سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نماینده ایران رتبه دوم در مسابقات اختراع برتر جهان را کسب کرد

نماینده ایران رتبه دوم در مسابقات اختراع برتر جهان را کسب کرد

نشان نقره‌ به‌عنوان مخترع برتر جهان در سال ۲۰۲۲ توسط فدراسیون جهان اختراعات به دکتر رضاباباخانی، اعطا شد.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات ویژه مخترعان و نوآوران عضو فدراسیون (INV Members) ۱۹ لغایت ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ به‌صورت آنلاین با محوریت کشور سوئیس برگزار گردید.

این مسابقات تنها ویژه مخترعان عضو فدراسیون که اختراعات آنها پیش‌تر مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته است، بوده و کلیه مخترعان و نوآوران از سراسر جهان که موفق به دریافت گواهی عضویت INV شده‌اند می‌توانستند به‌صورت رایگان در این مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ شرکت نمایند.

در این رویداد اختراعات و نوآوری‌های ارائه‌شده توسط هیئت داوران بین‌المللی فدراسیون جهانی متشکل از ۳۵ نفر از ۳۰ کشور جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است که پس از بررسی و اعلام نظر تیم داوری درخصوص طرح‌های ارائه شده، اختراع پلتفرم هوشمند طراحی و ترسیم نقشه‌های ساختمانی مبتنی بر داده‌کاوی و هوش مصنوعی دکتر رضا باباخانی (مدیر و مؤسس لابراتوار معماری و هوش مصنوعی مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم و تحقیقات تهران) موفق به دریافت نشان نقره‌ به‌عنوان مخترع برتر جهان در سال ۲۰۲۲ شد.

اختراع وی با عنوان پلتفرم هوشمند طراحی و ترسیم نقشه‌های ساختمانی مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی تکاملی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق ثبت شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در گفت‌وگو با مخترع جوان عنوان شد| تقدیر رهبر انقلاب مهم‌ترین دلخوشی‌ام است/از اخترعات کرونایی تا ساخت پهباد

مخترع جوان و مستعد مازندانی گفت: مهم‌ترین دلخوشی و امیدآفرینی برای کار بیشتر تقدیر و مقام معظم رهبری از اختراعات و اقداماتم بود، باعث افتخار است که شرح اختراعاتم به رهبر انقلاب اسلامی گزارش داده شد و معظم‌له در لوح سپاس، دست نوشته و هدیه ارزشمند چفیه متبرک از بنده به عنوان یک چهره علمی نام برده و قدردانی داشتند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.