سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اولین رئیس‌جمهور چپگرای تاریخ کلمبیا سوگند خورد

اولین رئیس‌جمهور چپگرای تاریخ کلمبیا سوگند خورد

اولین رئیس‌جمهورضدآمریکایی و چپگرای تاریخ کلمبیا در حضور صدها هزار نفر از جمله هیئت‌های رسمی از کشورهای مختلف در «بوگوتا» سوگند خورد و بدین ترتیب یکی از «آمریکایی‌ترین» کشورهای آمریکای لاتین، به جرگه «ضدآمریکایی‌ها» پیوست!
بر تعداد چپ‌های ضدآمریکایی در آمریکای لاتین به طور مرتب اضافه می‌شود و قطعا این مسئله، موضوعی نیست که خوشایند غرب باشد. طی سال‌های اخیر در مکزیک، پاناما، آرژانتین، بولیوی، پرو، هندوراس و شیلی دولت‌های چپگرا به پیروزی رسیده‌اند. گفته می‌شود در انتخابات آتی ریاست جمهوری برزیل نیز چپ‌ها به رهبری داسیلوا از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردارند. آخرین مورد نیز کلمبیاست که خرداد ماه گذشته در آن «گوستاوو پترو» به عنوان اولین رئیس‌جمهور چپگرای تاریخ این کشور به قدرت رسید. سیاستمدار ۶۲ ساله و شهردار پیشین کلمبیایی، با برنامه‌هایی برای «اصلاحات عمیق» در کشوری که درگیر نابرابری اقتصادی و خشونت مواد مخدر است، جای «ایوان دوکه» را که بسیار نامحبوب و در عین حال گوش به فرمان آمریکا بود گرفت.
 به گزارش ایرنا «پترو »در تحلیف خود گفته: «به خداوند سوگند یاد می‌کنم و به مردم قول می‌دهم که قانون اساسی و قوانین کلمبیا را صادقانه اجرا کنم.» وی در مراسمی در بوگوتا در آستانه تحلیف خود نیز تاکید کرد که دولت او که باید از حمایت اکثریت چپ‌گرای کنگره برخوردار باشد، هدفش آن است که «آنچه را که در طول قرن‌ها وجود نداشته به کلمبیا بیاورد؛ یعنی آرامش و صلح. »
سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم تحلیف «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور جدید کلمبیا حضور داشت. در جریان مبارزات انتخاباتی، پترو قول داده بود در دوره چهار ساله‌اش مالیات ثروتمندان را افزایش دهد، روی مراقبت‌های بهداشتی و آموزش سرمایه‌گذاری کند، و پلیس را پس از سرکوب وحشیانه اعتراضات ضد نابرابری در سال گذشته که در سطح بین‌المللی محکوم شد، اصلاح کند.او متعهد شده است که اکتشاف نفت را متوقف کند، انرژی پاک را ترویج کند و روابط دیپلماتیک و تجاری با دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا را که از سال ۲۰۱۹ به حالت تعلیق درآمده است، دوباره فعال کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاههای سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد

ادامه خشونت پلیس علیه خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی

بازداشت شدگان در جریان اعتراضات ضد صهیونیستی آمریکا به ۱۷۰۰ دانشجو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.