سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نخست‌وزیر اسبق انگلیس خطاب به مردم انگلیس: «منتظر گرسنگی و سرما باشید»

نخست‌وزیر اسبق انگلیس خطاب به مردم انگلیس: «منتظر گرسنگی و سرما باشید»

این بار نوبت به نخست‌وزیر پیشین انگلیس رسید که ضمن هشدار درباره عواقب اقتصادی جنگ اوکراین، به انگلیسی‌ها که در میان کشورهای اروپایی بیشترین فشار اقتصادی را متحمل شده‌اند بگوید «اگر فکری نشود و اوضاع به همین منوال ادامه یابد مردم باید منتظر گرسنگی و سرمای شدید در زمستان امسال باشند.»
نگرانی‌ها از بحران انرژی در غرب زیر سایه جنگ اوکراین روز به روز بیشتر می‌شود. چندی پیش نهاد بین‌المللی رسانه‌ای «پراجکت سیدنیدکت» در گزارشی با تاکید بر عمیق‌تر شدن بحران انرژی در جهان نوشته بود بحران کنونی انرژی ممکن است حتی از شوک نفتی دهه 70 میلادی نیز عمیق‌تر شود. در اروپا مقامات نسبت به ورود اقتصادهای بزرگ حوزه یورو به رکود هشدار می‌دهند. همزمان نگرانی‌ها از زمستان بدون نفت و گاز روسیه در اروپا به اوج خود رسیده است.

در انگلیس نخست‌وزیر پیشین این کشور هشدار داده «اگر دولت کشورش دست به اقدامی نزند و اوضاع همین‌طور ادامه یابد مردم امسال در سرما و گرسنگی دست و پنجه نرم خواهند کرد.»

«گوردون براون» در مصاحبه با «اسکای نیوز» با هشدار درباره «رسیدن فقر در انگلیس به سطحی تاریخی»گفته: «شکی نیست که اگر اکنون دست به اقدام نزنیم، ماه اکتبر (مهر) مردم بدون غذا و در گرسنگی و سرما خواهند بود…باید خیریه‌ها  و سازمان‌ها دست به اقدام فوری بزنند. معتقدم زمان آن رسیده که دولت کاری انجام دهد. خلاء در مرکز قدرت واقعاً باید پایان یابد.» این سیاستمدار سابق انگلیسی افزود، در حال حاضر در شهر زادگاه خود شاهد سطحی از فقر است که هرگز گمان نمی‌کرد دوباره تکرار شود.

در انگلیس چهارشنبه هفته گذشته حدود 40 هزار کارگر حمل‌ونقل ریلی انگلیس در اعتراض به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها طی چند دهه اخیر، دست به اعتصاب سراسری زدند. دبیرکل اتحادیه ملی حمل‌ونقل ریلی و دریایی انگلیس گفته، با توجه به اینکه دستمزدها با سرعت تورم این کشور هم‌خوانی ندارد، اجرای این اعتصاب ضرورت پیدا کرده است.
برق دزدی در انگلیس
از سوی دیگر همزمان با افزایش قبوض برق و گاز در انگلیس به دلیل بحران انرژی اخیر برق دزدی در این کشور رکورد شکسته است. به گزارش ایسنا، آمار جدید منتشره از سوی وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد شمار افرادی که سال میلادی گذشته در انگلیس و ولز برق دزدیدند، افزایش پیدا کرده است. نیروی پلیس ۳۶۰۰ مورد گزارش استفاده تقلب‌آمیز از برق در مدت ۱۲ ماه منتهی به مارس سال ۲۰۲۲ (اسفند 1400) دریافت کرد که ۱۳ درصد افزایش در مقایسه با سال پیش داشت و بالاترین سطح از زمان آغاز ثبت این آمار در سال ۲۰۱۳ بود. افزایش برق دزدی پس از دعوت یک وب سایت از مردم برای عدم پرداخت قبوض برق، روی داد. تقریبا یک سوم معادل ۱۱۰۰ مورد برق دزدی بین ژانویه تا مارس(دی تا اسفند) روی داده است که دو برابر آمار ثبت شده در دو زمستان گذشته است.برق دزدی معمولا با دستکاری سیم یا کنتور برق انجام می‌شود و بی‌نهایت خطرناک است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، حداکثر مجازات برق دزدی، پنج سال زندان است اما در ۵۷ درصد موارد در سال گذشته، هیچ مظنونی شناسایی نشد و تنها هفت درصد موارد به تفهیم اتهام یا احضار شدن به دادگاه، منجر شد.در این بین، گاردین گزارش کرد پس از هشدار نروژ درباره احتمال محدود شدن صادرات برق این کشور، مصرف کنندگان انگلیسی ممکن است با قبوض بالاتر و احتمالا کمبود نیرو در زمستان امسال رو‌به‌رو شوند.

انگلیس از طریق یک کابل زیردریایی در دریای شمال، برق تولید شده با نیروی برق آبی را از نروژ دریافت می‌کند. با این حال سطح آب در نروژ امسال به حدی پایین آمده که دولت نروژ تصمیم گرفته است مصرف کنندگان داخلی را نسبت به مشتریان بین‌المللی، در اولویت قرار دهند.

میانگین سالانه قبوض برق و گاز در انگلیس پس از این که دولت این کشور سقف قیمت را حذف کرد، از ۱۴۰۰ پوند در اکتبر سال ۲۰۲۱(مهر 1400) به ۲۰۰۰ پوند افزایش پیدا کرد. یک افزایش سنگین دیگر در اکتبر سال ۲۰۲۲(مهر 1401) پیش‌بینی می‌شود.در ابتدا پیش‌بینی شده بود میانگین قبوض انرژی در پاییز به ۲۸۰۰ پوند می‌رسد اما جدیدترین پیش‌بینی، ۳۳۵۸ پوند است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

فقط خودمان بودیم.

عبدالله گنجی آنچه مهم‌تر است اینکه در آن شب مدافعان مقابل ما، چهار قدرت اتمی دنیا، یعنی امریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل بودند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.