سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شکست هر 4 رئیس‌جمهور آمریکا در افغانستان

شکست هر 4 رئیس‌جمهور آمریکا در افغانستان

رئیس‌پیشین ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعتراف کرده که جنگ آمریکا در افغانستان از زمان بوش پسر تا بایدن ترکیبی از شکست‌های نظامی و دیپلماتیک بود.

مسئله شکست آمریکا در افغانستان و فرار خفت بار از این کشور در تابستان سال گذشته احتمالاً از موضوعاتی است که برای سال‌های سال در محافل رسانه‌ای و سیاسی دنیا مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت. رئیس‌پیشین ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در اظهارنظری تازه اعتراف کرده جنگ افغانستان شکستی برای چهار دولت آمریکا(بوش پسر، اوباما، ترامپ و بایدن) در دو دهه گذشته بوده است.

«پاکستان تودی» هم در این باره به نقل از مکنزی نوشته «آمریکا درگیر ملت‌‌سازی شکست‌خورده در افغانستان شد و بر اجرای الگوی غربی حکومتداری در این کشور پافشاری می‌کرد که اشتباه بود…من نمی‌دانم که افغانستان با مدل غربی قابل اداره است یا نه اما می‌دانم که افغانستان با الگوی بومی بهتر اداره می‌شود. ما به واقعیت‌های این کشور در صحنه توجه بسیار کمی داشتیم.» رئیس‌پیشین سازمان تروریستی سنتکام در ادامه تاکید کرد: «افغانستان هنوز بستری برای تهدید علیه آمریکا است، زود است بگوییم در این کشور جنگ‌زده چه اتفاقی می‌افتد.» ژنرال فرانک مکنزی از سال 2019 تا‌آوریل 2022(12 فروردین) ریاست سنتکام را بر عهده داشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ/ شریک جرم

مرگ بر آمریکا ،دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

روزی روزگاری در آمریکا

پاورقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.