سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / بمناسبت فرارسیدن هفته حجاب و عفاف 

بمناسبت فرارسیدن هفته حجاب و عفاف 

 🌷فاطمه سلطان کواکب زنی دلیر، شجاع و باغیرت بود، وی به همراه شوهرش با شروع جنگ تحمیلی در کنار مردم مقاوم دزفول در ایام موشکباران ها و حملات توپخانه ای و بمباران هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق لحظه ای دزفول را ترک نکردند.

وی به مداوای مجروحین جنگ می­ پردازد پس از آنکه شدت جنگ و موشکباران­ ها آمار شهدای زن را بالا می ­برد، او شجاعانه به غسال خانه ی شهیدآباد می­ رود و شهدای زن را غسل و کفن می­ کند و تا پایان جنگ صدها شهیده را قربت­ الی ­الله غسل می­ دهد.

یکبار که موشک دقیقاً به منزل ایشان اصابت کرد و کل وسائل خانه و زندگی بکلی تخریب و نابود گردید وقتی او و دخترانش را از زیر آوار بیرون کشیدند؛ مقابل دوربین خبرنگاران با حجاب کامل اسلامی قرار گرفت و گفت: همه چیز ما خانه و زندگی ما، جان ما و فرزندان ما فدای یک تار موی امام خمینی، ما شهرمان را خالی نمی­ کنیم.

ما تا آخرین لحظه­ ای که جان در بدن داریم از اسلام و انقلاب و امام و رزمندگان دفاع می­ کنیم.

فاطمه سلطان کواکب سرانجام این زن مؤمنه صالحه ی دوران، در روز عید سعید غدیر خم مورخ ۱۳۸۲ به آرزوی دیرینه­ اش رسید… او اولین زن مجاهد دزفولی است که صدها زن شهیده را غسل و کفن کرد.
کتاب مرواریدهای بی نشان, ناصر کاوه
خاطره ای از شهیده فاطمه سلطان کواکب🌷

بایگانی‌های فاطمه سلطان کواکب » الف دزفول

.

🌷حجاب کامل حتی, موقع شهادت
شهیده “گلدسته محمدیان” از شهدای فرهنگی دوران جنگ تحمیلی شهرستان شیروان می باشد… ایشان به همراه دختر خردسال و همسرش، در جریان بمباران شهر دزفول توسط دشمن بعثی به دیدار معبود پرکشید… یک بار در زمان جنگ پدرش به خانه شان رفته بود درست همان زمانی که بمباران هوایی امان مردم را بریده بود… اواخر شب وقتی خواستن بخوابن پدرش اورا با پوشش و حجاب کامل دید… با تعجب از او پرسید:
“دخترم کاری پیش آمده جای می خواهی بروی؟”… گفت: “نه پدر جان این جا هر لحظه ممکنه بمباران هوایی بشه ، ممکنه فردا صبح زنده نباشیم به همین خاطر باید آمادگی کامل را داشته باشم. می خواهم وقتی بدن ما رو از زیر آوار در میارن آن موقع هم حجاب مون کامل باشه…
کتاب مرواریدهای بی نشان, ناصر کاوه
برشی از زندگی شهیده گلدسته محمدیان🌷

گلدسته محمدیان' و یك شهادت خانوادگی - ایرنا

.

🌷مادربزرگش نام میترا را برایش انتخاب کرد. اما او هر چه بزرگتر می شد. اعتراضش نسبت به اسمش بیشتر می شد و به همه می گفت من را زینب صدا کنید. او یک روز روزه گرفت و نام خود را به زینب تغییر داد. سالی که به تکلیف رسید باحجاب شد و روزه‌ را شروع کرد.خیلی لاغر و نحیف بود ولی در آن گرمای طاقت فرسا روزه‌هایش را می گرفت. نماز شبش ترک نمی شد. در دفتر خودسازی‌اش جدولی کشیده بود که ۲۰ مورد داشت از نماز به موقع، همیشه با وضو بودن، نماز غفیله و … که همه را انجام می داد. فعالیت های مذهبی و حجاب زینب، مورد غضب سازمان منافقین ضد خلق قرار گرفته بود.او همیشه غسل شهادت می کرد. قبل از شهادتش هم غسل شهادت کرده بود. برای خواندن نماز به مسجد رفت. آن نماز، آخرین نماز زینب 14 ساله بود. وقتی از مسجد برمی گشت, منافقان او را ربودند و سپس با گره زدن چادرش او را خفه کردند. بعد از سه روز پیکر غرق به خونش پیدا شد. او را با چادرش به خاک سپردند
کتاب خاطرات دردناک, ناصر کاوه
برشی از زندگی شهیده زینب (میترا) کَمایی🌷

ماجرای ترور دختر ۱۴ساله توسط گروهک منافقین در «من میترا نیستم» | اخبار

.

🌷وقتی ساواک طیبه را دستگیر و به دست هایش دستبند زده بودند، گفته بود: “مرا بکشید ولی چادرم را برندارید…” طیبه، ابراهیم و پسرشان محمدمهدی را پس از دو چند روز شکنجه از تبریز به کمیته تهران منتقل می کنند و یک ماه تمام آنها را زیر سخت ترین شکنجه ها قرار می دهند و سرانجام در سوم خرداد ۵۶ زیر شکنجه به شهادت می رسند… روز سوم اردیبهشت روزنامه ها خبر شهادت فاطمه و مرتضی را نوشتند ولی دیگر از ابراهیم خبری نشد و بعد از پیروزی انقلاب خانواده از عروج او و طیبه با خبر شدند… محمدمهدی فرزند خردسال آنها توسط ساواک به پرورشگاهی سپرده شد و گفته بودند که پدر و مادر این کودک بر اثر اعتیاد فراوان از دنیا رفته اند و برای اینکه کسی او را نشناسد، نام او را شهرام گذاشته بودند. دو سال بعد فرزند آنها با پیگیری های فراوان در پرورشگاه پیدا شده و به آغوش خانواده باز می گردد…
کتاب خاطرات دردناک, ناصر کاوه
برشی از زندگی شهیده طیبه واعظی🌷

روایتی از خاطرات خاکستری تنها فرزند «شهید طیبه واعظی» + تصاویر- اخبار  استانها تسنیم | Tasnim

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ساواک چطور «شیخ احمد کافی» را حذف کرد؟

مرحوم احمدکافی.

آخرین لحظات زندگی اباعبدالله الحسین علیه السلام به روایت شهید مطهری

ويدئو/ السلام علی الحسین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.