سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کارشناس سعودی: مردم عربستان به جای خانه، تخت اجاره می‌کنند!

کارشناس سعودی: مردم عربستان به جای خانه، تخت اجاره می‌کنند!

موج تورم پس از کشورهای غربی، ژاپن و کره جنوبی حالا به عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان رسیده طوری که به گفته کارشناس این کشور در تلویزیون، اجاره بهاء 100 درصد رشد داشته و بسیاری از مردم دیگر نمی‌توانند خانه اجاره کنند.

در سریلانکا نیز دولت رسما از «فروپاشی اقتصادی» این کشور خبر داده است.

وضعیت اقتصادی جهان به علل مختلفی در حال بحرانی شدن با «بحرانی‌تر» شدن است. در این میان کشورهای ثروتمندی همچون عربستان که همواره خود را در حاشیه امن صادرات سرسام‌آور نفت می‌بینند نیز استثنا نیستند و باید با تبعات بحران اقتصادی جهانی رو-در-رو شوند.
کارشناس سعودی در پخش زنده شبکه دولتی «خلیجیه» عربستان گفته: «اجاره‌بهای مسکن در عربستان 100درصد افزایش داشته است؛ مشکلات مردم طاقت فرسا شده و متأسفانه هیچ قانون و نهادی نیست که نظارتی داشته باشد، قیمت‌ها دیوانه‌وار در حال افزایش است.» او اشاره می‌کند که هیچ ضابطه‌ای وجود ندارد و افزایش قیمت‌ها هیچ سقفی ندارد.
کارشناسی سعودی دیگر در مصاحبه با همین شبکه با اشاره به اینکه خانه‌ای در سال گذشته مثلاً 28 هزار [ریال عربستان] اجاره می‌شده و امسال 55 هزار (تقریباً) صد در صد افزایش می‌گوید که فشارها به قدری زیاد شده است که مردم به جای اجاره کردن خانه تخت اجاره می‌کنند.
سریلانکا فروپاشی اقتصاد این کشور را اعلام کرد
خبر دیگر از بحران سیاسی در جهان آن‌که «رانیل ویکرم سینگ»، نخست‌وزیر سریلانکا که با حفظ سمت وزیر دارایی این کشور نیز هست و وظیفه تثبیت اقتصاد را بر عهده‌دارد، به مجلس این کشور اعلام کرد: «ما در موقعیتی فراتر از بحران کمبود گاز و نفت و برق و غذا هستیم.

اقتصاد ما به طور کامل فرو پاشیده است، این جدیدترین مشکل ما تا امروز است.»
دولت سریلانکا قبلا اعلام کرده بود که بازپرداخت ۷ میلیارد دلار بدهی خارجی خود که سررسید آنها برای سال ۲۰۲۲ است را به حالت تعلیق درآورده است تا نتیجه مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول مشخص شود. سریلانکا تا سال ۲۰۲۶ باید به طور متوسط سالانه ۵ میلیارد دلار بدهی خارجی خود را بپردازد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رشد اقتصادی پس از یک دهه رکود/ دولت رئیسی چگونه توانست رکود اقتصاد ایران را به رشد تبدیل کند؟

رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی

گوشتان به وقایع عربستان باشد!

بن سلمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.