سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کرونا در آمریکا اوج گرفت کادر درمانی کمیاب شد

کرونا در آمریکا اوج گرفت کادر درمانی کمیاب شد

با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا به دنبال اوج گرفتن اٌمیکرون رسانه‌های آمریکای نوشته‌اند بیمارستان‌های آمریکا با افزایش شمار بستری‌های کرونایی دچار کمبود کادر درمان شده است.

داده‌های وبگاه آماری «ورلدامترز» نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا عصر دیروز از مرز 566 میلیون 623 هزار نفر گذشته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 6 میلیون و 386 هزار نفر رسیده است و ابتلا و شیوع امیکرون دوباره در حال اوج گرفتن است.
گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت نیز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در سراسر جهان در حال افزایش است به طوری که طی دو هفته گذشته مبتلایان به اٌمیکرون بیش از 30 درصد در جهان افزایش داشته است. کارشناسان بهداشتی در سراسر جهان در هفته‌های اخیر درباره نوع جدید اٌمیکرون هشدار داده‌اند و آن را به دلیل توانایی در آلوده‌‌سازی مجدد افراد در عرض چند هفته، یک سویه «موذی» عنوان می‌کنند. روزنامه نیویورک تایمز در همین زمینه نوشته: «بیمارستان‌های آمریکا بار دیگر با بیماران کرونایی پر شده و این درحالی است که به‌اندازه کافی نیروی‌پرستار برای مراقبت از آنها وجود ندارد…در هفته‌های اخیر شمار افراد بستری در بیمارستان‌های آمریکا افزایش یافت و میانگین مبتلایان به کرونا که در بیمارستان بستری هستند از ۳۹ هزار نفر فراتر رفته است. این بالاترین آمار از ابتدای مارس(اسفند 1400) گذشته بوده که موارد ابتلا به اٌمیکرون افزایش یافت.» این افزایش ابتلاها بیشتر از نوع ویروس «بی‌ای 5» زیرسویه اُمیکرون است که هنوز بهترین گزینه برای فرار از برخی آنتی بادی‌ها از عفونت‌ها یا واکسن‌های قبلی است.با توجه به افزایش نیاز به خدمات‌پرستاری و مراقبت در مراکز درمانی، مسئولان بیمارستان‌ها می‌گویند با کمبود پرسنل مواجه هستند.
«نیویورک تایمز» در ادامه گزارش هشدارآمیزش را این‌گونه ادامه داده که «طبق نظرسنجی اخیر انجمن بهداشت و بیمارستان ماساچوست، نزدیک به ۱۴ درصد از مشاغل‌پرستاری در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های ماساچوست پر نشده است، کمبودی که از سال ۲۰۱۹ دو برابر شده است. این انجمن، بیش از ۵ هزار پست‌پرستاری پر نشده را در بیمارستان‌های این ایالت شناسایی کرده است. بیمارستان‌ها با هدف از بین بردن این شکاف‌ها، برای استخدام‌های جدید مشوق‌های مالی ارائه می‌دهند،‌پرستاران آزاد بیشتری را جذب می‌کنند و در برخی موارد خدماتی را که کارکنان کافی برای ارائه آنها ندارند، کاهش می‌ دهند.» مدیر اجرایی انجمن بیمارستان‌های فلوریدا نیز گفته کمبود نیروها در فلوریدا وخیم‌تر شده که این وضعیت در چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. گزارش «نیویورک تایمز» در نهایت این‌گونه پایان می‌یابد که «پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای‌پرستار رشد قابل توجهی در آمریکا داشته باشد و انجمن مک کینزی نیز در گزارش ماه می(اردیبهشت) خود پیش‌بینی کرده که آمریکا ممکن است با کاهش ۴۵۰ هزار‌پرستار تا سال ۲۰۲۵ مواجه شود.»
موج هفتم در ژاپن
از ژاپن نیز خبر می‌رسد که این کشور نیز مثل بسیاری از کشورها وارد موج جدید کرونا شده است. آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن، برای نخستین بار از ماه فوریه(بهمن) با دوبرابر شدن از هفته گذشته از ۱۰۰ هزار نفر گذشت و این کشور وارد موج هفتم شیوع این ویروس با زیرسویه مسری
« بی‌ای 5» اُمیکرون شد. ابتلا به ویروس کرونا در سراسر ژاپن به سرعت درحال افزایش و گسترش است و توکیو روز جمعه ۱۹ هزار و ۵۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا گزارش کرده است که بالاترین رقم از ۵ فوریه (۱۶ بهمن سال گذشته) و دو برابر آمار هفته گذشته است.
به گزارش ایرنا دولت ژاپن تصمیم گرفته است تا محدوده افراد واجد شرایط برای دریافت دوز چهارم واکسن را به کادر درمان بیمارستان‌ها و افرادی که در خانه‌های سالمندان کار می‌کنند، گسترش دهد.   این به معنی آن است که علاوه‌بر افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص و سیستم دفاعی آسیب‌پذیر در رده سنی ۱۸ تا ۵۹ سال، ۸ میلیون نفر دیگر  نیز واجد شرایط دریافت دوز چهارم واکسن کرونا می‌شوند. «فومیو کشیدا» نخست‌وزیر اعلام کرده است برنامه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها وجود ندارد. وی در کنفرانس خبری تاکید کرد دولت با استفاده از همه ظرفیت‌های خود  تمامی تلاشش را برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا انجام خواهد داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

حمایت از نمازگزاران در تحصن های دانشجویی آمریکا

ويدئو/ بگذارید نماز بخوانند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.