سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نخستین چیزی که خدا خلق نمود

نخستین چیزی که خدا خلق نمود

نخستین چیزی که خدا خلق نمود، پیامبر (صلی‌الله علیه وآله وسلم) و امام علی (علیه السلام) بودند

  جابر بن عبدالله در تفسیر فرمایش خدای متعال (آیه110 آل عمران) که می فرماید: شما بهترين أمتى بودید که به نفع انسانها آفریده شدید که امر به معروف می کنید

كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ ۚ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ
➖ جابر گوید که رسول خدا صلی‌الله علیه وآله وسلم فرمود:
نخستین چیزی که خدای متعال آفرید نور من بود، که آن را از نور خود پدید آورد و از جلال عظمت خویش جدا کرد.

پس نور من شروع به طواف قدرت الهی نمود تا اینکه در طول هشتاد هزار سال به جلال عظمت الهی رسید، آنگاه برای تعظیم خدا به سجده افتاد و از آن نور علی علیه السلام جدا گردید، پس نور من محیط بر عظمت الهی ونور علی محیط بر قدرت او بود.
➖ آنگاه خدای متعال عرش، لوح، خورشید، نور، روز، نور دیدگان، عقل، معرفت و چشمهای مردم و گوشها و دلهای آنان را از نور من آفرید، و نور من از نور او (خداوند) جدا گردیده است.

پس ماییم اولین، آخرین، سابقین، و ماییم تسبیح کنندگان و ماییم شفاعت کنندگان، ما کلمهٔ خدا هستیم، و ما خاصان خداییم و برگزیدگان اوییم، ما دوستان خداییم، و ما وجه الله، جنب الله و یمین الله هستیم.

ما امینان خداییم، ما خزانه داران وحی او و ما پرده داران و حاجبان غیب او هستیم، ما معدن تنزیلیم ، و معنای تأویل نزد ماست و جبرئیل در خانه های ما فرود می آید، و ما محل آمد و شد امر خدا و نهایت غیب او هستیم .

ما جایگاه قدس خدا، چراغهای حکمت، کلیدهای رحمت، سرچشمه های نعمت، باعث شرافت مردم و بزرگان پیشوایان امّت هستیم. ما نوامیس عصر، دانشمندان دهر، سروران مردم، سیاستمداران جهان، کفایت کنندگان، فرمانداران، حامیان و ساقیان و راعیان و راه  های نجات مردم ھستیم .

ما راه و سرچشمهٔ سلسبیل و راه پایدار و مستقیم هستیم.

➖ کسی که به ما ایمان بیاورد به خدا ایمان آورده و کسی که ما را رد کند، خدای را رد کرده است، کسی که در مورد ما تردید کند به خدا تردید نموده است، کسی که ما را بشناسد خدا را شناخته و کسی که از ما رویگردان باشد از خدا رویگردان شده است، کسی که از ما اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است.
➖ ما وسیله به سوی خدا و رساننده به رضوان او هستیم.

عصمت، خلافت و هدایت از آن ماست، نبوت، ولایت و امامت در میان ماست.

ما معدن حکمت، باب رحمت، شجرهٔ عصمت هستیم، کلمهٔ تقوا و مثل اعلا، حجت کبری و عروة الوثقی که هرکس به آن چنگ زند نجات یابد ما هستیم.
بحارالانوار ج25 ص22 ح38 /  القطره:ج2 ص26-27 ح5/677

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رژیم خبیث اشتباه کرد؛ باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد

آهنگ/ دریا

طلوع خورشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.