل طی ماه‌های گذشته بارها نسبت به تشدید بحران گرسنگی در این کشور هشدار داده است. حالا «مری آلن» رئیس‌برنامه جهانی غذا در امور افغانستان نیز روز یکشنبه  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که این سازمان برای کمک و مقابله با گرسنگی در افغانستان به حمایت جهانی نیاز دارد. به گفته او 6 میلیون نفر در افعانستان گرسنه‌اند و نمی‌توانند حتی یک وعده روز غذا بخورند. معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه برای افغانستان نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری اسپوتنیک با اینکه «وضعیت بشردوستانه در افغانستان به افول خود ادامه می‌دهد» هشدار داده «صبر مردم افغانستان تمام شده است…این کشور بسیار فقیر است. مردم افغانستان از صبر کردن خسته شده‌اند و این در حالی است که وضعیت بدتر و بدتر می‌شود. سال‌هاست که آنها شاهد جنگ و درگیری‌هایی بوده‌اند. مردم هیچ پس‌اندازی ندارند. وضعیت بانکداری بسیار بحرانی است. طی چهار سال اخیر، دو سال پی‌درپی خشکسالی بوده و…»

مردم کودکانشان را می‌فروشند

وی این را هم گفته که: «سختی زندگی باعث شده که برخی از مردم اعضای بدن یا حتی کودکان خود را بفروشند. حدود ۱۹ الی ۲۰ میلیون افغان به کمک‌های بشردوستانه احتیاج دارند. حدود ۲۵ میلیون در فقر زندگی می‌کنند و این رقم نسبت به سال ۲۰۱۶ (۲۰ میلیون) افزایش داشته است».الکباروف در ادامه تصریح کرد «سازمان ملل دست کم ۵ میلیارد دلار یا بیشتر نیاز دارد تا وضعیت اقتصادی افغانستان را به ثبات برساند».وی اظهار کرد: «ما ۴ میلیارد دلار خواستیم. آنها حتی ۲ میلیارد دلار هم به ما ندادند. این کمبود بزرگ است. در ماه‌های اخیر، قیمت سبد مصرف‌کننده به دلیل وضعیت جهان و افغانستان ۲۹ درصد افزایش داشته است. در نتیجه، حتی آن ۴.۴ میلیارد دلار هم کافی نخواهد بود. اگر ما ۵ میلیارد دلار یا بیشتر جمع کنیم، ممکن است به پایداری و ثبات این وضعیت کمک کند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اینجا افغانستان است از هر 3 نفر یک نفر غذایی برای خوردن ندارد

ناامنی حاد غذایی

هماهنگی دیپلماسی و میدان راز موفقیت عملیات «وعده صادق»

عملیات گسترده پهپادی و موشکی «وعده صادق» جلوه و تبلور هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه دیپلماسی و نهادهای عملیاتی و میدانی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.