سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / امتحان جامع و نقش امام حسين (علیه السلام) در آن _ بخش اول

امتحان جامع و نقش امام حسين (علیه السلام) در آن _ بخش اول

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

عنوان : امتحان جامع و نقش امام حسين (علیه السلام) در آن (1)

امتحان جامع چيست ؟

    حتما شنیده ایم که قبل از ظهور امام زمان(عجّل‌ الله تعالی فرجه) خداوند، خلايق را به فتنه هاي بزرگ و صحنه هاي سخت مبتلا مي كند. اما این فتنه ها چیستند و چرا باید واقع شوند؟

آیا این صحنه ها فی البداهه واقع می شوند و مردم غافلگیر می شوند؟! یا قبل از آن، خداوند نمونه هایی از آن صحنه ها و درس لازم این صحنه ها را برای مردم بازگو می کند؟

   اگر از منظر رشد به این صحنه ها نگاه کنیم قطعا خداوند هدفی از برپایی این صحنه ها دارد و آن “رشد بشر” هست و حتما انواع درسهايي را كه برای گذران این صحنه ها لازم هست خداوند درخلال تاريخ به انسان نشان داده و گوشزد کرده وگرنه قطعا هدف او از برپایی این صحنه ها، کشتن و از بین بردن انسانها نیست.

بنابراین با این منظر و با توکل به خداوند متعال باید نگاهی دوباره به تاریخ کنیم و این درسها را پیدا کنیم.

    در این راستا وقتی به قرآن و احادیث مراجعه می کنیم متوجه می شویم که “مجموعه ای از دروس” مورد نیاز بشر هست نه یک درس! و بعد از بررسی به این نتیجه می رسیم که بالاخره خداوند تمامی این درسها را زمانی از انسان مطالبه خواهد کرد و آن زمان همان “دوران آخر الزمان” است که دوران آستانه ظهور موعودمان هست.  آن زمان، زمان برگزاری آزمون جامع الهی هست.

    امتحان جامع شروع مي شود و تمام انسانها بايد هر درسي را كه خداوند در خلال تاريخ بشر براي انسانها گذاشته، ياد بگيرند و در امتحان جامع بايد امتحان بدهند و قبول شوند وگرنه دچار عذاب الهی در صحنه هایی سخت خواهند شد.

 زمان شروع امتحان جامع:

    شروع این آزمون یا امتحان جامع نشانه هایی دارد و با « نشان دادن» شروع مي شود. با صيحه آسماني، با طلوع خورشيد از مغرب و چند نشانه بزرگ ديگر.

دروس امتحان جامع:

تعدادی از دروس امتحان جامع، صفات ذیل هستند:

عزم نسبت به اهل بیت (علیهم السلام)، نحوه مواجهه با شیطان، تبعیت از هدایت، خلوص در دینداری، امتحان دین کامل و امتحان دین مرضی.

که ان شاءالله در بخش های بعدی توضیح داده خواهند شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اصلاح تفکر مهدویت از نگاه شهید مطهری

ويدئو/ تلقی کودکانه از فلسفه مهدویت

در مورد مسئله‌ی مهدویّت و امام زمان (سلام الله علیه) حرف گفتنی بسیار است

با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.